Ik hoop overigens dat Connexxion in mijn regio geen poot aan de grond krijgt. Zij zullen de ambulancezorg tot een minimum gebruik aan middelen (lees;kosten) uitkleden.
Als ze de markt eenmaal in handen hebben (nu is alles nog prachtig) zullen we hoogstwaarschijnlijk rondrijden in de goedkoopste Poolse AB's denkbaar waarin je nauwelijks je werk kan doen.
Als je kijkt naar het regionale busvervoer wat ze in handen HADDEN verbaasd me dat niets..
Tintin, zou je je beweringen ten aanzien van Connexxion eens nader kunnen toelichten en/of onderbouwen?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik deel je zorg omtrend de toenemende privatisering in de zorg en de gevolgen hiervan voor de patiënt. En ook ik heb zo mijn bedenkingen bij de WAZ.
Maar ik heb zelf het idee dat de patiënt bij Connexxion hoog in het vaandel staat. Zo participeert Ambulancedienst Kennemerland (dochter van Connexxion) in een aantal innovatieve projecten om kwalitatief hoogwaardige ambulancezorg te leveren. Denk aan de motorambulances, onderzoek naar ervaringen met LUCAS en recent deelname in het Ambulance Biketeam project. (allen in samenwerking met de GGD Kennemerland sector Ambulancezorg).
Natuurlijk zijn er bij Connexxion ook mindere zaken (gebouwen?), maar ik denk zelf dat het Connexxion vooral te doen is om het behalen van schaalvoordelen (in/aankoop etc.). Maar ik sta zelf toch niet echt 'in het veld', dus misschien dat je het een en ander zou willen toelichten.