Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen

Auteur Topic: Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen  (gelezen 69845 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #130 Gepost op: 4 juli 2012, 21:51:45
Vooral het filmpje "risico aan spijkermatten" is een gewaarwording! Daarom ook opleidingen.... en wederom denken we dat de boef dom is. Een slip cursus kost niet zoveel (nou ja voor de particulier dan, wel voor de politie) en dan hou je een personenauto met een lekke band echt wel in bedwang. En die 180 km/u... is dat serieus? Waar mogen we dat dan rijden........ ;)

Nee geweld door de politie, dat mag niet! Die boef moet maar lekker gevraagd worden om te stoppen. Asjeblieft! Voor een bosje rode rozen????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #131 Gepost op: 4 juli 2012, 22:02:40
Politie Spijkermat 2012
Published on Jul 4, 2012 by Kanaal0031
Politie start met pilot Spijkermatten
Samen sterk in de hulpverlening!

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #132 Gepost op: 4 juli 2012, 22:06:52
mooi publieks-filmpje. lijkt in de verste verte niet op echt
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #133 Gepost op: 4 juli 2012, 22:20:53
mooi publieks-filmpje. lijkt in de verste verte niet op echt
Heb jij ooit een IBT les gehad die wel op het eggie lijkt? Is gewoon een basis beeld en elke situatie zorgt weer voor een andere inzet en hoe alles gedaan word.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #134 Gepost op: 5 juli 2012, 08:16:56
Dames en Heren.... dat is toch precies waar wij zo goed in zijn.... IMPROVISEREN !!!! O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #135 Gepost op: 5 juli 2012, 18:59:18
Als ik mocht improviseren dan was ik wel een paar dagen op buro aan de gang gegaan  ;D Eens kijken wat we allemaal kunnen improviseren. Heb vroeger heel veel McGyver gekeken  098uo

Maar ik hoorde vandaag dat er een hele hoop blabla in de lucht is gebracht door een berg pennelikkers: de OR van A-A moest nog wat gaan vinden van de spijkermatten, de korpsleiding heeft een andere mening gekregen over de aanschaf, de vakbonden zijn bang voor mogelijk letsel van de dienders die de spijkermatten inzetten en er zijn andere bobo's die denken dat het misschien wel gevaarlijk is bij een auto die hard rijdt.

Dat zijn weer een hoop beren op de weg  :'( en dat terwijl er nog niks is gebeurd  98uiye Man man man. Ik vraag mij af wie van die pennelikkers de stopstick van dichtbij heeft gezien, het protocol heeft gelezen en er een beetje mee gespeeld heeft???

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 5 juli 2012, 19:05:44
Dat zie jij helemaal verkeerd mopper, vanaf die roze wolk daarboven kun je alles véél beter zien.

O0

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 6 juli 2012, 06:43:47
nog even een ter info'tje

Ik ben zelf 1 van de 2 kerninstructeurs van mijn district en we leren iedereen aan dat je een plek moet zoeken waar je kan gaan staan, waar de boef met zijn auto niet (makkelijk) kan komen. bijvoorbeeld achter een vangrail, een dikke muur of een steegje.
Het Brabantse persmomentje laat zien dat de collega's in het gras achter de dienstauto staan.

Dit leren we de collega's NIET. Een dienstvoertuig is geen geschikte barriere. Veiligheid van de collega die de mat gooit staat op nummer 1. kan dit niet gewaarborgd worden, word de mat niet (door die collega) ingezet.

en dan over het type spijkermat. Het is een proef - de officiele reden waarom er voor de stop-stick is gekozen is mij onbekend, maar als je een avondje youtube afstruint, zie je dat de stick een beter middel is dan zo'n "harmonica" mat

Na de proef gaat er gekeken worden of de spijkermat een efficient hulpmiddel was. Dit ligt aan het aantal inzetten. Is het antwoord ja, gaat er een aanbesteding plaatsvinden waarop diverse leveranciers zich kunnen inschrijven.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 6 juli 2012, 11:03:55
nog even een ter info'tje

Ik ben zelf 1 van de 2 kerninstructeurs van mijn district en we leren iedereen aan dat je een plek moet zoeken waar je kan gaan staan, waar de boef met zijn auto niet (makkelijk) kan komen. bijvoorbeeld achter een vangrail, een dikke muur of een steegje.

Toch lastig, laten we de A58 in Zeeland (beetje in de buurt blijven) als voorbeeld nemen. Slechts een enkele vangrail... Dat betekent dus dat je op de andere rijbaan 'makkelijk' aangereden kunt worden. Ik kan me niet voorstellen dat je achter de vangrail op de vluchtstrook gaat staan, dan moet de stopstick erg lang zijn om alle rijbanen te bereiken.  Een dikke muur of steegje is ook leuk, maar iemand die wegrijdt voor ons zal zo snel mogelijk de grote wegen opzoeken, waar die muren en steegjes juist niet zijn! Alhoewel het ook in mijn ogen niet de meest veilige manier is zoals op dat filmpje te zien, lijkt het me wel het meest waarschijnlijke scenario!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 6 juli 2012, 11:13:04
ja lastig als je eerst weer uit de steeg moet komen rennen of over de vangrail moet klimmen om gauw de stick weer weg te trekken.
Anders heb je naast een lekke boef ook 5 lekke dienstauto's.