De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 105729 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #110 Gepost op: 21 april 2009, 16:46:46
We kunnen nu negatieve dingen over de Touran blijven roepen, maar we zitten er toch met z'n allen een jaar of 4 aan vast. De draaicircel van de Touran is overigens kleiner als die van de Volvo V70 of Opel Vectra station ;)

volgens mij was de aanbesteding van 2 jaar terug... dus dat  betekend dat men alweer bezig met de nieuwe aanbesteding.... deze zal voor 8 jaar op gaan... ben erg benieuwd....niet te hopen dat het weer de touran wordt... hier rijden nog steeds erg veel MB's, in de Zaanstreek 3 touran's waarvan 1 HG. Waterland volgens mij ook 2... maar ben ik niet helemaal zeker van...

We gaan het wel weer afwachten... zoals eerder gezegd tot de 180 km/u gaan deze tourans in ZaWa wel goed vooruit... daarna is het afgelopen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #111 Gepost op: 21 april 2009, 22:03:33
Mooi om te zien hoe er gestemd wordt.
Bijna de helft is bestuurder/gebruiker van een politievoertuig. Opmerkelijk dat zowel de volvo V70 als ook de VW passat goed scoren.
Bijzonder is dat ook de Audi A4 in deze poll duidelijk meedraait. Hebben jullie hier ervaringen mee of is dit slechts een voorkeur? Ik ken n.l. niet het gebruik van de Audi als opvallend voertuig in Nederland.

Ik hoop dat er zoveel mogelijk politiemensen stemmen zodat een goed beeld ontstaat wat de agenten op straat willen.

35 stemmers..... Wow..!
 O0
Goed gedaan, JVO!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 21 april 2009, 22:45:17
Een van de reden dat de Audi A4 niet als (opvallende) dienstauto gebruikt word , die ik mij kan bedenken is dat hij van binnen erg krap is, zowel tussen de bijrijder en de bestuurder als de ruimte tussen de voor en achterstoelen. Tevens is de achterbak niet erg groot.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #113 Gepost op: 21 april 2009, 23:00:58
Is de binnenruimte echt zo klein? Als ik op de audi site kijk (http://www.audi.nl/home/modellen/a4/a4_limousine/details/afmetingen/0,17354,_D0Lnl,00.html) zie ik toch wel behoorlijke afmetingen. En dan heb ik het nog niet eens over de avant (stationwagen).
Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe de afmetingen zijn van de personen die erin moeten zitten.  :P  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #114 Gepost op: 21 april 2009, 23:29:32
De Audi A4 is zéker kleiner als de VW Passat qua binnenruimte  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #115 Gepost op: 22 april 2009, 11:37:15
idd helemaal eens Jerom, a4 is niet zo groot...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #116 Gepost op: 22 april 2009, 12:52:23
Niet dat de VW Golf + die we hebben super is maar t.o.v de Vectra die we hebben vind ik wel de zit/ houding die je hebt stukken beter.
Met je vest aan zit je toch stukken fijner in de Golf. Je zit daar meer recht op en een stukje hoger dan in de vectra. Ook een groot voordeel vind ik het in en uitstappen, met name als je wat langer bent stap je stukken makkelijker in en uit.

Weet niet hoe de rest daarover denkt?

Nu zie ik in de poll dat er een hoop hebben gekozen voor de Volvo V70 of de Audi. Qua rijden natuurlijk top auto`s maar wat minder voor de in / uitstap en houding is mijn mening. Ligt er natuurlijk ook maar net aan waar je dienst doet. Veel rijden of om de haverklap uitstappen...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #117 Gepost op: 22 april 2009, 22:04:08
Niet dat de VW Golf + die we hebben super is maar t.o.v de Vectra die we hebben vind ik wel de zit/ houding die je hebt stukken beter.
Met je vest aan zit je toch stukken fijner in de Golf. Je zit daar meer recht op en een stukje hoger dan in de vectra. Ook een groot voordeel vind ik het in en uitstappen, met name als je wat langer bent stap je stukken makkelijker in en uit.

Weet niet hoe de rest daarover denkt?

Nu zie ik in de poll dat er een hoop hebben gekozen voor de Volvo V70 of de Audi. Qua rijden natuurlijk top auto`s maar wat minder voor de in / uitstap en houding is mijn mening. Ligt er natuurlijk ook maar net aan waar je dienst doet. Veel rijden of om de haverklap uitstappen...

Dan zal het toch een XC60 moeten worden vrees ik. Daarbij heb je de ruimte, hoogte én de snelheid 8)
Nu de centen nog :P

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #118 Gepost op: 22 april 2009, 22:07:35
Schuif hem maar in de aanbesteding.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #119 Gepost op: 22 april 2009, 22:08:08
Dan zal het toch een XC60 moeten worden vrees ik. Daarbij heb je de ruimte, hoogte én de snelheid 8)
Nu de centen nog :P


het budget was niet een van de factoren.... :P maar ik heb em even toegevoegd, je kunt je stem nog wijzigen dus ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-