Die losse WBC's in de noodhulpvoertuigen zijn van dramatische kwaliteit. Ik heb het systeem van ZaWa in werking mogen zien, dat is pas gaaf spul. Ook omdat het constant aan staat gebruik je het ook sneller.
Ik begreep overigens dat in eenheid Noordholland district ZaWa het nieuwe ovdp-busje op zich heeft genomen. Vandaar die WBC. Ook is men aan het kijken naar mogelijkheid tot ontvangst van de helibeelden in de ovdp-bus.
Nou die mogelijkheid is er gewoon, het commandovoertuig van de ME in Noordholland die dus in ZaWa staat heeft dit ook gewoon... dus de mogelijkheid is er zeker... zal uiteindelijk weer om de centen gaan...
Ik blijf erbij dat de meerwaarde van een WBC op het OVDP voertuig gewoon nihil is. Noodhulp absolute meerwaarde. Al meerdere boeven mee gevangen, maar ook al meerdere levens gered... denk aan ongevallen waarbij de bestuurder versuft is gaan lopen en ergens in een weiland bij -5 wordt gevonden door de WBC. Dronken droppies die met deze temperaturen in slaap vallen achter een heg of in een greppel... en gevonden worden met de wbc.
En ja, allemaal praktijkvoorbeelden die je hierboven ziet. Ik denk dat als je een mensenleven er mee redt, de WBC al zijn meerwaarde heeft bewezen... vandaar dat ZaWa er mee blijft werken.