Het antwoord
Geachte Hr Wijk
Dank voor u melding.
E.e.a. is inderdaad niet helemaal goed verlopen. Dit is voorval is
besproken met de BHV ers van de vestiging en ik ga er vanuit dat dit in
de toekomst beter opgevolgd wort
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet
Ron Moons
Vestigingsmanager
Praxis Beverwijk
________________________________
Verzonden: donderdag 2 april 2009 22:28
Aan: VM-313
CC: *PRX Klachten Consument via Internet
Onderwerp: Praxis website: Vragen formulier ingevuld
Het contact formulier is ingevuld met de volgende gegevens:
Vestiging Beverwijk
Datum 31-03-2009
Vraag/Opmerking:
Hallo, Ik was laatst ff shoppen bij Praxis toen
er werd omgeroepen: EHBO tuinafdeling.. Omdat ik die kant toch op moest
ben ik maar even langsgelopen, kijken of ik wat kon doen. (Ik ben
EHBO'er bij Ikea in Haarlem) Aangekomen bleek er een mevrouw te zijn
gestruikeld en vol met der knieen op de betonnen vloer is gekomen. Ze
hadden mevrouw al op der rug gelegt. Mevrouw was erg geschrokken, is
mindervalide en heeft al zwakke knieen. Ik heb mevrouw in een tuinstoel
gezet volgens de Routek-greep. Dit om de knieen van mevrouw het minst te
belasten. De medewerkers die erbij waren wouden het op een andere manier
doen en dit leek mij een erg onverstandige manier aangezien mevrouw
mindervalide is en op leeftijd. Tussen het moment dat mevrouw viel en
dat ze in de stoel zat, zat denk ik wel 10 min en nog geen BHV'er.. Ze
hebben uiteindelijk de vestigingsmanager er maar bijgeroepen. (die
trouwens zonder ehbo koffer aankwam) Een ambulance zou nog sneller zijn.
De desbetreffende BHV'ers die in het pand waren, waren in gesprek en
niet bereikbaar namelijk De vestigingsmanager heeft coolpacks laten
halen voor de pijnlijke knie en een kop koffie voor mevrouw. Dit geval
is gelukkig goed afgelopen. mevrouw is in der booster (die stond buiten
en is door personeel opgehaald) verder door de winkel gegaan. Toen ik
bij de kassa stond zag ik een AED bij de klantenservice hangen.. Stel je
eens voor.. je heb ergens midden in de winkel iemand die een
hartstilstand krijgt.. dat persoon is al lang en breed dood voordat de
ehbo eindelijk eens arriveerd met de AED.. Bij mevrouw was ik dan
toevallig in de buurt.. maar wat als het iets ernstigs is en er is geen
EHV'er in de buurt? Ik vroeg mij dus af hoe de BHV binnen praxis
geregeld is en hoe deze mensen op de hoogte worden gesteld van een
ongeval cq brand in de vestiging. Ik hoop dat jullie mij dit kunnen
verduidelijken.
Met vriendelijke groet,
Peter van Wijk
Eerste HulpVerlener
BHV Ikea Haarlem