deze hele topic is helaas weer zo'n hele domme discussie welk hier in verschillende vormen al heel vaak gevoerd is.
ja die klpd agent is erg dom geweest en verliest de realiteit uit ogen, was het zijn kind maar geweest die gereanimeerd moest worden, ze houden ook rustig een auto die organen vervoerd en met OGS rijden aan, de agent kende de regels voor orgaan transport niet, de rit met voertuig was aangemeld bij de meldkamer die uiteraard de agent via de mobilofoon even goed tot de orde riep.
Een vrachtwagen chauffeur die met moeite een ernstig ongeval met dodelijke slachtoffers kon ontwijken en via zijn gsm een melding maakte werd staande gehouden door een overijverige klpd'r omdat hij aan het bellen was, nadat deze agent de telefoon in handen kreeg en zijn collega van de meldkamer aan de lijn kreeg begreep de agent dat hij het ongeval zelf over het hoofd had gezien.
ja er zijn brancherichtlijnen deze zijn echter niet verplicht, slechts een advies om mensen die niet goed weten hoe zich te gedragen met wel of geen voorrangsvoertuig en dus een hulp middel
ja er zijn rechters die de brancherichtlijnen mee laten wegen en ook dus rechters die zelf niet begrijpen waar ze mee bezig zijn en veroordeelde de chauffeur voor het opzettelijk te hard rijden, doen ze dat immers niet allemaal als ze een prio 1 rit rijden.
ik ga er nog altijd van uit dat een OGS-chauffeur niet ter eigen bevrediging nu eens even als een dwaas gaat rijden.
helaas zijn er nog steeds weggebruikers die niet op zitten te lletten en zo maar een voertuig met OGS over het hoofd zien en even niet horen, wie is er dan fout?
ik zal wel weer niet begrepen worden, maar ik ben ook net Don Quichotte, ik stel voor om hier een slotje op te doen voor we nog meer onzin uit gaan kramen.