De hulpverleners zelf hoef ik inderdaad net perse op de foto te hebben, zoals je zegt een motor op het wegdek kan ook het hele verhaal vertellen.
Toch heeft deze foto waar de hulpverleners wel op staan zijn verhaal. In mijn ogen komt dat niet specifiek door de hulpverleners, maar door de door hun opgestelde
materialen. Je oog valt daar misschien niet gelijk op, maar in al zijn bescheidenheid vertelt deze apparatuur al dat de situatie ernstig is. Zelfde geld voor foto's waarop bijvoorbeeld trauma artsen te zien zijn met de beruchte oranje tassen, of de politieagent die een infuus omhoog houdt. In alle gevallen komt het SO niet eens in beeld, maar weet je toch dat de situatie ernstig was.
Niet doen : Als het SO geborgen is, achteraf bloedvlekken op bijvoorbeeld het asfalt fotograferen. Vertelt ook het hele verhaal, maar wel op de verkeerde manier, althans in mijn ogen.
Gelukkig zie je dit niet zo vaak, de afgeleide daarvan wel, namelijk :"Reinigen wegdek". Ook al zie je dan niet de bloedvlekken, iedereen weet heel goed wat daar gebeurt, heeft ook niet mijn voorkeur.