Rode signaalverlichting

Auteur Topic: Rode signaalverlichting  (gelezen 41897 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:32:01
Brandweer Hoofddorp heeft blijkbaar de rode kappen van de vorige HV overgezet op de TS  0098
PRIO 1 TS 344 NAAR HANDBRANDMELDING WOONCENTRUM DE RING KAY MUNKWEG HOOFDDORP
PRIO 1 TS 344 MET SPOED ONDERWEG NAAR MELDING VAN AUTOBRAND N201 HOOFDDORP
user: 112hoofddorp

Valt snachts goed op  O0

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 27 augustus 2012, 00:22:23
ja rood blauw amber edge. Rood en oranje gaan samen aan (strobes), het blauw was los te schakelen (zaten halogeenlampen achter die alterneren)

en die werkten perfect!
de unimog is nu niet meer in gebruik, en alle voertuigen (behalve de Rhino) zijn over naar blauw.
De Edge pronkt nu in mijn knutselhoek. met whelen vertex lampen ipv de halogeentjes.

oh, Ruud.. kan jij nog aan een Vama AS422 sirene komen? Onze jeep heeft wat water gezien, en daarbij is mijn ss2000 gesneuveld. Nu heb ik er nog een paar, maar dan gaat het ten koste van de collectie.

sylvester1986

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 15 september 2012, 17:55:22
Onderstaande/soortgelijke voertuig kwam ik gisteren tegen bij Meeden (N33) met de Rode signalering (middenstuk) ingeschakeld.

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #83 Gepost op: 15 september 2012, 23:24:03

Onze nieuwste aanwinst, voorlopig nog niet in dienst, full led van Code 3 met achteraan een dualcolor led balk.
Vooraan blauw, wit en rood, zijkanten blauw en achteraan een dualcolor met rood en blauw waarvan de binnenste modules amber worden als traffic advisor.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 7 november 2012, 00:52:25
Ik kwam deze foto's tegen op het internet waarop te zien is dat Brabant-Noord een aantal jaren geleden met rode verlichting reed. Weet iemand hier meer van? En waarom zij ze er later mee gestopt?

Citaat van: ambmedia.nl

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #85 Gepost op: 7 november 2012, 15:06:10
Je kan veel zeggen over Duitsers en het gedrag af en toe, maar het verkeersgedrag ten opzichte van hulpverleningsvoertuigen met spoed is bijna perfect te noemen, maar dat van 'ons Hollanders' is in overmate 'wacht even tot ik groen heb' of 'zie zelf maar hoe je er langs komt' te noemen.
Misschien ligt dat ook aan de enorme straffen die in Duitsland staan op het hinderen van voorrangsvoertuigen?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #86 Gepost op: 7 november 2012, 18:31:13
Misschien ligt dat ook aan de enorme straffen die in Duitsland staan op het hinderen van voorrangsvoertuigen?
Ik weet de straffen niet, en het is me niet gelukt een Duits feitenboekje op mijn scherm te toveren. Wel weet ik dat er bij de rijopleiding (hulpdiensten tussen rs 1 en rs 2 door, dus ik links of rechts houden) meer bij wordt geleerd en de mentaliteit anders is dan hier.

sylvester1986

• Gast
Reactie #87 Gepost op: 22 maart 2014, 23:29:31

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #88 Gepost op: 6 oktober 2014, 01:43:23
Ik zie dit topic nu pas, vandaar hierin nu pas een reactie van mij:

Hier in Roermond en omgeving is een beveiligingsbedrijf wat op alle voertuigen (ondertussen al veel Caddy's geworden) met een rode balk heeft (en soms aan heeft):

Bron alle foto's: http://www.redsecurity.nl/
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #89 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:36:09
En wat is dan de functie?? Wanneer worden ze toegepast?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.