Warmtebeeldcamera's bij de politie

Auteur Topic: Warmtebeeldcamera's bij de politie  (gelezen 49428 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

rutger84

• Forum gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 5 november 2013, 12:42:18
Heeft iemand positieve ervaringen met een bepaald merk/type warmtebeeldkijker? Ik wil gaan proberen om zo'n apparaat bij ons op het team te krijgen en ik ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 12 november 2013, 16:26:52
In de Noord Nederland hebben we een werkgroep waar we een 12tal wbc's zorgvuldig hebben getest. Daaruit is er een als beste uitgekomen voor de heterdaad en eentje voor de hennep. Het beste exemplaar is meteen ook een van de duurste maar daar is gelukkig niet naar gekeken.
Het is nog een proef waarbij er een aantal zijn aangeschaft. De bedoeling is dat er op den duur op elk robuust team zo'n apparaat komt.
Gedurende een half jaar al veel successen gehad!
PM me voor meer info over type e.d.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 21 november 2013, 17:05:15
Citaat van: CopVR3 link=msg=1219472 date=1384270012
In de Noord Nederland hebben we een werkgroep waar we een 12tal wbc's zorgvuldig hebben getest.

Toch is het om simpel van te worden... We zadelen wel heel Nederland op met een auto waar niet iedereen even goed mee uit de voeten kan en de dingen waarop de politie geld kan bezuinigen worden nog steeds her en der los ingekocht  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 23 november 2013, 14:18:01
Wat bedoel je precies?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #114 Gepost op: 30 november 2013, 00:26:59
Citaat van: CopVR3 link=msg=1222370 date=1385212681
Wat bedoel je precies?

Dat er nog in alle regio's werkgroepjes onstaan en men nog steeds lekker op hun eigen eilandjes verder knoeit.
Juist dit soort dingen kun je prachtig landelijk aanbesteden, die dingen moeten allemaal aan het zelfde voldoen en kun je uniform aanbesteden. Twee kavel's, losse WBC's en vaste WBC's...

Idem dito met zaklantaarns. Maglite's, Streamlights, Inova. Van alles komt er langs, soms zelfs nog per basisteam verschillend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #115 Gepost op: 30 november 2013, 00:53:12
Citaat van: Jerommeke link=msg=1224082 date=1385767619
Dat er nog in alle regio's werkgroepjes onstaan en men nog steeds lekker op hun eigen eilandjes verder knoeit.
Juist dit soort dingen kun je prachtig landelijk aanbesteden, die dingen moeten allemaal aan het zelfde voldoen en kun je uniform aanbesteden. Twee kavel's, losse WBC's en vaste WBC's...

Idem dito met zaklantaarns. Maglite's, Streamlights, Inova. Van alles komt er langs, soms zelfs nog per basisteam verschillend.

De bedragen worden dan zo hoog dat het allemaal Europees moet worden aanbesteed...We weten allemaal hoe lang het dan gaat duren.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #116 Gepost op: 30 november 2013, 09:09:58
Citaat van: AureliusM link=msg=1224089 date=1385769192
De bedragen worden dan zo hoog dat het allemaal Europees moet worden aanbesteed...We weten allemaal hoe lang het dan gaat duren.
Dus, de landelijke politie moet wel 1 organisatie vormen, maar elke regio moet vooral zijn eigen ding blijven doen. En vooral niet europees aanbesteden omdat het zo lang duurt.
Volgens mij wordt de politieorganisatie juist gigantisch duur als elke regio zijn eigen dingetje blijft doen. ::)

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #117 Gepost op: 30 november 2013, 10:52:52
Citaat van: Peter71 link=msg=1224139 date=1385798998
Dus, de landelijke politie moet wel 1 organisatie vormen, maar elke regio moet vooral zijn eigen ding blijven doen. En vooral niet europees aanbesteden omdat het zo lang duurt.
Volgens mij wordt de politieorganisatie juist gigantisch duur als elke regio zijn eigen dingetje blijft doen. ::)

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het dan langer gaat duren, commissies, onderzoek, proefdraaien enz.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 2 december 2013, 20:28:32
Citaat van: Jerommeke link=msg=1224082 date=1385767619

Ik vind het een beetje kort door de bocht om het "knoeien" te noemen. Je weet dat de regio's groter zijn geworden. Noord Nederland is GR, FR, DR. Dat is al 1 derde oppervlak van nederland. We hebben daar 1 werkgroep ipv 3. Dat is in een stugge politieorganisatie (3 dus) al behoorlijk efficient.
Een Europese aanbesteding duurt belachelijk lang. Daarom wordt er nijvoorbeeld al jaren gesproken over flex ME maar zijn er nog steeds geen flex-voertuigen. Ik noem maar wat.
Als je onder een totaalbedrag van een ton kunt blijven, ben je trouwens ook niet gebonden aan de aanbestedingsregels.

Je kunt ook naar elkaar kijken en zien wat wel werkt en niet. Als iets goed werkt in een groot gebied, dan kun je dat vaak prima overnemen ipv wiel opnieuw uitvinden.
Als wij noord nederland hebben voorzien van wbc's is al 1 derde van Nederland gedekt.

En laten we wel wezen, de aanbesteding LAPV was toch ook niet zo'n succes? Moet je kijken wat er voor de auto's met apparatuur betaald wordt... En nog een voorbeeld. Een dienstmotor BMW zwaar, kost 40.000 euro!
Een "mannetje" op een politiebureau heeft exact dezelfde motor berekend, met apparatuur, inbouw en striping, compleet dus... voor 21mille. Voor dat bedrag werd hij aan het bureau geleverd.

Geweldig kostenefficient die aanbestedingen. :-X

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #119 Gepost op: 2 december 2013, 21:41:11
Citaat
En laten we wel wezen, de aanbesteding LAPV was toch ook niet zo'n succes? Moet je kijken wat er voor de auto's met apparatuur betaald wordt... En nog een voorbeeld. Een dienstmotor BMW zwaar, kost 40.000 euro!
Een "mannetje" op een politiebureau heeft exact dezelfde motor berekend, met apparatuur, inbouw en striping, compleet dus... voor 21mille. Voor dat bedrag werd hij aan het bureau geleverd.

LAPV??