ik vind het opzich wel een goed zaak om bepaalde diensten zoiets te geven, toen ik een 4 maanden terug op mijn pager melding zag van een reanimatie 2 straten bij mij vandaan ben ik er hard heen gefietst (kan reanimeren). toch moest ik 2 minuten wachten voor een kruispunt (kostbare tijd) op een gegeven moment ben ik er gewoon tussendoor gefietst toen er net genoeg ruimte was. en was zo (gelukkig) nog binnen 4 minuten terplaatse (5 minuten eerder als de FRB) patient lag op straat dus maar begonnen met reanimeren (patient heeft het overleeft, maar ik denk dat hij er beter vanaf was gekomen als ik eerder was geweest).
maar dan het volgende: hoe ga je voorkomen dat mensen die geen melding hebben dan met zwaailicht en sirene gaan rijden om sneller ergens te zijn, ik vind wel dat de politie hier keihard voor op zou moeten treden en dan zou ik gevangenisstraffen (of lijfstraffen
) zeker niet uitsluiten, ook intrekking van de sleutels van de AED, of van het rijbewijs, EHBO/BHV/BLS diploma heb ik dan absoluut geen enkele moeite mee. deze mensen horen dan een voorbeeldfunctie te geven.