Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen

Auteur Topic: Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen  (gelezen 69765 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #110 Gepost op: 27 juni 2012, 00:22:18
JA die staan in Driebergen en de dienstdoende chef van de nacht bepaald waar die dingen worden ingezet.

Gelukkig hebben wij het gos nog.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 27 juni 2012, 00:23:51
Gelukkig hebben wij het gos nog.

En wel een splitsplinter nieuwe

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 27 juni 2012, 00:25:05
Spijkermat is ook alleen voor op de B wegen en niet op de A wegen. Dus alle afritten afmatten.... en ze kunnen alleen maar doorplanken over de A-weg. En dan maar hopen dat er snel een heli boven kan komen.....

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 27 juni 2012, 00:30:12
 En dan maar hopen dat er snel een heli boven kan komen.....

Die ze met een beetje pech niet kan bijhouden :'(

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #114 Gepost op: 27 juni 2012, 00:43:48
Misschien een idee met de kans dat het snel wordt afgeschoten maar kan je niet per snelle wagen 1 man opleiden voor sniper ?
Die kan dan klaar liggen en een poging wagen om de wagen lek te schieten in de zin van 1 of meerdere banden of ramen.
Moeten er natuurlijk niet te veel civiele in de buurt zijn of met een blok erachter rijden zodat civiele geen gevaar lopen hierdoor.

Het spreekwoord is tenslotte niet voor niets: "Nooit geschoten is altijd mis".  098uo 98uiye
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #115 Gepost op: 27 juni 2012, 07:40:12
gewoon 10 tourans op de snelweg zetten, de vluchtauto dwingen de afrit te laten nemen, spijkeren en bij aanhouding een knietje geven. Daarna laten vluchten en neerschieten met aanhoudingsvuur  >:D

kost hooguit:
- 1 of 2 tourans, kunnen we missen  O0
- pijn in de knie, maar is onlangs al goedgekeurd en proportioneel  998765
- 25 cent voor een patroon, aanhoudingsvuur is prima want er is ingereden op dienstvoertuigen  098uo

levert 25% strafverzwaring op ivm gepleegd geweld en een natte droom voor de collega's vanwege de spanning. Win-win situatie zeg ik  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #116 Gepost op: 27 juni 2012, 08:04:42
trouwens nog een kleine aanvulling buiten de vorige flauwekul om:

naar aanleiding van eerder begane blunders door de meldkamer RPAA en het beschikbaar worden van de spijkermatten de de daarbij vereiste te gebruiken tactieken is er een protocol geschreven hoe de meldkamer moet gaan handelen bij achtervolgingen. Nu nog een goede centralist achter de microfoon en het kan nog wat gaan worden  ;)

En een reactie op het stukje van HAPRPAA: welkom mede strijder!
Er zijn inderdaad een heleboel andere middelen die effectiever en/of goedkoper zijn, maar de spijkermat is een test en die gaan we met de best mogelijke resultaten uitvoeren, wij (VD) staan te springen om ze in te kunnen zetten. Hopelijk mogen we daarna die dingen houden en kunnen we gaan uitbouwen. Er kunnen verschillende conclussies getrokken gaan worden aan het einde van de testperiode. Zo kan blijken dat de spijkermatten effectief zijn, maar aangevuld moeten worden of dat ze bij inzet prima werken maar lastig inzetbaar zijn.

Het is ons gelukt om dit jaar spijkermatten te verkrijgen, nachtkijkers aan te schaffen, de GOS met extra materiaal uit te rusten en wie weet komt er nog meer. Aan ons team ligt het niet, ideëen genoeg maar elk idee moet je met een berg papier omkleden om het te kunnen verkopen aan de hogere goden en dan moet je niet bij de eerste nederlaag blijven treuren. Alleen die nachtkijker heeft al 2 jaar en ik geloof 3 projectplannen gekost.....

Trouwens die Volvo's van de KLPD (de beruchte T6-jes).... ze rijden heel hard maar te langzaam om een knappe audi bij te houden. Ze worden vervloekt door de bemanningen en zijn met 4 stuks veel te inefficient. Ik heb liever 10 tourans  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

HAPRPAA

• Forum gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 27 juni 2012, 12:06:53
trouwens nog een kleine aanvulling buiten de vorige flauwekul om:

naar aanleiding van eerder begane blunders door de meldkamer RPAA en het beschikbaar worden van de spijkermatten de de daarbij vereiste te gebruiken tactieken is er een protocol geschreven hoe de meldkamer moet gaan handelen bij achtervolgingen. Nu nog een goede centralist achter de microfoon en het kan nog wat gaan worden  ;)

En een reactie op het stukje van HAPRPAA: welkom mede strijder!
Er zijn inderdaad een heleboel andere middelen die effectiever en/of goedkoper zijn, maar de spijkermat is een test en die gaan we met de best mogelijke resultaten uitvoeren, wij (VD) staan te springen om ze in te kunnen zetten. Hopelijk mogen we daarna die dingen houden en kunnen we gaan uitbouwen. Er kunnen verschillende conclussies getrokken gaan worden aan het einde van de testperiode. Zo kan blijken dat de spijkermatten effectief zijn, maar aangevuld moeten worden of dat ze bij inzet prima werken maar lastig inzetbaar zijn.

Het is ons gelukt om dit jaar spijkermatten te verkrijgen, nachtkijkers aan te schaffen, de GOS met extra materiaal uit te rusten en wie weet komt er nog meer. Aan ons team ligt het niet, ideëen genoeg maar elk idee moet je met een berg papier omkleden om het te kunnen verkopen aan de hogere goden en dan moet je niet bij de eerste nederlaag blijven treuren. Alleen die nachtkijker heeft al 2 jaar en ik geloof 3 projectplannen gekost.....

Trouwens die Volvo's van de KLPD (de beruchte T6-jes).... ze rijden heel hard maar te langzaam om een knappe audi bij te houden. Ze worden vervloekt door de bemanningen en zijn met 4 stuks veel te inefficient. Ik heb liever 10 tourans  >:D

Volkomen met je eens. Je moet ergens beginnen. Maar waar ik mij altijd mateloos aan kan irriteren is dat we heel veel collega's hebben die echt wel verstand van zaken hebben, mee denken aan goede oplossingen maar we toch altijd een stap of 2 achter blijven lopen doordat de hogere heren het 'beter' weten. Spijkermat is daar een voorbeeld van net als de Volvo's. Leuk dat het er is, maar we hebben alsnog niet de overredingskracht om de Germans bij te benen. Tenzij je 50 van die T6's aanschaft, dan begint het ergens op te lijken. Wat zijn de klachten trouwens over de T6's?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #118 Gepost op: 27 juni 2012, 22:51:10
Er is inmiddels héél veel geschreven over de voertuigen van het KLPD en de aangepaste werkwijze... Laten we ons nu hier even bezig houden met de spijkermatten/stopstick's
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HAPRPAA

• Forum gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 1 juli 2012, 20:39:44
Vandaag is het dan zover he, de pilot gaat van start!