Traumahelikopter wordt bekogeld met steen

Auteur Topic: Traumahelikopter wordt bekogeld met steen  (gelezen 20899 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #40 Gepost op: 24 april 2009, 13:15:03
Zeker een knappe landing. Ik vind het sowieso knap wat die gasten kunnen met zo'n apparaat. Ik sta toch weer elke versteld van hoe ze dat apparaat op het kleinste veldje weten te persen...

Maar dit is toch echt vakmanschap  O0


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #41 Gepost op: 25 april 2009, 18:28:30
Grote klasse, je moet er niet aan denken als die staart rottor wel het water raakt, echt 100% klasse.....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Bart S

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 26 april 2009, 12:05:44
Tja, klasse en vakmanschap.... of gewoon heel veel geluk? Ik ben het met Paul eens....


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #43 Gepost op: 26 april 2009, 16:53:04
Grote klasse, je moet er niet aan denken als die staart rottor wel het water raakt, echt 100% klasse.....


Het is niet per definitie zo dat het erg is wanneer de staart rotor even in het water komt.
Er is zelfs een filmpje van een EC-135 van ÖAMTC (Oostenrijkse ANWB) waarop je ziet dat ze een drenkeling
uit het water vissen.
Echter gebeurd dit niet met een lier, maar komt er een redder op de ski van de heli te staan.
In dit filmpje zie je dat de heli meerdere malen met de staart in het water komt, maar dit is geen probleem verder.

ik zal het filmpje nog eens opzoeken en dan plaats ik het. Tevens is er nog een filmpje waarin je een EC135 van ÖAMTC ziet die
achter over gekiept is in de sneeuw... Echter stijgt de piloot op een iets wat snelle manier op,
en er is vervolgens niks aan de hand.


Niet te veel in het water komen anders krijg je dit  ::)


Bart S

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 27 april 2009, 08:23:09
ik zal het filmpje nog eens opzoeken en dan plaats ik het. Tevens is er nog een filmpje waarin je een EC135 van ÖAMTC ziet die
achter over gekiept is in de sneeuw... Echter stijgt de piloot op een iets wat snelle manier op,
en er is vervolgens niks aan de hand.

Ik heb wat anders gehoord.... kist toch schade en piloot een probleem.....


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #45 Gepost op: 27 april 2009, 11:51:38
Ik heb wat anders gehoord.... kist toch schade en piloot een probleem.....

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, ik bedoelde meer te zeggen dat de heli nog wel kon starten om vervolgens "normaal"
neer gezet te worden ;) haha.

Ben heel lang opzoek geweest naar een artikel over dat voorval, alleen jammer genoeg nog steeds niks kunnen vinden.


jhwn

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #46 Gepost op: 28 april 2009, 17:15:46
De betreffende vlieger heeft over dit "voorval" geschreven in een publicatie voor helicoptervliegers.

 Er was opzich niet veel de hand. Het kan opzich ook geen kwaad om voor 'n keer zo snel door te gaan van idle naar flight.

Het verhaal was als volgt;  De heli maakte een normale landing. Na de landing was de HEMS crew uitgestapt was en de ondergrond als 'ok' beoordeeld volgens procedure . Na de shutdown zakte de tailboom toch wat weg.  De vlieger heeft vervolgens de recoery gedaan zoals je ziet in de video. De enige schade was dat de tail bumber iets beschadigd was. Deze is vervangen en een check is uitgevoerd. Vlieger had geen 'probleem' verder.


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #47 Gepost op: 15 mei 2009, 14:58:19
Grote klasse, je moet er niet aan denken als die staart rottor wel het water raakt, echt 100% klasse.....


En dan te weten dat aan de andere kant van de vijver je wel tien heli's kan neer zetten....... :-\
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2009, 14:24:48
En hoever is dat omlopen?

De laatste 2000 jaar zijn er weinig gedocumenteerde meldingen van mensen die zonder hulpmiddellen over het water kunnen.
 ::)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 18 mei 2009, 00:13:51
Mwoah...

Nou niet overdrijven. Er schijnt er minstens Een te zijn geweest, die drijvende voeten had.  ;)