Dat er nog in alle regio's werkgroepjes onstaan en men nog steeds lekker op hun eigen eilandjes verder knoeit.
Juist dit soort dingen kun je prachtig landelijk aanbesteden, die dingen moeten allemaal aan het zelfde voldoen en kun je uniform aanbesteden. Twee kavel's, losse WBC's en vaste WBC's...
Idem dito met zaklantaarns. Maglite's, Streamlights, Inova. Van alles komt er langs, soms zelfs nog per basisteam verschillend.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om het "knoeien" te noemen. Je weet dat de regio's groter zijn geworden. Noord Nederland is GR, FR, DR. Dat is al 1 derde oppervlak van nederland. We hebben daar 1 werkgroep ipv 3. Dat is in een stugge politieorganisatie (3 dus) al behoorlijk efficient.
Een Europese aanbesteding duurt belachelijk lang. Daarom wordt er nijvoorbeeld al jaren gesproken over flex ME maar zijn er nog steeds geen flex-voertuigen. Ik noem maar wat.
Als je onder een totaalbedrag van een ton kunt blijven, ben je trouwens ook niet gebonden aan de aanbestedingsregels.
Je kunt ook naar elkaar kijken en zien wat wel werkt en niet. Als iets goed werkt in een groot gebied, dan kun je dat vaak prima overnemen ipv wiel opnieuw uitvinden.
Als wij noord nederland hebben voorzien van wbc's is al 1 derde van Nederland gedekt.
En laten we wel wezen, de aanbesteding LAPV was toch ook niet zo'n succes? Moet je kijken wat er voor de auto's met apparatuur betaald wordt... En nog een voorbeeld. Een dienstmotor BMW zwaar, kost 40.000 euro!
Een "mannetje" op een politiebureau heeft exact dezelfde motor berekend, met apparatuur, inbouw en striping, compleet dus... voor 21mille. Voor dat bedrag werd hij aan het bureau geleverd.
Geweldig kostenefficient die aanbestedingen.