Delta Log

Auteur Topic: Delta Log  (gelezen 14545 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #20 Gepost op: 14 april 2009, 19:25:13
Ha Rescue,

-Tijdserver: gaat nu uit van de interne systeemklok omdat er soms wel en soms niet internet is op de inzetlokatie.
Ik schreeft dit om dat meerdere pc'op het LAN die gebruik maken van het zelfde bestand anders met de verkeerde data schrijven.. En je log daarna niets meer waard is..
Dit hoeft niet in de applicatie aangepast te worden.. maar moet een systeembeheerder wel op letten..
Dus applicatie is goed, opletten bij de implementatie bij gebruik door meerdere PC's gelijktijdig..

-Incident-Manager: is in ontwikkeling, maar ik kom schermruimte op het overzichstscherm tekort onderhand ;)
Misschien moet de incident-manager-applicatie gewoon een aparte applicatie worden, waarbij de LOG manager alleen het incidentnummer, locatie en datum en tijd toevoegd in de database van de I.M. applicatie..

-Vrw. registratie: Je hebt een opmerkingenveld en een vrijwilligersveld waar je eea in kan bijhouden. Ik durf nu nog niet te zeggen in hoeverre ik dat ga uitbereiden ;D
Overigens: als er een nieuwe versie van PRO uit komt, blijven alle registratiesleutels geldig. 1x kopen is dus genoeg :) ;)

Ik heb misschien nog wel een aantal tips, die doe ik wel rechtstreeks


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 16 april 2009, 17:51:14
Suggesties zijn altijd welkom :)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 17 april 2009, 22:32:39
Work in progress ;D

Voor PRO:
-Incident manager: maak 'incidenten' aan en koppel hier eenvoudig posten aan. Het berichtenverkeer van en naar deze posten tijdens dit incident kan apart worden bekeken en opgeslagen, er kan een lijst met incidenten afgedrukt/ge-exporteerd worden etc. Tevens krijgt ieder incident een eigen volgnummer en wordt opgeslagen wat er gebeurd is, wanneer de melding binnen kwam, welke eenheden er naar toe zijn gegegaan, hoe het incident is verlopen, wanneer het was afgelopen etc. etc. etc.. In het overzichtsscherm is te zien welke eenheden op een bij een bepaald incident aanwezig of betrokken zijn.
Tja, het verzoek kwam niet alleen van jou Rescue, maar van meerdere kanten ;) Aangezien ik er stiekem al mee bezig was, komt de volgende versie van PRO met incident-manager waarschijnlijk morgen uit.
Arts  www.alphalog.nl


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #23 Gepost op: 18 april 2009, 00:17:52
wij zullen met smart afwachten of het heerlijk avondje is gekomen(A) of ben ik nu te vroeg met sinterklaas grapjes?:P
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 18 april 2009, 00:48:09
Wat screenshotjes dan maar?

In PRO kun je nu met 1 klik van de muis een gewone melding omzetten naar een incident:



Even de info desgewenst wijzigen (wordt overgenomen uit het detailsvak):



En voila: er is een incident aangemaakt. Station Alpha-01 is er aan gekoppeld, en al het berichtenverkeer van en naar A-01 zal door Incident Manager gelogd worden...
Met de knop er naast (koppelen en koppelen aan) kan iedere andere post aan een incident er bij gekoppeld worden. Ook hun berichtenverkeer zal dan door IM gelogd worden.



Als we incident manager openen, wordt dat zo weergegegeven (hier zijn een aantal extra incidentjes aangemaakt):


De rode inzetten zijn nog actueel, de groene afgesloten. Daar kun je met 1 druk op de knop op filteren.

En uiteraard, tot slot kan na de inzet van ieder incident een prachtig rapport uitgedraaid worden :) Ook kan met behulp van het volgnummer formulieren die hulpverleners invullen gekoppeld worden alle berichtenverkeer van de inzet.
Arts  www.alphalog.nl


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #25 Gepost op: 18 april 2009, 00:52:13
Dat ziet er heel mooi uit:D:D ben heel benieuwd hoe de werkbaarheid wordt/is:D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #26 Gepost op: 18 april 2009, 13:35:10
Ik zit nu de nieuwste versie te testen, de nieuwe handleiding staat al online (www.sigmahandboek.nl/promanual.pdf), daar kan iedereen lezen wat IM kan en doet (2e helft van de handleiding) :). Ergens dit weekend zet ik de nieuwe PRO online (en dan is het heel eventjes genoeg met nieuwe features helaas ;))
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 19 april 2009, 17:05:24
Versie 1.1 staat nu online. Ik heb www.sigmahandboek.nl aangepast zodat via daar alles overzichtelijk is te downloaden. Ik werk er nog verder aan om het wat mooier te maken, maar vooralsnog voldoet dit wel even :) ;)

Iedereen die een versie van alphalog PRO al had gedownload zal dit opnieuw moeten doen. Licentiesleutels zijn nog steeds geldig :)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #28 Gepost op: 22 april 2009, 19:47:06
Een update aan Basic (jaja, die ontwikkel ik uiteraard ook door): De knop CPA/TEL is vervangen door "Handmatig invoeren", wat betekent dat een roepnummer of bron gewoon ingetypt kan worden. In PRO zat deze mogelijkheid al.

Waarom deze verandering? Niet iedereen heeft contact met de CPA, dus dan is de knop overbodig, en deze verandering maakt t mogelijk om met zeer veel stations tegelijkertijd snel te werken (>24 zodat ze niet op 1 overzichtspagina weer te geven zijn). Ik heb zowel basic als Pro met 300 (!!!) stations tegelijk getest: geen enkel probleem :)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 10 mei 2009, 19:46:53
Updates aan Alphalog PRO (ik heb een grotere inzet kunnen draaien met PRO en heb aan de hand daarvan eea verbeterd):

- Incident Manager werkt beter.
- Bij het koppelen van een station laat het drop-down menu zien welke incidenten zijn afgesloten met een * en de locatie wordt nu altijd weergegeven.
- Standaard stations kunnen nu ook alvast hulpverleners en opmerkingen gekoppeld krijgen.
- Diverse kleine fixes.
Arts  www.alphalog.nl