Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen

Auteur Topic: Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen  (gelezen 69783 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #180 Gepost op: 31 juli 2013, 11:40:16
Citaat van: FF4266 link=msg=1187767 date=1375226456
Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt?

je mag het vragen, en dat heb je al gedaan  ;D en aangezien het een en ander al bevestigd is in de media is een antwoord niet meer nodig denk ik  O0

En de spijkermat mag nog worden ingezet, er is volgens mij nog geen definitieve beslissing genomen dat het tot de standaard uitrusting gaat behoren. De geluiden die ik opvang is dat men niet tevreden is met de resultaten, dus ik acht de kans groot dat het niet zo gaat zijn

helaas
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 31 juli 2013, 11:49:40
 ^-^ Hoezo ben jij er een paar overheen gereden.  >:D

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #182 Gepost op: 31 juli 2013, 15:08:30
Citaat van: moppersmurf link=msg=1187848 date=1375263616
je mag het vragen, en dat heb je al gedaan  ;D en aangezien het een en ander al bevestigd is in de media is een antwoord niet meer nodig denk ik  O0

En de spijkermat mag nog worden ingezet, er is volgens mij nog geen definitieve beslissing genomen dat het tot de standaard uitrusting gaat behoren. De geluiden die ik opvang is dat men niet tevreden is met de resultaten, dus ik acht de kans groot dat het niet zo gaat zijn

helaas

Iets met kosten baten. Maar als je slechts een handje vol voertuigen uitrust met een spijkermat is het natuurlijk ook niet zo raar dat de inzet relatief minder oplevert als dat alle voertuigen zijn voorzien van een mat.

Daarnaast zijn de collega's overigens wel erg blij met het geweldsmiddel.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #183 Gepost op: 31 juli 2013, 22:43:23
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1187822 date=1375258253
De inzet van een spijkermat is feitelijk overal hetzelfde, op welke weg je ook staat.. Je moet alleen een beetje verkeersinzicht hebben (lees: je eigen leven boeiend vinden), dan werk je eigenlijk altijd wel veilig.

Je wordt gedekt door je eigen pitauto en je smijt dat ding op de weg of legt 'm klaar.. Zijn (Amerikaanse) filmpjes zat over..

Ik heb een spijkermat een aantal jaren geleden in Duitsland op een weg zien liggen, klaar voor gebruik.
Dat waren matten die plat op de grond lagen en dan als het nodig was konden de pennen op afstand overeind worden getrokken. Gaat het hier om dit soort spijkermatten of zijn er meerdere uitvoeringen op de markt ?
In Duitsland werd de mat gebruikt bij de afrit van een parkeerplaats (verkeerscontrole oid) tegen mogelijke vluchters.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #184 Gepost op: 31 juli 2013, 23:36:08
Kijk dit topic ff door, dan zie je het filmpje: Nee dit zijn andere matten.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #185 Gepost op: 1 augustus 2013, 00:11:16
Citaat van: PatrickSP link=msg=1188019 date=1375306568
Kijk dit topic ff door, dan zie je het filmpje: Nee dit zijn andere matten.

Bedankt.
Zal het opzoeken.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #186 Gepost op: 1 augustus 2013, 02:24:36
Citaat van: Thor link=msg=1187794 date=1375249959
Zijn er voor deze verschillende inzetten procedures ontwikkeld en worden de politiemensen hierop onderwezen en wordt er met de inzet van spijkermatten geoefend, op welke schaal.

De inzet van een spijkermat zal ook de nodige beperkingen kennen, worden er ondertussen ook andere methoden/middelen ontwikkeld om vluchtauto's te kunnen stoppen ?

Natuurlijk wordt dit in een procedure gegoten en natuurlijk worden politiemensen onderwezen en getraind in gebruik van een geweldsmiddel.

Laten we alsjeblieft niet vergeten dat er de laatste tijd héél veel ontwikkelingen zijn binnen politie Nederland, en dat we in mijn ogen blij moeten zijn met iedere stap die kan leiden tot het vangen van extra boeven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #187 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:07:50
Citaat van: Jerommeke link=msg=1188036 date=1375316676
Natuurlijk wordt dit in een procedure gegoten en natuurlijk worden politiemensen onderwezen en getraind in gebruik van een geweldsmiddel.

Laten we alsjeblieft niet vergeten dat er de laatste tijd héél veel ontwikkelingen zijn binnen politie Nederland, en dat we in mijn ogen blij moeten zijn met iedere stap die kan leiden tot het vangen van extra boeven.

Helemaal mee eens. Het gaat de goede kant op. Nou hopen dat het evaluatierapport positief afgesloten wordt.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #188 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:17:44
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1187892 date=1375276110
Iets met kosten baten. Maar als je slechts een handje vol voertuigen uitrust met een spijkermat is het natuurlijk ook niet zo raar dat de inzet relatief minder oplevert als dat alle voertuigen zijn voorzien van een mat.

Daarnaast zijn de collega's overigens wel erg blij met het geweldsmiddel.

ach ja zo gaat dat in een tijd van bezuinigingen. Maar als je een slak (lees: Volvo V50-60-70 sputter kraak rammel hij-doet-t-niet-meer) uitrust met een spijkermat kan je nou eenmaal geen veldmuis (lees: geboefte) vangen of je moet een paar duizend slakken met spijkermatten uitrusten. Maar ja daarvoor is geen geld én geen personeel. Dus...

Men moet in Den Haag nou eens een beslissing nemen over wat ze willen: boeven vangen of niet. Maakt mij verder niet uit hoor, dan geef ik Boris Boef gewoon een hand nadat hij zijn misdaad heeft begaan: "Goed gedaan Gappie"

Ook goed!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 2 augustus 2013, 10:22:51
Waarom solliciteer jij niet eens op een functie in Den Haag? Zo te lezen gaat het allemaal goedkomen dan !  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.