Delta Log

Auteur Topic: Delta Log  (gelezen 14360 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #30 Gepost op: 22 mei 2009, 14:05:38
Hallo iedereen,

Grote update, dit keer aan beide versies van AL (zowel basic als PRO). Met name esthetische updates, maar ook in de programmatuur zelf.

Alphalog had er nogal last van dat ik onzettend kleurenblind ben (vandaar alle raar gekleurde knoppen ;D) maar daar is nu een mooie oplossing voor:

Vernieuwde overzichtsscherm


Vernieuwde meldingenscherm


Incident manager



En zo zijn alle pagina's geupdate. De update staat nog niet online, dat komt ergens vandaag.
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #31 Gepost op: 22 mei 2009, 15:13:14
Een belangrijke belemmering van de applicatie

het gemis van de multi-user facciliteit, Dus met meer gebruikers in dezelfde database log te werken..
Een andere gemis is dat de kaart functionaliteit en de log binnen het venster van de software blijft. en dat je de vensters dus niet in verschillende beeldschermen kan zetten.
De koppeling met voice-recording software krijgen we ook nog niet voor elkaar..

Echter de gebruikers interface voor de logger is erg prettig..  

Jammer dat de ontwikkel omgeving zoveel beperkingen kent, echter ik denk dat Delta er veel geweldig werk in heeft gezet..

Misschien eens een paar applicaties naast elkaar zetten in een soort vergelijkend waren onderzoek..


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2009, 15:18:13
Multi-user: Alphalog Network Edition komt er aan, is zo goed als af. Echter... daarvoor heb je wel FileMaker nodig (en die licenties zijn níet zo goedkoop).

De kaart is een bekend probleem. Met de Network Edition kun je die echter makkelijk op een andere PC laten draaien. Overigens: het is mij wel gelukt om een 2e beeldscherm aan de pc  te hangen en het scherm van Alphalog zelf over 2 beeldschermen uit te rekken. Zo kun je het scherm van de kaart of alle berichtenverkeer op een 2e beeldscherm zetten.
Arts  www.alphalog.nl


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2009, 17:07:52
Een belangrijke belemmering van de applicatie

het gemis van de multi-user facciliteit, Dus met meer gebruikers in dezelfde database log te werken..
Waarom zou je dat willen? Ik draai veel hele grote evenementen en we hebben voor ieder kanaal een cetralist en een logger.
Een andere gemis is dat de kaart functionaliteit en de log binnen het venster van de software blijft. en dat je de vensters dus niet in verschillende beeldschermen kan zetten.
Dan doe je toch iets niet goed. Ik krijg hier met een tweede beeldscherm de kaart prima op dat tweede beeldscherm...
De koppeling met voice-recording software krijgen we ook nog niet voor elkaar..
Eveneens, dan doe je iets toch niet goed. Als eerste heb je er de pro versie voor nodig en als tweede een logprogramma. Het werkt hier iig prima. Appeltje-eitje om dat op te zetten.
Echter de gebruikers interface voor de logger is erg prettig..  
Mee eens
Jammer dat de ontwikkel omgeving zoveel beperkingen kent, echter ik denk dat Delta er veel geweldig werk in heeft gezet..
De ontwikkelomgeving kent gelukkig geen (of zeer weinig) beperkingen. Met filemaker kun je bijna alles maken wat je in je hoofd hebt. Dat de ontwikkelomgeving dus beperkingen heeft is verre van juist.
Misschien eens een paar applicaties naast elkaar zetten in een soort vergelijkend waren onderzoek..
Begin er een nieuw topic over zou ik zeggen ;)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #34 Gepost op: 22 mei 2009, 17:13:37
Multi-user: Alphalog Network Edition komt er aan, is zo goed als af. Echter... daarvoor heb je wel FileMaker nodig (en die licenties zijn níet zo goedkoop).

De kaart is een bekend probleem. Met de Network Edition kun je die echter makkelijk op een andere PC laten draaien. Overigens: het is mij wel gelukt om een 2e beeldscherm aan de pc  te hangen en het scherm van Alphalog zelf over 2 beeldschermen uit te rekken. Zo kun je het scherm van de kaart of alle berichtenverkeer op een 2e beeldscherm zetten.

heb het in de praktijk getest, en idd door AL over 2 beeldschermen te trekken werkt het prima. en miss dat je daar nog een 3e monitor aan kan hangen?? zodat je je logscherm, overzicht meldingen en kaart hebt?

gelijk even de praktijktest waaraan ik AL pro onderworpen heb....

het werkt prima, had een festival van 140000 bezoekers. meerdere teams(beveiliging) in het net, contactpersoon ehbo, centralist ander beveiligingsbedrijf, hoofd veiligheid, en verschillende sectorhoofden. het is wel even wennen maar het werkt als een trein. ook de IM werkt heerlijk(helaas het knopje reanimatie ook al moeten gebruiken :'() maar de uitdraaien van de logs enz:D helemaal goed.. zeker de moeite van het kopen waard!!!!!!! Daan bedankt!!!!
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #35 Gepost op: 22 mei 2009, 17:30:24
Kijk, dat hoor ik graag!

De nieuwste versies staan nu trouwens online, te downloaden via www.sigmahandboek.nl
De vernieuwde handleiding komt zsm online.

Enjoy!
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #36 Gepost op: 22 mei 2009, 18:22:06
Waarom zou je dat willen? Ik draai veel hele grote evenementen en we hebben voor ieder kanaal een cetralist en een logger.Dan doe je toch iets niet goed. Ik krijg hier met een tweede beeldscherm de kaart prima op dat tweede beeldscherm...Eveneens, dan doe je iets toch niet goed. Als eerste heb je er de pro versie voor nodig en als tweede een logprogramma. Het werkt hier iig prima. Appeltje-eitje om dat op te zetten.
Mee eens
De ontwikkelomgeving kent gelukkig geen (of zeer weinig) beperkingen. Met filemaker kun je bijna alles maken wat je in je hoofd hebt. Dat de ontwikkelomgeving dus beperkingen heeft is verre van juist.Begin er een nieuw topic over zou ik zeggen ;)


De reden omdat we dat willen, is dat de Incident Manager en de centralisten/loggers op verschillende locaties kunnen zijn..

Het incident-management applicatie zou mijn voorkeur hebben  gebruik moeten maken van een externe SQL database, zodat de incident-registratie ook door andere geauthoriseerde gebruikers te raadplegen hebben.

We testen nu vier omgevingen, en hebben net een licentie bij Daan besteld voor de pro-versie..


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #37 Gepost op: 22 mei 2009, 19:32:31
De reden omdat we dat willen, is dat de Incident Manager en de centralisten/loggers op verschillende locaties kunnen zijn..

Het incident-management applicatie zou mijn voorkeur hebben  gebruik moeten maken van een externe SQL database, zodat de incident-registratie ook door andere geauthoriseerde gebruikers te raadplegen hebben.

We testen nu vier omgevingen, en hebben net een licentie bij Daan besteld voor de pro-versie..



Als ik het goed begrijp wil je dus dat bijv. de teamleiders van een EHBO-ploeg ook een icident aan kunnen maken? Of doel je meer op de slachtoffer formulieren??
Anyway het klinkt goed, keep us posted ::)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #38 Gepost op: 22 mei 2009, 21:55:24
Als ik het goed begrijp wil je dus dat bijv. de teamleiders van een EHBO-ploeg ook een icident aan kunnen maken? Of doel je meer op de slachtoffer formulieren??
Anyway het klinkt goed, keep us posted ::)

Nee, een incident-manager moet incidenten kunnen raadplegen, en opzoeken (bijvoorbeeld via z'n PDA). Incidentformulieren en slachtoffer informatie.  Met het vullen van een SQL database, kunnen we ook via een HTML pagina info over incidenten zichtbaar maken, voor ketenpartners, incident-managers.. Ook navraag over indicenten kunnen we dan doorzoeken..

Soms is een I.M. ook gelijktijdig teamleider, maar dat hoeft niet, dat hangt van de missie af..
Niet elk incident heeft slachtoffers..  Bij ons zijn ook infrastructuur storingen, (stroom, water, ICT, wegen gebouwen, tenten,) Millieu incidenten, beveilgingsincidenten, incidenten in catering, brand, verkeersongevallen ook allemaal incidenten die we registreren.

Incidenten met meerde slachtoffers hebben ook een voor elke patient een patientenformulier..

Daarnaast kennen we ook verschillende registratie momenten, die in de Pro versie goed aanpasbaar zullen zijn.. We gaan er mee spelen.
We spelen nu ook met engelstalige software, echter die is meer geschreven op echte SAR activiteiten..
Incident Commander 5.0, Hier zit ook uitgebeide log mogelijkheden, taken geven aan medewerkers..(assignments), Missie en Briefing preparatie, Communicatieplannen..

Echter hier zit een enorm prijskaartje aan.. 600 Dollar per werkplek, exlcusief GIS functionaliteit.. Echter de software past wel aardig bij onze manier van werken..


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #39 Gepost op: 23 mei 2009, 06:56:51
Och, als terugzoeken het probleem is, zul je met Alphalog's rapportfunctie prima uit de voeten kunnen. Deze IM houdt namelijk aardig goed bij wat er bij een incident allemaal gebeurt, alleen de live koppeling naar een PDA gaat lastig worden (maar niet onmogelijk, met FM Mobile) ;D
Arts  www.alphalog.nl