Hoi
(Ik weet niet waar ik dit anders neer moet zetten, plaats in dit deel ook niet zo vaak een berichtje.)
Stel je word al een paar jaar regelmatig peridodes anoniem gebeld. Iemand bij mij thuis neem op en zegt netjes wie hij of zei is, vervolgens word er van de andere kant niets gezegd. Wij kunnen zo lang blijven luisteren als we willen maar horen niets.
De laatste tijd komt dit weer regelmatig voor, zeg 2 a 3 keer in de week.
We worden verder niet bedreigt en er word niet gescholden. Maar soms voel het natuurlijk niet zo gemakkelijk, is het iemand die ons volgt of wil weten of we thuis zijn. Of is het iemand die een bepaald persoon aan de telefoon wil hebben om daar iets gezelligs tegen te zeggen. Ik neem de telefoon tegenwoordig alleen nog maar op met hallo of hoi, als ik hem tenminste al opneem.
Het speelt echt al jaren, eigenlijk al sind 2003. Toen heb ik bij een bedrijf gewerk en hier mijn ontslag in gedient. In de maandendie volgde zijn we regelmatig rond half vijf gebeld op de hierboven beschreven manier. Toch toevallig dat er bij dat bedrijf waar ik weg ging tot half vijf gewerkt werd.
KPN moet de bel gegevens een half jaar bewaren, maar is dit iets waar ik aangifte over kan doen? Iemand die belt en niets zegt. Kan ik zomaar zeggen dat ik mijn exwerkgever verdenk, want als de politie daar dan contact mee opneemt dan gaat ie zeker helemaal over de fles.
Ik zou graag horen wat jullie mening is.
met groeten
mich