In het grijze gebied, en menig rechter heeft er ook kennis van genomen. Misschien eens snuffelen in de praktijk, i.p.v. regeltjes en wetten op te snorren cq mee te schermen?
Je mag ook niet op de stoep fietsen, Fanny. Of een kauwgumpje op straat gooien. Of vloeken....of...of.......enzovoorts.
Dat is nou net geen grijs gebied
Dat staat zwart op wit geregeld in een AMVB..... maar ja, teksten waar je niet vanaf weet bestaan niet
Op andere dingen denk ik dat je wel gelijk hebt, zwart en wit is hartstikke mooi voor op internet, mijn wereld bestaat de hele dag uit grijs.... "even donker-oranje meepakken, want ik heb een kwetsbare patient achterin, en remmen is schadelijk" "Even een doorgetrokken streep meepakken om mijn ideale lijn te kunnen rijden zodat ik de krachten die op mijn collega die achterin met de patient bezig is kan minimaliseren" etc etc..... Ik ben continue bezig op de grens.....ook als ik met spoed onderweg ga, ik heb geleerd hoe het moet, en op basis van mijn ervaring maak ik dan een inschatting wat wel en niet kan qua gevaarzetting, en wat in verhouding tot de melding/patient achterin noodzakelijk en of mogelijk/nodig is.... dat is niet in regels vast te leggen, en is mijn verantwoording als chauffeur... ik ben degene die voor het hekje staat als het fout gaat....