Van je hobby je beroep willen maken.

Auteur Topic: Van je hobby je beroep willen maken.  (gelezen 1943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SanderH.

• Gast
Gepost op: 8 mei 2009, 11:25:26
Beste allemaal,

Momenteel ben ik volop bezig met de opleiding manschappen. Het geplande examen is 17 juni en daarna mag ik mezelf dus brandwacht noemen. Het werk als brandweerman heeft me altijd geboeid, de sociale betrekking en de afwisseling trekken me zeer aan. Momenteel werk ik als planner bij een groot technisch buro maar al een jaar speel ik met de gedachte om beroeps te worden. Allerlei belangrijke aspecten die ik belangrijk vind in een baan vind ik in de functie van brandweerman, dus heb ik dan nu definitief de stap genomen om hopelijk de overgang naar een beroepsfunctie te maken.
Aangezien ik nog een starter ben binnen deze wereld ben ik benieuwd naar allerlei sollicitatietips, of wellicht dat jullie mogelijkheden weten om hierop te kunnen solliciteren. Ik hou de bekende websites al een tijd in de gaten, wie weet of jullie mischien nog meer opties weten.

De brandweer wereld is breed, ik hou me dan ook aanbevolen voor diverse functies.

Korte informatie over mezelf:
-Gezond van lichaam en geest.
-Sportief.
-27 jaar.
-Woonachtig in de provincie Utrecht, maar verhuizen richting een andere regio is zeker een optie.
-Alle keuringen van de brandweer gehaald.
-Sociaal betrokken en gewoon een harde werker.

Bedankt alvast voor de tips.

Groeten,

Sander

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2009, 14:18:04
Naast het in de volgen van de bekende (brandweer) vacature site's kun je de korpsen waarvan je weet dat er een beroepsbezetting is ook een open sollicitatie sturen.

Jaap Goos

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2009, 17:31:28
Wat je voorla niet moet doen is de moed opgeven....de aanhouder wint  O0