Rode signaalverlichting

Auteur Topic: Rode signaalverlichting  (gelezen 41949 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 2 mei 2009, 22:13:48
Belachelijk, ik weet van een zaak waar een brandweerman met "spoed" opweg naar een autobrand een kind van 9 heeft doodgereden. Leg deze verhalen maar eens uit aan de ouders.

mvg
Mike

Voor de duidelijkheid, was een vrijwillig brandweerman opweg naar de kazerne. En we weten allemaal dat er korpsen zijn waar het dringen is om op de auto mee te mogen. Dus gaan we als maar harder rijden om toch mee te kunnen met die tanautospuit. Niet iedereen maar die mensen zitten er wel tussen. Als de overheid had gewild dat vrijwilligers in hun prive auto vooorrangsvoertuigen zouden zijn, hadden ze dat wel wettelijk geregeld.

mvg
Mike

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 2 mei 2009, 23:55:20
Tsja, blijft een leuke discussie ....

Ik ken ook de voorbeelden van het rijden met signalering, het zogezegd ''vragen om ruimte'' zodat je sneller op de kazerne bent. (lichtgevende brandweerbordjes, flitsers etc.). Persoonlijk denk ik wél dat ''iets'' handig is om overig wegverkeer aan te geven waarom jij harder rijd dan zij. Heb liever dat iemand hard rijd met een brandweerbordje in de auto dan zonder ... En dan doel ik niet op de cowboys.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 3 mei 2009, 00:05:32
RVV Artikel 41a.

1. Verlichte transparanten die informatie bieden over de bestemming of het gebruik van het voertuig mogen worden gevoerd door:
a. personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen:
1°. in gebruik bij de politie;
2°. in gebruik bij de brandweer;
3°. in gebruik bij pechhulpdiensten;
4°. in gebruik bij Rijkswaterstaat;
5°. die worden gebruikt door artsen;
6°. die worden gebruikt voor het geven van rijonderricht of het afleggen van een rijproef;
7°. die worden gebruikt door ambulancediensten waaraan krachtens de Wet ambulancevervoer een vergunning is verleend voor het verrichten
van ambulancevervoer;

8°. van hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van óf een centrale post als bedoeld in artikel 1 van de Wet ambulancevervoer óf een centrale post voor het ambulancevervoer als bedoeld in artikel 4, eerste lid, onder a, van de Wet geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen, bezig houden met het verlenen van eerstelijns spoedeisende hulpverlening.

Zullen ze hem hier onder hebben weggezet ?  ::)

Volgens mij doelt dit artikel op dit soort transparanten:
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 3 mei 2009, 00:54:44
Daar dacht ik ook aan, alleen staat nergens wát voor transparanten zij bedoelen  ;) De borden op de bus zijn tegenwoordig ook bewegend en fel gekleurd 300 Amsterdam Zuidoost ---- Haarlem

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 3 mei 2009, 11:58:22
Tsja, blijft een leuke discussie ....

Ik ken ook de voorbeelden van het rijden met signalering, het zogezegd ''vragen om ruimte'' zodat je sneller op de kazerne bent. (lichtgevende brandweerbordjes, flitsers etc.). Persoonlijk denk ik wél dat ''iets'' handig is om overig wegverkeer aan te geven waarom jij harder rijd dan zij. Heb liever dat iemand hard rijd met een brandweerbordje in de auto dan zonder ... En dan doel ik niet op de cowboys.

als men wilt dat vrijwilligers sneller naar de kazerne moet gaan dan moet het goed geregeld worden doormiddel van de bestaande signalen
zolang de overheid dit niet wilt is het te zot (in mijn optiek) dat men allerlei dingen zelf op de auto gaat plaatsen om harder te gaan rijden.

Ik denk dat als men geen voorrangsvoertuig is en dan gaat knipperen met het groot licht, allerei flitsers plaats men agressie opwekt bij de mede-weggebruikers ondanks een iligaal geplaats lichtgevend bordje op je eigen personenauto

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 3 mei 2009, 14:22:02
Ik denk dat als men geen voorrangsvoertuig is en dan gaat knipperen met het groot licht, allerei flitsers plaats men agressie opwekt bij de mede-weggebruikers ondanks een iligaal geplaats lichtgevend bordje op je eigen personenauto

In de praktijk schijnt dat dus reuze mee te vallen  ;)

Michelle1983

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 3 mei 2009, 14:49:47
Ik zou nu toch haast de indruk krijgen dat we in de lesauto matrix borden met teksten als "Afstand houden", "Sorry Eerste les" (voor als de moter weer 100 keer afslaat) en "Pas op rijles" mogen gaan voeren. Hoewel dat natuurlijk geweldig grappig is voor de duur van ongeveer 1 week zie ik de meerwaarde daar niet van in.

Het tweede lid van artikel 41a RVV lost dat al op:

Citaat
Personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen die worden gebruikt voor het geven van rijonderricht of het afleggen van een rijproef mogen slechts zijn voorzien van een verlicht transparant die de ingevolge het Reglement rijbewijzen voorgeschreven letter «L» weergeeft.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 14 april 2010, 21:13:13
Belachelijk, ik weet van een zaak waar een brandweerman met "spoed" opweg naar een autobrand een kind van 9 heeft doodgereden. Leg deze verhalen maar eens uit aan de ouders.

mvg
Mike
Helemaal mee eens, die brandweermannen hebben (Waarschijnlijk) geen enkele VRO opleiding gehad, en die kunnen zo de grootste problemen maken. Totaal onverantwoord. Laat ze dan een VRO opleiding basis volgen, en geef ze een blauwe pit ofzo.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 17 april 2010, 00:21:13
Helemaal mee eens, die brandweermannen hebben (Waarschijnlijk) geen enkele VRO opleiding gehad, en die kunnen zo de grootste problemen maken. Totaal onverantwoord. Laat ze dan een VRO opleiding basis volgen, en geef ze een blauwe pit ofzo.

Je hebt door dat je een reactie plaatst op iets van een jaar terug?

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 18 april 2010, 16:04:08

Zullen we even realistisch blijven  ::)