Casus

Auteur Topic: Casus  (gelezen 3936 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos Kaldenhoven

• Forum gebruiker
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Gepost op: 18 januari 2004, 17:50:54
Er is een nieuwe rubriek gestart op het forum: De casusbespreking.
lees voor meer uitleg:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=49.0

Heb je een interessante casus, mail hem naar mij, en dan kunnen we hem aan het moderatorteam voorleggen:
joskaldenhoven@home.nl

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 25 december 2004, 15:10:51
en ik kan jullie melden dat het jaar 2005 op het water start wat de casussen betreft,dus ik hoop op jullie aller inbreng ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 25 december 2004, 15:51:43
en ik kan jullie melden dat het jaar 2005 op het water start wat de casussen betreft,dus ik hoop op jullie aller inbreng ;)

Ik heb indertijd een beetje mee proberen te doen met de brand op het strand, maar je wordt ondergesneeuwd door het brandweergeweld over de vraag hoeveel tassen er heen moeten, een of twee. Ik heb mijn berichten daar maar weggehaald want het ging niet over tassen dus volkomen misplaatst, er werd dan ook geen acht op geslagen. De casus zijn zuiver gespitst op ( en daar zijn er ook zoveel van  ;D) brandweer en ambulance.

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 25 december 2004, 15:53:53

Ik heb indertijd een beetje mee proberen te doen met de brand op het strand, maar je wordt ondergesneeuwd door het brandweergeweld over de vraag hoeveel tassen er heen moeten, een of twee. Ik heb mijn berichten daar maar weggehaald want het ging niet over tassen dus volkomen misplaatst, er werd dan ook geen acht op geslagen. De casus zijn zuiver gespitst op ( en daar zijn er ook zoveel van  ;D) brandweer en ambulance.

Henk
Henk,we zullen HOGE hard nodig hebben,dat beloof ik je ;)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 26 december 2004, 15:18:01
Mooi,dat is voor ons leuker dan alleen brandende en bloedende casussen!!
Ik wacht het af!

Alleen die link voor de uitleg werkt niet echt,ik kom bij de index uit..
  Ta

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 26 december 2004, 15:25:54

Alleen die link voor de uitleg werkt niet echt,ik kom bij de index uit..
probeer het nu nog eens ;)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 27 december 2004, 10:08:16

Ik heb indertijd een beetje mee proberen te doen met de brand op het strand, maar je wordt ondergesneeuwd door het brandweergeweld over de vraag hoeveel tassen er heen moeten, een of twee. Ik heb mijn berichten daar maar weggehaald want het ging niet over tassen dus volkomen misplaatst, er werd dan ook geen acht op geslagen. De casus zijn zuiver gespitst op ( en daar zijn er ook zoveel van  ;D) brandweer en ambulance.

Henk

Henk,

ben het helemaal met je eens. Zelf eet ik van meerdere walletjes op beroepsvoet mee, maar soms gaat een casus echt de verkeerde kant op.

Het leuke van deze casus van december is, dat dit één van de scenarios was voor de oefening "Brandend Zand" op 15mei 2003. Dit was een van de eerste grote regionale oefeningen, waarbij de lokale reddingsbrigades regionaal moesten samenwerken zonder inmenging van RN KNBRD en geheel naar eigen inzicht moest anticiperen op de andere OOV organisaties.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 27 december 2004, 10:52:53
Dat is leuk, maar ik verwacht wat feedback op je suggesties. Ik had wat suggestie gedaan al in een vroeg stadium om via de geluidsinstallatie de bezoekers van het feest te informeren en te ontruimen en ivm de logestieke problemen op de radio (gebeurd wel vaker) op te roepen om niet meer naar het feest/strand te komen. KNRM met pomp en blusgroep uit het stationsplaats vast te laten opstomen. Ik was benieuwd naar de reacties, of dat bv kan in brandweerkringen zo maar een korps uit een andere regio te laten komen omdat dat logestiek beter uitkomt. Het eerste wat je dan moet doen is informatie inzamelen: wat is er aan de hand, hoe groot is het, wie heb ik nodig, hoe kunnen ze er komen. Maar ik kreeg geen antwoord, er werd alleen gereageerd met of er nu één of twee TASSEN heen moesten. Volgens mij komt een TAS zowiezo niet zo ver op een strand en is het eerste probleem hoe krijg ik die mensen daar zo snel mogelijk weg als de brand een gevaar vormt. De fout van de brandweer is dat ze zo graag willen blussen, terwijl andere oplossingen voor de grotere dreigingingen daar voorrang op hebben. Een strandtent kan herbouwd worden.

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 27 december 2004, 11:54:41
Dat is leuk, maar ik verwacht wat feedback op je suggesties. Ik had wat suggestie gedaan al in een vroeg stadium om via de geluidsinstallatie de bezoekers van het feest te informeren en te ontruimen en ivm de logestieke problemen op de radio (gebeurd wel vaker) op te roepen om niet meer naar het feest/strand te komen. KNRM met pomp en blusgroep uit het stationsplaats vast te laten opstomen. Ik was benieuwd naar de reacties, of dat bv kan in brandweerkringen zo maar een korps uit een andere regio te laten komen omdat dat logestiek beter uitkomt. Het eerste wat je dan moet doen is informatie inzamelen: wat is er aan de hand, hoe groot is het, wie heb ik nodig, hoe kunnen ze er komen. Maar ik kreeg geen antwoord, er werd alleen gereageerd met of er nu één of twee TASSEN heen moesten. Volgens mij komt een TAS zowiezo niet zo ver op een strand en is het eerste probleem hoe krijg ik die mensen daar zo snel mogelijk weg als de brand een gevaar vormt. De fout van de brandweer is dat ze zo graag willen blussen, terwijl andere oplossingen voor de grotere dreigingingen daar voorrang op hebben. Een strandtent kan herbouwd worden.

Henk

henk,de plek waar de volgende casus zich afspeelt kan geen enkele TAS komen. ;D ;D Het wordt grotendeels jullie feessie :-X :-X ;D ;D

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 27 december 2004, 23:04:56
Ik ben benieuwd.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/