Delta Log

Auteur Topic: Delta Log  (gelezen 14544 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #40 Gepost op: 23 mei 2009, 07:43:34
En Filemaker kan prima geintegreerd worden met een SQL database. Ligt er maar net aan wat je wilt, maar ik denk dat het voor de hoofd doelgroep niet interessant is een dergelijke koppeling. De mogelijkheden met Filemaker zijn eigenlijk onbeperkt...


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #41 Gepost op: 23 mei 2009, 13:51:51
ik weet niet of ik onder de hoofddoelgroep val, maar iig heb ik er niet genoeg kennis over om te snappen waar jullie het over hebbenof ik ben gewoon te dom haha maargoed als iemand me uit kan leggen wat het allemaal inhoud kan ik miss vertellen of het voor ons ( als beginnend beveiligingsbedrijf) interessant is. En zeg nou niet gelijk nee want ook wij hebben hele grote klussen. maar daar zal ik verder niet over uitwijden..
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2009, 21:21:22
Het gaat over het koppelen van databases aan elkaar. In de .exe vorm van Alphalog kan 1 pc met 1 inzet tegelijker tijd werken en kunnen andere computers die niet openen. De kracht van Filemaker is dat je met 1 druk op de knop zo tot 10 pc's tegelijkertijd met dezelfde database kunt werken. Bottom line: daar kun je leuke en handige dingen mee doen, zoals op een PDA meekijken wat er allemaal gebeurt, of een extra pc inzetten zodat twee mensen tegelijk kunnen loggen.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #43 Gepost op: 14 juni 2009, 15:13:49
Door de co-schappen heeft het eigenlijk te lang geduurd, maar de nieuwe handleiding staat eindelijk online. ;D
Te downloaden via de sigma site, zit ook standaard bij de download van Alphalog er in :)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #44 Gepost op: 21 juni 2009, 12:12:42
Update aan PRO (v 1.32)

-Een nieuw overzichtsscherm voor pc's met een schermresolutie van 1024*768 (NB: De kaart is hierop nog niet aangepast).
De namen van de hulpverleners worden nu verborgen, een tooltip toont wie er als hulpverleners zijn ingevoerd. Door op het vakje te klikken zijn deze te bewerken.


-Bij alle overzichtsschermen wordt nu een tooltip getoond over het opmerkingen-balkje en over de gebeurtenissen zodat lange opmerkingen en gebeurtenissen sneller volledig weer te geven zijn.

-Kleine aanpassing in het PRO menu om custom meldingen wat eenvoudiger aan te maken.
Arts  www.alphalog.nl


Marcelw20

  • Instructeur: EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Rustig aan, we hebben haast !
    • MMST
Reactie #45 Gepost op: 28 juni 2009, 19:14:22
Met het exporteren van de log naar excel ondervind ik een  probleem.

Namelijk als een redelijk lijst met MIST gegevens invult dan maakt het programma daar 1 lange zin van.
Is er een mogelijkheid om om dat onderelkaar te laten zetten.

En met printen laat het programma ook niet alles zien in de log.

Voor de rest een prima programma.

gr. marcel
EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties   Instructeu


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #46 Gepost op: 28 juni 2009, 22:49:15
dit is een lekker werkend programma heb het nu een tijdje geprobeerd en is niet echt moeilijk om mee te werken (zelfs me vrouw lukt het) en dat wil echt wat zeggen
ik heb het nu gewoon over het basic prog. dus niet de pro versie ga deze nog eerst verder proberen en dan bekijken of ik de pro bestel
Ik weet niet of het kan maar een koppeling naar google eart is misschien makkelijk zodat je gelijk kan zien waar het is weet niet of het in de pro al zit ?????

in ieder geval toppie tot nu toe
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #47 Gepost op: 1 juli 2009, 22:45:21
Komende winter, als ik zomervakantie heb (!!!... tja, zo gaat dat als je geneeskunde studeert) en na de zomerfeesten ga ik eens goed voor een hele grote update zitten, en ik ga dan met name kijken of ik de kaart kan koppelen aan al bestaande, goed werkende kaartprogramma's zoals bijvoorbeeld Google Earth.

Wat betreft het exporteren: nee, waarschijnlijk niet, want de MIST gegevens worden opgeslagen als een lange zin :) Het printprobleem ga ik wel nog oplossen, maar daar heb ik even de tijd voor nodig (en die heb ik met een werkweek van 60+ uur nu even niet). Wordt vervolgd...
Arts  www.alphalog.nl


Marcelw20

  • Instructeur: EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Rustig aan, we hebben haast !
    • MMST
Reactie #48 Gepost op: 9 juli 2009, 13:00:26
Gisteravond het programma aan een test onder worpen tijdens een regelmatigheids race van oude motoren,

Het programma werkt perfect.

Ik heb nog wel een idee voor het overzichtsscherm.
Nu vindt ik de knopjes in de lijst een beetje aan de kleine om misschien een extra indeling te maken maar dan alleen met knoppen,
en de rest van de informatie niet te laten zien.
En door middel van een knop dat je kunt kijzen tussen de lijst en de knop modus

Hieronder een voorbeeld van de indeling die ik even heb gemaakt.



Het aantal knoppen en de groote daarvan is afhankelijk van het het aantal posten.

Ik ben benieuwd wat iedereen hier van vindt.


gr. Marcel
EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties   Instructeu


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #49 Gepost op: 14 juli 2009, 16:59:22
Ik ga er mee aan de slag. Zoals je het voorstelt zal het niet gaan worden, maar ik heb een hoop verbeterpunten die ik ga doorvoeren.

Wat er aan komt:
- Tabbladen: posten, berichtenlog, incident manager en de kaart op 1 scherm onder tabbladen
- Betere manier om vele posten te 'handelen', lijkend op hierboven...
- Netwerk: meekijkfunctionaliteit (mee loggen lukt vooralsnog niet)
- Kaart: integratie met bestaande systemen (Google Maps???)... hopelijk :-)
- Betere exportmethode van berichtenverkeer

En zo nog een en ander.... :) Dit is echter wel een vakantieproject, en mijn 'zomervakantie' is ergens in de winter... :S
Arts  www.alphalog.nl