OGS rijden en artikel 5 WVW

Auteur Topic: OGS rijden en artikel 5 WVW  (gelezen 16888 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #50 Gepost op: 2 april 2009, 18:11:30
waar kan ik dat vinden??

In het grijze gebied, en menig rechter heeft er ook kennis van genomen. Misschien eens snuffelen in de praktijk, i.p.v. regeltjes en wetten op te snorren cq mee te schermen?

Je mag ook niet op de stoep fietsen, Fanny. Of een kauwgumpje op straat gooien. Of vloeken....of...of.......enzovoorts.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 2 april 2009, 18:21:08
In het grijze gebied, en menig rechter heeft er ook kennis van genomen. Misschien eens snuffelen in de praktijk, i.p.v. regeltjes en wetten op te snorren cq mee te schermen?

Je mag ook niet op de stoep fietsen, Fanny. Of een kauwgumpje op straat gooien. Of vloeken....of...of.......enzovoorts.
Dat is nou net geen grijs gebied ;) Dat staat zwart op wit geregeld in een AMVB..... maar ja, teksten waar je niet vanaf weet bestaan niet ::)


Op andere dingen denk ik dat je wel gelijk hebt, zwart en wit is hartstikke mooi voor op internet, mijn wereld bestaat de hele dag uit grijs.... "even donker-oranje meepakken, want ik heb een kwetsbare patient achterin, en remmen is schadelijk"  "Even een doorgetrokken streep meepakken om mijn ideale lijn te kunnen rijden zodat ik de krachten die op mijn collega die achterin met de patient bezig is kan minimaliseren"  etc etc..... Ik ben continue bezig op de grens.....ook als ik met spoed onderweg ga, ik heb geleerd hoe het moet, en op basis van mijn ervaring maak ik dan een inschatting wat wel en niet kan qua gevaarzetting, en wat in verhouding tot de melding/patient achterin noodzakelijk en of mogelijk/nodig is.... dat is niet in regels vast te leggen, en is mijn verantwoording als chauffeur... ik ben degene die voor het hekje staat als het fout gaat....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 2 april 2009, 18:55:04
Dat is nou net geen grijs gebied ;) Dat staat zwart op wit geregeld in een AMVB..... maar ja, teksten waar je niet vanaf weet bestaan niet ::)

Voor de chauffeur / betrokkene / uitvoerende / ''jan met de pet'' is het op DAT moment grijs gebied! In tal van situaties moet je direct beslissen. Dan heb je geen tijd om het wetboek eens even na te pluizen, in gedachten. Zolang je gezonde verstand maar overheerst...maar wie vertel ik het, jvo?  O0

Rest mij aan toe te voegen, dat mijn ervaring en tal van anderen, met het gezonde verstand het tot nu toe altijd goed hebben gedaan voor het bankje.

V.w.b. de rest van je epistel; ik hang aan je lippen. En zo mooi verwoord ook, je hebt een prachtig beroep.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #53 Gepost op: 2 april 2009, 18:56:49
In het grijze gebied, en menig rechter heeft er ook kennis van genomen. Misschien eens snuffelen in de praktijk, i.p.v. regeltjes en wetten op te snorren cq mee te schermen?

Je mag ook niet op de stoep fietsen, Fanny. Of een kauwgumpje op straat gooien. Of vloeken....of...of.......enzovoorts.
waar staat het dat ik niet mag vloeken???
het staat wel omschreven dat ik niet op de stoep mag fietsen en niets op straat mag gooien

tja dit land gaat kapot aan dat iedereen maar doet wat hij/zij wilt en dat de ander het maar goed moet vinden
omgekeerd dan ook, he


wetboek uitpluizen?? volgens mij hoor je de verkeersregels gewoon te weten als je deelneemt aan het verkeer.......... zeker als bestuurder van een voertuig die een voorrangsvoertuig kan worden.............


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #54 Gepost op: 2 april 2009, 19:10:55

tja dit land gaat kapot aan dat iedereen maar doet wat hij/zij wilt en dat de ander het maar goed moet vinden
Volgens mij wil je het niet snappen...... :-X

Ik zal je verder in je zwartwitte wereld laten, regels zijn regels omdat het regels zijn..... succes met de buitenwereld!


maar dat is natuurlijk weer een reactie van een hulpverlener die de hele dag maar doet wat hij wil en vindt dat een ander dat maar goed moet vinden......    :-[
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #55 Gepost op: 2 april 2009, 19:14:44


wetboek uitpluizen?? volgens mij hoor je de verkeersregels gewoon te weten als je deelneemt aan het verkeer.......... zeker als bestuurder van een voertuig die een voorrangsvoertuig kan worden.............

Dus jij neemt niet deel aan het verkeer? Je was namelijk niet op de hoogte van de vrijstelling van de politie, dus neem ik aan dat er meer regels zijn die je niet kent.... dus kun je niet deelnemen aan het verkeer als ik je goed begrijp......


En nogmaals: de politie mag zonder toeters en bellen door rood, en te hard, en rechts inhalen en en en nog veel meer dingen.... (tot ze art 5 tegenkomen uiteraard, maar dat is grijs gebied dus bestaat het niet....)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #56 Gepost op: 2 april 2009, 19:56:41
Dus jij neemt niet deel aan het verkeer? Je was namelijk niet op de hoogte van de vrijstelling van de politie, dus neem ik aan dat er meer regels zijn die je niet kent.... dus kun je niet deelnemen aan het verkeer als ik je goed begrijp......


En nogmaals: de politie mag zonder toeters en bellen door rood, en te hard, en rechts inhalen en en en nog veel meer dingen.... (tot ze art 5 tegenkomen uiteraard, maar dat is grijs gebied dus bestaat het niet....)

Maar het staat NIET in de Wegenverkeerswet of het RVV dus ik MAG zeker deelnemen aan het verkeer
het staat namelijk in de branche richtlijnen............................

Dus voordat je met modder gaat gooien even nadenken.....................


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #57 Gepost op: 2 april 2009, 20:04:13
ik kom tenminste nog met artikelen jij alleen maar met een stelling.

Ervaring versus boekjes. Wake up, Fanny. Ik moet gapen van je.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #58 Gepost op: 2 april 2009, 20:07:42
Maar het staat NIET in de Wegenverkeerswet of het RVV dus ik MAG zeker deelnemen aan het verkeer
het staat namelijk in de branche richtlijnen............................

Dus voordat je met modder gaat gooien even nadenken.....................

Google is je vriend.....

http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=491:vrijstelling-politie-van-bepalingen-rvv-1990&catid=39:vrijstelling-politie



Succes met je modder!!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 2 april 2009, 20:11:18
Van mij mag hij dicht hoor ... Als je zo naief bent en het gewoon niet wilt begrijpen (of niet wil begrijpen om de discussie te blijven voeren ......)  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !