Delta Log

Auteur Topic: Delta Log  (gelezen 14643 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Gepost op: 27 maart 2009, 14:49:57
AANKONDIGING

Naar aanleiding van de melding in het Rode Kruis draadje: Binnenkort verschijnt er een nieuw verbindingslog programma, dat ik heb gemaakt. Het heeft als werktitel Delta Log (voor degenen die twijfelen of ik hem heb gemaakt  ;D).

Features:

Het overzichtsscherm

In het overzichtsscherm kun je daadwerkelijk overzicht houden: alle posten met hun roepnummer, status, de namen van de hulpverleners, opmerkingen en tijdstip laatste melding staan hier. Daaronder staan de laatste berichten.
Vanuit het overzichtsscherm kun je met 1 muisklik een oproep van of naar een post registreren. Dit opent het volgende scherm:

Op dit scherm klik je het soort melding aan, waarna de status van de post daarop wordt aangepast. Daaronder typ je eventueel een extra beschrijving in, maar dit is niet verplicht. Door vooraf snellocaties in te stellen, kan de post met 1 klik op de knop naar een nieuwe locatie gestuurd worden, wat op de kaart en het overzichtsscherm wordt overgenomen. Als de locatie niet van tevoren is ingevoerd, kan deze gewoon ingetypt worden.

De kaartfunctie

Op de kaart kan een duidelijk overzicht worden bijgehouden wie waar staat. De posten kunnen individueel een kleur en icoon toegewezen kregen.

Verdere mogelijkheden:
 -Werk met 5 pc's tegelijkertijd aan 1 inzet
 -Gebruik dedicated schermen om continu de kaart of de meldingen weer te geven
 -Exporteer een inzetverslag als PDF
 -Intuitieve lay out, vrijwel nergens hoeft getypt te worden, muisklikken volstaan. Extra informatie kan altijd ingevoerd worden.
 -Geeft een geweldige steun bij grote drukte, het overzicht wordt door de computer overgenomen

Voor een volledig overzicht, klik hier voor de handleiding.

Hou deze thread in de gaten voor verdere info over dit project :) Release: binnenkort!

Arts  www.alphalog.nl

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2009, 19:00:14
Ziet er veelbelovend uit O0

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2009, 15:16:47
Vanavond komt 'ie online!  :)

Omdat Delta Log al bestaat (een of ander Belgisch bedrijf) en diverse andere namen al 'bezet' zijn, is het project omgedoopt tot Alpha Log :)
Er komen twee verschillende versies:

Basic: gratis, voldoet ruimschoots voor vrijwel alle EHBO/RK organisaties.  
Pro: niet gratis, mogelijkheid om diverse onderdelen van het programma naar wens aan te passen.

Ik ben nog bezig met de Pro versie, maar eerst kan iedereen kijken hoe de Basic versie bevalt :) De download is ongeveer 20 Mb groot, en ik host 'm in eerste instantie vanaf m'n sigma-site. Vanavond dus de release!  O0
Arts  www.alphalog.nl

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2009, 18:32:56
Je bent er maar druk mee  O0 Ben benieuwd welke respons je krijgt. Delta for president ?  ;D
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2009, 18:35:16
Tja, morgen beginnen mijn co-schappen en ik heb het idee dat ik vanaf dan wat minder vrije tijd tot mn beschikking heb...
Arts  www.alphalog.nl

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2009, 20:32:03
Hij staat online!  :)

http://www.filefactory.com/file/af8db8a/n/AlphaBasic_rar

Mirror: www.sigmahandboek.nl/alphabasic.rar -> Gebruik svp bij voorkeur bovenstaande link om mijn site te ontlasten, dank u :)

Gebruik om het bestand uit te pakken winrar of winzip (www.winrar.nl).
De handleiding is er bij ingepakt.

Nogmaals: het gebruik van het programma is gratis, het is niet toegestaan het programma te wijzigen of te verkopen. Als je een bug tegenkomt, mail mij svp op het emailadres dat in het programma staat :)
Arts  www.alphalog.nl

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2009, 23:39:20
Ik heb even snel door de handleiding heen gelezen.

Het ziet er netjes uit.  Hier ga ik zeker eens mee stoeien. In de handleiding mis ik een paar dingen, maar eerst eens stoeien, Dan ga ik wel een wensen lijstje maken.

paar vraagjes.
Kan het programma met meerdere communicatie kanalen tegelijk overweg ?
Kan het programma overweg met meerdere kanalen voor een zelfde station ?
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2009, 07:42:06
Handleiding dekt niet alle functies, maar sommige dingen heb ik bewaard voor de PRO versie ;) Maar mail gerust.

Verder kan het programma alles aan als de centralist het aan kan: je kan met een onbeperkt aantal stations tegelijk werken ;)
Arts  www.alphalog.nl

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2009, 08:41:59
Tja, morgen beginnen mijn co-schappen en ik heb het idee dat ik vanaf dan wat minder vrije tijd tot mn beschikking heb...

He Delta,

Succes met je co-schappen, veel plezier! Het is een prachtige periode in de opleiding tot arts.

Groet,

Expert.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 9 april 2009, 23:41:35
Dank je. Het voorbereidende onderwijs belooft al veel goeds ;D

Nog even een kort on-topic bericht: de PRO versie schiet al heel aardig op. Alles wat je in het programma ziet is daarmee naar wens aan te passen: de statussen, de meldingsberichten (en welke status een post daarmee krijgt), de actielijst, verbindingslijst... Alles ;) Plus een beter exporteersysteem/de mogelijkheid om te printen (en zo PDF'jes te maken)...
Arts  www.alphalog.nl