Dat oefenen ondanks pijnstilling i.v. belangrijk is staat m.i. buiten de discussie niet meer dan normaal eigenlijk
Daar zijn we over eens, maar dat is echt niet iets wat gebruikelijk is.. Op motorcross wedstrijden kom ik "dienstverleners" tegen die gezamenlijk nog geen 20 uur training per jaar hebben.. En eigenlijk alleen maar met de handen in het haar zitten om dat ze niet weten hoe een clipje los gaat..
Ojee echt AL mijn nekharen gaan omhoog....... mijn hulpverleners hart dat bloed
Een zichzelf respecterende organisatie zou zo'n opdracht moeten weigeren. Een opdrachtgever maakt nooit uit wat voor een zorg een patient nodig heeft.
Als een risicoinventarisatie aangeeft dat deze zorg het minimale is dan moet je als organisatie voet bij stuk houden.
Iemand met een gecompliceerde enkelfraktuur heeft recht op pijnstilling. Heb je het wel voorhande (al dan niet in een magazijn ergens anders) en je geeft een patient geen pijnstilling is dat MISDADIG/ MISHANDELING.
Zeker als de motivatie is dat je er niet voor betaald krijgt!!
Wat mij betreft neem je de medicatie gewoon mee en zet je een clausule in je contract dat je een narekening kan sturen mocht je het gebruiken. Je toont hiermee als hulpverleningsorganisatie dat je verantwoordelijkheid draagt voor je patienten.
Uiteraard wordt dit toegediend door bevoegde en bekwame mensen.
Ik zou graag bij elke evenement dat we doen, een arts, een ambulanceverpleegkundige en alle middelen van de wereld in huren, alleen dat wil niemand betalen, dan alleen bij de grandprix ?. Bij een "simpele clubcros" of "regio cross" is er geen ALS personeel, laat staan medicatie.. Opdrachtgevers waren echt gewend om voor 65 euro per dag een ehbo-dienst in te huren.. En jij en ik weten vast dat je voor 65,00 per dag , nog geen fatsoenlijke spalk koopt.., laat staan een ALS koffer van 1.800,00 euro..
Inmiddels betalen klanten bij ons een redelijke prijs, echter 250 euro voor een arts per dag en 50 euro voor ALS koffer met medicatie per dag vinden ze schreeuwend veel geld..
, En het is echt niet zo, dat we het ons kunnen veroorloven deze diensten gratis aan te bieden..
Lees anders eens dit topic.. Over
gekte bij Evenementen HulpverleningMijn ervaring na 10 jaar dit soort evenementen en nagenoeg 5 jaar met de organisatie waar ik voor sta. en 400 incidenten is dat je met simpele technieken, die je goed beheerst heel veel komt en je hele goede geavanceerde zorg kan leveren, zonder de ALS handelen en medicatie direct nodig te hebben..
Zelf bij alle A1 Ritten, die we gevraagd hebben, (ABC instabiele patienten, of neurotrauma's, bekkenfracturen, dwarslesies), konden we eigenlijk al heel veel doen zonder dat we medicatie, direct infusie nodig hadden..)
Door onze vrijwilligers veel te trainen in bewegingsleer, en handige truuks om laarsen en bodyprotectie kom je een heel eind.
En dan moet de patient ook toch van de baan af.. En naar een plek gebracht worden waar de ambu die met A2 komt..
In de 20 minuten dat je hebt de overbruggen, kan je veel goed doen, of veel verkloten. En mijn doel is om mensen te bewegen om dat ook echt bekwaam te worden, en te voorkomen dat mensen zaken verkloten..
En ik wil mensen er graag van overtuigen dat als je evenementenhulpverlening doet, dat je er niet bent met je EHBO diploma halen, en nooit of nauwelijke trainen en oefenen. En naast trainen en oefenen moet je ook onder begeleiding praktijk ervaring opdoen, en dat doe niet op braderie, maar dat doe je door op risico-volle evenementen er te zijn..