Meningsverschil met verpleegkundige / arrogant

Auteur Topic: Meningsverschil met verpleegkundige / arrogant  (gelezen 7830 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

medische dienst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Gepost op: 23 maart 2009, 23:05:11
Hallo allemaal;

Even een vraag,
Is dit normaal als je als hulpverlener door een ambulanceverpleegkundige wordt aangevallen ondanks dat je naar eer en geweten iemand geholpen hebt die onwel werd? >:(
Hij viel me ook aan omdat ik van een ehbo ver. ben die is opgericht door twee ex leden van een ehbo ver. waar deze verpleegkundige ook aan verbonden is. Tussen deze twee ver. is het haat en nijd (Water en vuur) Leuk he? hulpverleners onder elkaar?  :-[
Ikzelf ben verzorgende, en heb boven mijn verzorgende dip. het ehbo / efr / aed / oxygen en advance opleiding gedaan.
Ben in het bezit van een zuurstof junit  / aed / bloedrukmeter / glucosemeter, aangezien mijn vader hartpatient / diabeet en helaas ook kankerpatient is,
deze verpleegkundige wist dat ik hiervan in het bezit was, hoe?, (Achterklap?) das voor mij een raadsel want ik had deze ' vent ' nog nooit eerder gezien of zelfs gesproken. Ik had deze uitrusting (zuurstof) nog niet eens bij me. Wel mijn aed en ehbo tas van pax met een gewone a vulling erin. Ook daar had hij commentaar op dat ik professioneel materiaal had, is zijn deze tassen dan alleen voor het ambu personeel? dacht het niet!
Ik had me voorgenomen om een gepeperde klacht in te dienen, maar ik dacht later, laat maar zitten, je weet wel beter, je weet hoe je er mee moet omgaan en wat de gevaren zijn. Wat je moet doen en laten. Het is gewoon getreiter.
Weten jullie mij een tip te geven wat ik hier mee aanmoet?
Groetjes




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2009, 23:09:18
1. Onsamenhangend verhaal, wat is er gebeurd? Wie, wat, waar, waarom etc..
2. Ik verwacht een comment van 1 v.d. Mods.  ;)

i.i.g. sterkte met de wrijving onderling.


medische dienst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2009, 23:24:20
Ik heb iemand geholpen die onwel werd op het kerkkoor en wilde hem op de grond neerleggen.
deze patient wilde dat niet, en daarom liet ik hem maar zitten zoals hij dit wilde want het moet geen worstling worden (volgens Oranje kruis)
Helpen op de plaats waar hij zit of ligt, want je kunt het erger maken dan het misschien is.
De verpleegkundige was het er niet mee eens, en werd arrogant en vond dat ik gevaarlijk bezig was met apparatuur etc (eerder genoemd Onsamenhangend verhaal  ;) ) Terwijl ik dus alleen een ehbo tas en aed bij me had.

Beetje duidelijk ?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2009, 23:34:24
Onwel is een ruim begrip.  ::)

Wat deed je met AED en EHBO-tas in de kerk? Heb je dat altijd bij je? Of had je ehbo-dienst? Wat mankeerde het s.o. dan?
Wat deed je met je materiaal dan, waardoor de VPK over de zeik ging?
Heb je een bepaalde situatie verslechterd, terwijl je het misschien goed bedoelde? Misschien idee om het verhaaltje (casus) van begin tot einde te vertellen? Anders blijft het een ''vraag en antwoord'' spel.


medische dienst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2009, 23:53:47
Ik had idd. ehbo dienst, want het zijn niet meer de jongste. (met alle respect)
Ik en twee andere worden gevraagd door het bestuur van de kerk om aanwezig te zijn mocht er iets gebeuren vandaar, en ben zelf actief in dit koor, ben dan wel pas 38  ;) we hebben een eigen arts in ons midden en en traumaverpleegkundige maar helaas hadden die net weer eens dienst op deze zondag.
Met mijn materiaal deed ik niets.
Ik had het te druk met het verzorgen van het so, so reageerde agressief, maar helder en reageerde dan wel en dan zakte ie weer weg en dan weer helder. Heb hem weer gevraagd om op de grond te liggen vanwege de stabiele zijligging wat hij dus niet wilde.
Hij krijgt daar onderzoeken voor in het zkh, want zijn huisarts weet het zelf ook niet wat so pcies mankeert(want so vertelde dit me later zelf) maar heeft een vermoeden met de hersenen (In volksmond genoemd toeval? ), meer weet ik ook niet (Ben geen arts  ;) ) In iedergeval krijgt hij daarvoor een hersenonderzoek. Dit vertelde so me later zelf.
Ondanks dit gebeuren bedankte het so voor de fijne hulp. en dat deed me dan weer een goed gevoel geven.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2009, 00:00:12
we hebben een eigen arts in ons midden en en traumaverpleegkundige maar helaas hadden die net weer eens dienst op deze zondag.

Dus geen dienst in de kerk?   ::)

Ik had het te druk met het verzorgen van het so, so reageerde agressief, maar helder en reageerde dan wel en dan zakte ie weer weg en dan weer helder. Heb hem weer gevraagd om op de grond te liggen vanwege de stabiele zijligging wat hij dus niet wilde.

Waarom stabiele zijligging? Dreigde hij ergens in te stikken?


Ondanks dit gebeuren bedankte het so voor de fijne hulp. en dat deed me dan weer een goed gevoel geven.



Nou, en daar doen we het voor, toch?  :P



medische dienst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2009, 00:22:32
Nee geen dienst in de kerk ;D

Ze zijn ook zanger.

Stabiele zijligging omdat ik het niet vertrouwde met zijn ademhaling, vandaar


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2009, 06:07:31
Er is maar 1 persoon om deze vragen te stellen eigenlijk... De betreffende pleeg. Je valt deze verpleegkundige aan, beschuldigt hem van roddel en achterklap, arrogantie etc. Niemand hier kent jullie twee, weet wat er gebeurd is etc. Niemand hier die het ook wat aangaat, eigenlijk :)
Arts  www.alphalog.nl


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2009, 08:29:07
Je geeft aan dat je eigenlijk een klacht in had willen dienen, maar hier van af hebt gezien. Jammer dat je nu hier aan het klagen bent. Voor een klachtencommissie kan de verpleegkundige zich verweren, hier wordt dat een heel stuk moeilijker!

Naar mijn mening kun je dit niet op deze manier maken dus zal ik verder ook niet ingaan op je vragen.

groet,
Druifje
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2009, 08:34:24
Het is vervelend voor jou dat jij het zo ervaar, maar zoals Delta ook al aangeeft, je moet naar de des betreffende persoon stappen
dat is wel zo eerlijk toch?
Hier kan je diverse reactie's verwachten, ook wellicht dingen die je helemaal niet wil horen of lezen.
Wij kennen de casus niet, wij weten niet hoe jou houding was t.o.v. dus speculeren heeft totaal geen zin. ;)

We zijn allemaal mens, mocht je iets niet zinnen....ga de confrontatie aan met die persoon aan O0