Wie heeft een oplossing : "status" doorgeven na alarmering personen...

Auteur Topic: Wie heeft een oplossing : "status" doorgeven na alarmering personen...  (gelezen 4119 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Ik ben op zoek naar een goede, slimme en vooral eenvoudige oplossing voor het volgende :

Voor onze organisatie zoeken wij een hulpmiddel waarmee we eenvoudig kunnen zien welke medewerkers (in dit geval de ca. 12 personen die worden gealarmeerd om via het vrije instroom principe het Actiecentrum Brandweer te bemensen) beschikbaar zijn en hoelaat zij in het RCC te Alkmaar aanwezig zullen zijn.

De groep medewerkers wordt via de gebruikelijke weg (P2000) gealarmeerd op hun pager.

Vervolgens zoeken we een oplossing waarbij de gealarmeerde medewerkers een sms-je sturen naar een bepaald nummer waarin zij hun status (bijv. niet beschikbaar, onderweg, liever niet) en de verwachte aankomsttijd zetten.

Op een eenvoudige internetpagina zouden de 12 namen met daarachter de inhoud van hun laatste sms-bericht moeten komen te staan.

De verantwoordelijke persoon voor de bezetting van het Actiecentrum Brandweer kan vervolgens in één oogopslag of er voldoende mensen (met bepaalde kennis/vaardigheden) onderweg zijn, en zonodig specifiek mensen bij laten alarmeren.

Ik hoop dat ik zo een duidelijk beeld heb gegeven van wat voor soort oplossing ik zoek... maar mogelijk zijn er andere/slimmere oplossingen!

Wie heeft er ideeën of kent leveranciers die dit soort oplossingen leveren?
Alvast bedankt voor het meedenken...

groeten,
René de Caluwé




Bart S

  • Gast
Is dit niet af te vangen met de communicator? Of geeft die geen actuele status weer?


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Wat ik niet goed begrijp: Waarom alarmeren via p2000 pager, en terugkoppeling via gsm?

Waarom zou er dan niet via een telefoonschakeling gewerkt kunnen worden:

bij alarmering gaat je telefoon, je neemt op, luistert naar de alarmering, en als je niet binnen x tijd reageert, ben je niet beschikbaar, als je reageert kan je met een 2 cijferige code doorgeven of je komt, zo ja, hoe lang je er over doet...

voorbeeld van die 2 cijferige code:

71 = niet beschikbaar
62 = onderweg
53 = liever niet
44 = .... etc...
35 = .... etc...
26 = .... etc...
17 = .... etc...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Rene112

  • Gast
Wat we zoeken is een oplossing waarbij iedereen (de 12 gealarmeerde medewerkers, de dienstdoende OCB en/of hoofd actiecentrum) even snel een blik op de internetpagina kan werpen om te zien wie er onderweg is (of dat er extra mensen gealarmeerd moeten worden).
Zover ik weet is dat met de communicator niet mogelijk.

De 12 mensen die bij ons in het Actiecentrum Brandweer dienst kunnen draaien hebben vaak ook andere brandweerfuncties (als OvD-B, AGS, vrijwillig bevelvoerder in een korps etc.). Daarnaast hebben sommige mensen een reistijd van 30-45 minuten naar het RCC in Alkmaar. Daarom is het handig om als je ver moet rijden of eigenlijk moeilijk weg kunt, zelf even op de internetpagina te kijken of er al voldoende collega's onderweg zijn... voor de kernbezeting van het actiecentrum hebben wij in principe 2 van de 12 medewerkers nodig.

groeten,
René de Caluwé


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Is een telefooncircel dan niet sneller?

"kan jij"?

nee, volgende...;-)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Medical-S

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Jou kennis is het hart van de hulpverlening!
    • www.medical-s.nl
Leuke vraag!.... alleen nu nog het andwoord, Ik denk dat met een terug koppel systeem te veel tijd
verloren gaat. Binne GNK gebruikte wij een GPS systeem. Zodra je in de auto zat drukte je de rode knop
in en werdt je aangemeld bij een centrale die doorgeschakeld was naar een site.

1. je kan zien wie er rijd
2. je kan zien waar hij rijd
3. je kan zelf inschaten wat de verwachte aankomst tijd is
4. alles in 1 oog opslag!

Hoop dat je er wat mee kan!


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Je praat dan over een systeem dat werkt op basis van track en trace door middel van GPS waar je doormiddel van status meldingen kan zien waar iemand en wie er beschikbaar cq aanrijdende is
 
het nadeel is wel dat je dan in iedere auto een locator moet laten inbouwen (zelf doen kan ook) en iedereen een eigen transpondersleutel moet geven die aan hem verbonden is
zoals binnen de transportsector is het mogelijk kunnen zij op internet elke auto volgen allemaal of 1 appart en dan zelfs terug in de tijd hoe en waar en hoelaat  hoe hard hij gereden heeft
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Hoe meer administratie je in gaat voeren qua alarmeringen en doorgeven van de status hoe onaantrekkelijker het wordt om het te doen. Het handigste is gewoon dat er een opkomstverplichting is en dat men, zich nadat men zich gemeld heeft, evt weer weg gaat (in overleg).


Rene112

  • Gast
Hoe meer administratie je in gaat voeren qua alarmeringen en doorgeven van de status hoe onaantrekkelijker het wordt om het te doen. Het handigste is gewoon dat er een opkomstverplichting is en dat men, zich nadat men zich gemeld heeft, evt weer weg gaat (in overleg).

Sorry, maar dat is niet het handigste. Zoals ik aangaf hebben de meeste collega's die door hun dagelijkse werk geselecteerd worden voor het actiecentrum, al een piketfunctie.
Met een opkomstverplichting voor het actiecentrum ga je er minimaal 2 piketten (voor de kernbezetting) aan toevoegen. Die mensen hebben we dus niet (even los van het geld voor 2 extra piketten ;)).

Kortom : het blijft gaan om het zo snel mogelijk inzichtelijk krijgen van de beschikbaarheid en aankomsttijd na de alarmering van een groep mensen...

groeten,
René de Caluwé


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Op de SEH hier gebruiken we een belcomputer die vraagt een 1 in te toetsen als je komt en een 9 als je niet komt. Kun je vast ook iets aan programmeren dat ze het aantal minuten in moeten toetsen, af te sluiten met een hekje, dat ze verwachten onderweg te zijn.
Arts  www.alphalog.nl