P2000 meldingen voor het MMT in Rotterdam

Auteur Topic: P2000 meldingen voor het MMT in Rotterdam  (gelezen 3229 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Gepost op: 25 augustus 2009, 09:50:33
De laatste tijd kom ik op P2000 verschillende omschrijvingen tegen van alarmeringen voor het MMT in Rotterdam
De ene keer begint het bericht met LFL02 en de andere keer MMT02. Nou moet ik zeggen dat MMT02 (voor zover ik zie) altijd in de nacht. Heeft dit te maken met het feit dat het team 's nachts niet mag vliegen?




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2009, 12:40:58
De ene keer begint het bericht met LFL02 en de andere keer MMT02. Nou moet ik zeggen dat MMT02 (voor zover ik zie) altijd in de nacht. Heeft dit te maken met het feit dat het team 's nachts niet mag vliegen?

Inderdaad, dan verplaatst men zich met een busje...


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2009, 13:20:04
Is dat ook de reden om de "roepnaam" te wijzigen. De capcode is verder hetzelfde. Of is dit centralist afhankelijk? Al worden P2000 meldingen automatisch genereerd en niet met de hand ingetypt. Of wel?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2009, 13:43:19
Is dat ook de reden om de "roepnaam" te wijzigen. De capcode is verder hetzelfde. Of is dit centralist afhankelijk? Al worden P2000 meldingen automatisch genereerd en niet met de hand ingetypt. Of wel?

Juist, dat gaat automatisch. Er zijn veel factoren waar dit aan kan liggen en -persoonlijk- lijkt mij dit niet bepaald interessant, maar ik zou het eens na kunnen vragen. Ik weet dat GMS bij de brandweer werkt met zogenaamde "gedurende werktijd" en "buiten werktijd" om binnen deze gezette tijden tot een verschillend inzetvoorstel te kunnen komen (overdags bijvoorbeeld een extra blusgroep, of korpsalarm). Ik weet niet in hoeverre dit bij de CPA's ook is toe te passen, de CPA werkt niet met inzetvoorstellen, maar misschien kan een eenheid tussen gezette tijden automatisch in- of buiten dienst worden gezet. Of gewoon handmatig, de dienstdoende centralist weet immers dat de heli bemanning over stapt in het busje of andersom en kan op dat moment de inzetbaarheid van LFL02 en MMT02 omdraaien. Nogmaals, ik zal het eens navragen...

Groeten, Peter.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2009, 19:40:29
De selectie van de heli (LFL02) of het busje (MMT02) schijnt toch handmatig te geschieden. Daarnaast blijkt men toch een soort inzetvoorstellen te gebruiken aan de hand van de (volgens het GIS) dichtstbijzijnde vrije ambu, maar dat staat hier natuurlijk helemaal los van, er is immers maar 1 MMT :)


Glenn2

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2009, 20:05:42
Hierop voortbordurend. Ik zie soms wel de LL van Rotterdam primair naar een reanimatie in de regio gaan. Dit gebeurd over het algemeen niet met LL van Amsterdam. Wordt de LL van Rotterdam bij een tekort dan ook gebruikt voor het 'normale' ambulancewerk?


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2009, 07:00:49
Hierop voortbordurend. Ik zie soms wel de LL van Rotterdam primair naar een reanimatie in de regio gaan. Dit gebeurd over het algemeen niet met LL van Amsterdam. Wordt de LL van Rotterdam bij een tekort dan ook gebruikt voor het 'normale' ambulancewerk?

De LFL wordt in een bepaald gebied ingezet als assistentie (bij reanimatie). Dit zijn gebieden waar de ambulance niet binnen de tijd ter plaatse kan zijn.
Met vriendelijke groet, Arlé