Nieuw inzetprocedures ambulance Amsterdam?

Auteur Topic: Nieuw inzetprocedures ambulance Amsterdam?  (gelezen 2373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Gepost op: 3 augustus 2009, 18:00:11
De laatste tijd zie ik de OvD-G van Amsterdam e.o. steeds vaker uitrukken/gepiept worden. Vooral als de LL1/MMT gaat vliegen/rijden is dit aanzienlijk gestegen.
Is er een nieuwe procedure waardoor deze OvD-G standaard gaat rijden oid?

Mvg, IJsbrand.




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2009, 00:36:44
De laatste tijd zie ik de OvD-G van Amsterdam e.o. steeds vaker uitrukken/gepiept worden. Vooral als de LL1/MMT gaat vliegen/rijden is dit aanzienlijk gestegen.
Is er een nieuwe procedure waardoor deze OvD-G standaard gaat rijden oid?

Mvg, IJsbrand.
Ja
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2009, 17:32:39
Ja

LOL

Ik vind het wel strak opgemerkt van IJsbrand. De nieuwe regel is dat bij een inzet van twee of meer ambu's al een OVD-G gaat rijden. Maar er is ook een nieuwe regel dat een heli inzet standaard wordt vergezeld van twee ambu's. Gevolg: elke heli inzet is nu een OVD-G inzet. En daar kunnen we lang over discussieren..... ik heb het ook niet verzonnen!!


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2009, 18:40:43
Ik vind het wel strak opgemerkt van IJsbrand. De nieuwe regel is dat bij een inzet van twee of meer ambu's al een OVD-G gaat rijden. Maar er is ook een nieuwe regel dat een heli inzet standaard wordt vergezeld van twee ambu's. Gevolg: elke heli inzet is nu een OVD-G inzet. En daar kunnen we lang over discussieren..... ik heb het ook niet verzonnen!!

twee of meer... wordt dan bij elke reanimatie al een OvDG in kennis gesteld? ???
Vanaf drie eenheden (dus ook bijv. 2x ambu + MMT) kan ik me er iets bij voorstellen, maar twee vind ik wel erg laagdrempelig.

Je zal maar piket hebben... :D
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2009, 20:14:09
twee of meer... wordt dan bij elke reanimatie al een OvDG in kennis gesteld? ???
Vanaf drie eenheden (dus ook bijv. 2x ambu + MMT) kan ik me er iets bij voorstellen, maar twee vind ik wel erg laagdrempelig.

Je zal maar piket hebben... :D



Opzich .... Gezien de nieuwe regelingen bij diverse diensten (die dus OVD's sturen) ... Zit je al snel op het ''grip1'' niveau  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2009, 20:25:43
twee of meer... wordt dan bij elke reanimatie al een OvDG in kennis gesteld? ???
Vanaf drie eenheden (dus ook bijv. 2x ambu + MMT) kan ik me er iets bij voorstellen, maar twee vind ik wel erg laagdrempelig.

Je zal maar piket hebben... :D

Volgens mij is de reanimatie een uitzondering... maar kijk maar eens mee met de meldingen en je zal zien dat er sinds vorige week veel meer gealarmeerd wordt...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2009, 09:08:45
Volgens mij is de reanimatie een uitzondering... maar kijk maar eens mee met de meldingen en je zal zien dat er sinds vorige week veel meer gealarmeerd wordt...

bij een inzet van méér dan 2 eenheden. Zoals ik het nu zie, heeft men nu in Amsterdam Amstelland dezelfde inzetcriteria als in Kennemerland. Dus ook elke heli/ MMT inzet. Er is in Kennemerland wel een verschil in ter plaatse gaan en informeren.

RR (Elke inzet 2 uur schrijven!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


guest4965

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2009, 19:33:44
Allemaal bedankt voor de antwoorden, het is me nu helemaal duidelijk O0 Ik was even op vakantie, dus het antwoord moest even op zich laten wachten 8)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2009, 21:24:43
Wel begreep ik her en der ondertussen dat sommige OvD-G's er niet zo heel blij mee zijn, gezien de vele MMT inzetten in Amsterdam-Amstelland...
De inzetprocedure gaat hier eventueel nog op worden aangepast...