Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen

Auteur Topic: Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen  (gelezen 69836 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 4 februari 2012, 13:52:09
Daar ben ik vanuit de oude doos.  Het omzetten van voertuigen staat voor zover ik weet op het niveau van het gebruik vuurwapen. Tevens moet je ook voor het omzetten geoefend zijn en daar zit het probleem.  Het tweede probleem is het voertuig waarmee je het wil doen. Die snelle voertuigen zijn er wel maar alleen voor de club uit driebergen om dat zij naar verluid altijd en overal kunnen zijn.  

Normaal zie ik geen onmogelijkheden maar oplossing, echter nu niet. Mijn idee hierover dat er binnen de nieuwe organisatieverkeer de dros of het model AA de matten worden uitgezet daar deze teams straks de voertuigen hebben waarmee er voor de achtervolging kan komen.

Dat is juist het probleem, een selectief groepje uitrusten met de matjes gaat hem niet worden, dan vis je, net als wat nu zo'n beetje altijd gebeurd, achter het net. Niet alleen het KLPD en de VP's uitrusten, juíst de regio er mee bekend en bekwaam maken. Die eerste slag wordt in veel gevallen ook door de regio gedaan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 4 februari 2012, 14:39:07
Sorry maar daar zie ik geen heil in. Immers je moet geoefend blijven in het geweldsmiddel en ik zie niet dat iedereen elkaar binnen de IBT uren ook nog eens deze trainer er bij doet.

En voor zover de schetsen er nu liggen van de regio, zal elke regio een VP krijgen naar model van AA en RR en dan is gelijk je probleem opgelost.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #72 Gepost op: 4 februari 2012, 17:35:06
Sorry maar daar zie ik geen heil in. Immers je moet geoefend blijven in het geweldsmiddel en ik zie niet dat iedereen elkaar binnen de IBT uren ook nog eens deze trainer er bij doet.

En voor zover de schetsen er nu liggen van de regio, zal elke regio een VP krijgen naar model van AA en RR en dan is gelijk je probleem opgelost.

Er worden 138 voertuigen uitgerust met de matten, de collega's die daar mee gaan rijden worden daar dus ook in getraind.
Ik begrijp dat de jongens en meisjes van de VP alles zelf willen (blijven) doen, maar de praktijk leert dat ze in 90% van de gevallen achter de feiten aan hobbelen.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 4 februari 2012, 17:57:48
We zullen zien. Ik denk alleen verder. Trouwens ik kan me niet vinden in jou manier van berichtgeving, als ik iets op die manier plaats dan wordt het weer verwijderd.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 4 februari 2012, 20:34:27
Niet alleen het KLPD en de VP's uitrusten, juíst de regio er mee bekend en bekwaam maken.  

Het KLPD wordt in deze proef niet eens meegenomen. Alleen de VP A-A is de enige VP die aan de proef meedoet. Verder is het alleen maar regio die mee doet aan de proef.

De rede dat het KLPD niet wordt meegenomen is simpel.
Ten eerste mag de DVP geen noodhulp meer draaien.
Ten tweede de spijkermat mag niet op de (auto)snelwegen worden ingezet.

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #75 Gepost op: 4 februari 2012, 20:47:35
Het KLPD wordt in deze proef niet eens meegenomen. Alleen de VP A-A is de enige VP die aan de proef meedoet. Verder is het alleen maar regio die mee doet aan de proef.

De rede dat het KLPD niet wordt meegenomen is simpel.
Ten eerste mag de DVP geen noodhulp meer draaien.
Ten tweede de spijkermat mag niet op de (auto)snelwegen worden ingezet.

Weet je ook waarom de spijkermat daar niet ingezet mag worden? Heeft dat te maken met de hoge snelheden?
Wat als je gaat kijken hoe hard de welbekende doelgroepvoertuigen van de bekende Duitse merken rijden binnen de bebouwde kom...
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 4 februari 2012, 20:49:31
Zullen we de dingen die binnenshuis moeten blijven even binnenhuis houden?  e050

Iemand die al iets weet over bevoegdheden en dergelijke ?

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 4 februari 2012, 20:59:21
Zullen we de dingen die binnenshuis moeten blijven even binnenhuis houden?  e050

Iemand die al iets weet over bevoegdheden en dergelijke ?

Als je op mijn doelt... Mijn excuses dan. Maar dat is vorig jaar zelfs nog op de tv geweest. Ik zal er verder ook niet over uitwijden.
Was alleen benieuwd waarom het op de snelweg niet ingezet mag worden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 4 februari 2012, 21:31:20
Was alleen benieuwd waarom het op de snelweg niet ingezet mag worden.

Heeft dat te maken met de hoge snelheden?

Dit is wat men vanuit de overheid zo heeft gesteld.

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 4 februari 2012, 21:33:16
Dit is wat men vanuit de overheid zo heeft gesteld.

Dank je wel voor je uitleg.