Twee reacties van mijn kant:
7.2. Technische eisen
Het uitgangspunt is dat een VDD-voertuig, dat in gebruik is bij de politie, geen ander voertuig is dan een voertuig dat in de burgersector wordt gebruikt. De uitrusting en inrichting maken een voertuig politiespecifiek.
TADA! Daar is de aanbesteding dus fout gegaan
Dat weet ik na gisteren bijna wel zeker. Kreeg gisteren te horen dat er voor "specials" in principe ook eerst bij PON gekeken moet worden.
quote uit de LAPV Document Voertuigen voor Diverse Doeleinden:
In de scope van de aanbesteding VDD worden minimaal de navolgende voertuigen meegenomen,
waarbij dient te worden opgemerkt dat deze opsomming niet limitatief is:
1. Voertuigen t.b.v. Mobiele eenheid.
2. Voertuigen t.b.v. observatieteams.
3. Voertuigen t.b.v. arrestatieteams.
4. Gepantserde voertuigen.
5. Motoren.
6. Begeleidingsmotoren (o.a. voor unit motorondersteuning KLPD).
7. Vracht (combinatie) auto’s < 3.500 kg geel en grijs kenteken.
8. Vracht (combinatie) auto’s > 3.500 kg (behalve GHOR en Brandweer).
9. Directievoertuigen (Korpsleiding).
10. 4x4 terreinvoertuigen.
11. Diverse recherchevoertuigen (functioneel afwijkende recherche voertuigen t.b.v. opsporing).
12. Voertuigen t.b.v. Terreurbestrijding.
13. Voertuigen t.b.v. Snelwegtoezicht.
14. Arrestantenvervoer.
15. Specialistische Technische Ondersteuning (STO) voertuigen.
16. Hondenvoertuigen voor meer dan 3 honden.
17. Gebruikte voertuigen.
18. Aanhangwagens.
Dus ..... trek je conclussie