Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen

Auteur Topic: Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen  (gelezen 69751 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 5 februari 2012, 12:04:50
Verder ook logisch om de regionale noodhulp uit te rusten met de strips. Rijden er het meest rond en vaak als eerst in de omgeving. Toegangswegen en op en afritten van de autosnelweg afzetten/blokken, en grootste kans op stoppen. Word het toch een achtervolging dan vp's er achter en op de route afritten af strippen. Hierdoor grotere kans op resultaat! Boefjes blijven op hoofdweg en ondertussen heli erboven. Dan sluit het net zich vanzelf! 98uiye

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 5 februari 2012, 12:08:15
tis een PILOT..... :-X

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 13 februari 2012, 04:50:04
Nieuws vanaf het front:

De deelnemende regio's krijgen allemaal een ander type "spijkermat".
In Zeeland gaat voor de zomer de proef beginnen met de zogenaamde Stop-Sticks

bron: http://www.statesman.com/news/local/a-safer-way-for-police-to-end-pursuits-1709189.html
wel bijzonder dat de Austin Police Department, na jaren ervaring met spijkermatten, over gaat op sticks in plaats van matten in verband met de veiligheid.

Er worden in Zeeland waarschijnlijk 2 noodhulpvoertuigen per bureau uitgerust met deze sticks.

Wat mij ook opvalt in het concept van de werkinstructie, is dat de inzetbaarheid van deze "spijkermatten" makkelijker is, dan in de media werd gepubliceerd. In de media kwam naar boven dat de matten uitsluitend bij overvallen gebruikt worden, maar de werkinstructie heeft het simpelweg over een achtervolging van iemand die stoptekens negeert. Dus ze kunnen waarschijnlijk ook worden ingezet bij de vluchtende benzinedief.

let wel, de werkinstructie is nog in concept.....

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #83 Gepost op: 26 maart 2012, 11:56:51
Burgman&Koelemeijer ‏ @WijkAgHmrFLO
M. Burgman & R. Koelemeijer wijkagenten Floriande, Hoofddorp Marco: motorrijder & biker Robin: motorrijder & ME www.politie.nl/kennemerland

Pilot spijkermat start in juli #Kennemerland doet mee! Komende weken krijgen collega's van de #Noodhulp een training. #datwordtbandenplakken

9:00 PM - 25 Mar 12 via Twitter for BlackBerry®
Samen sterk in de hulpverlening!

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #84 Gepost op: 28 maart 2012, 08:35:04
In Amsterdam gaan we idd ook werken met de stop-stick. Eindelijk eens een echt middel  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 11 juni 2012, 16:21:09
Voor de blauwe collega's, in de laatste versie van blauw staat een stuk over de spijkermatten. :)

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #86 Gepost op: 11 juni 2012, 20:23:43
Op de diverse Twitters is al te lezen dat de trainingen in Brabant Zuid Oost met de stopstick in volle gang zijn.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #87 Gepost op: 12 juni 2012, 19:35:04
" makkelijker is, dan in de media werd gepubliceerd. In de media kwam naar boven dat de matten uitsluitend bij overvallen gebruikt worden, maar de werkinstructie heeft het simpelweg over een achtervolging van iemand die stoptekens negeert. Dus ze kunnen waarschijnlijk ook worden ingezet bij de vluchtende benzinedief.

let wel, de werkinstructie is nog in concept.....

Tsja, als de persvoorlichting iets in de media brengt, is het dan wel zo handig om andere informatie naar buiten te brengen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 13 juni 2012, 03:54:29
Wat nieuw allemaal zeg?! >:D Raar want wij hebben jarenlang met deze "stop-sticks" gewerkt.
En vele andere korpsen ook.
Het werkt bij voldoende beschikbare politie-eenheden. Punt.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #89 Gepost op: 13 juni 2012, 09:00:10
Ik hoorde net dat er vannacht een achtervolging geweest op een personenauto ring A10, reed uiteindelijk de stad in tot aan Stadhouderskade. Daar is de achtervolging afgeblazen omdat het te gevaarlijk werd.

Mooi momentje geweest voor een stopstickje  O0

helaas zijn ze nog niet inzetbaar  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens