Rode signaalverlichting

Auteur Topic: Rode signaalverlichting  (gelezen 41554 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #50 Gepost op: 3 februari 2012, 23:31:51
Paars kan ook nog;)

Paars is voor begrafenis ondernemers vind ik
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 4 februari 2012, 00:37:41
Paars is inderdaad in een aantal landen voor begrafenissen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #52 Gepost op: 4 februari 2012, 00:40:50
eerlijk gezegd, weinig veranderen aan kleuren, mensen zijn gewend aan blauw...mensen klagen al nu over de nieuwe sirene, vroeger hadden ze snel in de gaten welke dienst er aan kwam.
plus dat ambulance ook zelfs een groene lamp bovenop hebben staan en die aanzetten als ze de leidinggevende ambulance zijn.
wordt straks disco rijden als men dit door zouden zetten, met alle kleuren.

Groen heeft al sinds het eerste gebruik bij mijn weten dezelfde betekenis gehad.

Het is een disco, blijft ook een disco zolang iedereen die lichten gebruikt voor onnodige dingen.

Paars kan ook nog;)

Sinds het eigenlijk weer verboden is om een begravenisstoet te doorsnijden zou ik dit ook geen verkeerd iets vinden, maar dan bijv net als blauw bij defensie paars ook bij de volgvoertuigen voor het rechter verkeerslicht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #53 Gepost op: 4 februari 2012, 01:03:20
Mooie oplossing zou zijn bij alle auto's in de rouwstoet de rechter koplamp af te plakken met paarse folie. Simpel, goedkoop en doeltreffend. Maar dan gaan we ons vast begeven op het gebied van andere fora ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 4 februari 2012, 06:40:31
Ik heb ook wel eens een uitvaartwagen met strobes op de snelweg (A28) zien rijden. ??? ???


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #55 Gepost op: 4 februari 2012, 07:11:27
Ik heb meegemaakt dat er voor aanvang van de begrafenisstoet zwarte vlaggetjes werden uitgedeeld welke aan de bestuurderskant aan de buitenkant van het raam bevestigd kon worden. (Het zelfde systeem als bij de voetbal oranje/driekleur vlaggetjes) Ik vond het een mooie oplossing waarbij heel duidelijk onderscheid werd gemaakt met de rest van het verkeer. De lijkwagen had de bekende zwarte vlaggen voorop en alle wagens die bij de stoet hoorden (ook de zwarte volgwagens direct achter de eerste wagen) hadden eenduidig soortgelijke driehoekige zwarte vlaggen. Bij de kerkuitgang uitgedeeld en op de begraafplaats stond bij de ingang een bak waar ze weer ingedaan konden worden.

Niks geen geplak op koplampen nodig dus wat onder dergelijke droeve omstandigheden makkelijk vergeten wordt. Bij het uitstappen zie je gelijk dat vlaggetje zitten dus vergeten doe je niet snel. Ik kan me niet voorstellen dat er bestuurders zijn die de link tussen deze vlaggetjes en een begrafenisstoet niet snel leggen.
Ik zeg ... landelijk invoeren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Reactie #56 Gepost op: 4 februari 2012, 08:27:19
Hier in NoordOost-Friesland gebruikt de politie al van die rode 'plak' lichten op de grond, wanneer zij verkeer om moeten leiden. Die lampjes worden dan als het ware op de rijbaan geplakt.
Ben de Jager |Nieuwsfreak| Freelancer| Eigenaar www.112-dokkum.nl| Fotografie|Video|Conceptontwikkeling|Social media


sylvester1986

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 4 februari 2012, 08:39:55
Je bedoelt Powerflares?
Ik mis eigenlijk de link met deze topic.


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Reactie #58 Gepost op: 4 februari 2012, 08:41:43
Ja klopt, die bedoel ik inderdaad.

Ja dit gaat om signaalverlichting óp het voertuig.

De brandweer van de Westereen had eerst wel rode achterknipperlichten, maar die zijn inmiddels vervangen door blauwe, jammer genoeg. Die wagen betreft nog steeds een Dennis Rapier
Ben de Jager |Nieuwsfreak| Freelancer| Eigenaar www.112-dokkum.nl| Fotografie|Video|Conceptontwikkeling|Social media


sylvester1986

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 4 februari 2012, 08:49:40
Er gebruiken maar weinig diensten Rode signaalverlichting, de LB wagen van volkel sowieso en op schiphol rijdt men er ook mee en is zoals eerder gezegd dus gerelateerd aan vliegverkeer.
Voorbeeld 1.
Wat extra beelden van de sneeuwploeg
http://www.youtube.com/watch?v=WSQyJS1fTNQ?hd=1
Voorbeeld 2.
Ik heb me laten vertellen dat dit een nieuwe dienstbak is voor de beveiligingsclub van de luchtmacht.
Iemand meer info?
Of krijg ik dan dit? ;D