C2000 tijdens hulpverlening na vliegramp Turkish Airlines

Auteur Topic: C2000 tijdens hulpverlening na vliegramp Turkish Airlines  (gelezen 17024 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

nvdw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
In het maartnummer van het blad Melding! wordt gesteld dat C2000 overbelast was tijdens de hulpverlening na de vliegramp bij Schiphol. Er wordt echter verder niet op ingegaan.

Weet iemand op dit forum hier iets van? Hoe heeft C2000 zich gehouden tijdens dit incident?

Ben benieuwd...




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2009, 10:59:43
volgens mij gaat het C2000 pas veel later overstuur en dan moet je meer denken aan zoiets als de vuurwerkramp in enschede.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2009, 11:01:43
Hoeveel masten staan daar in de omgeving?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2009, 11:07:28
op http://www.c2000masten.nl/ kun je alle masten zien en er staan er best wat!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2009, 12:36:27
op http://www.c2000masten.nl/ kun je alle masten zien en er staan er best wat!

Mogelijk alle masten rond Schiphol.
Verder niet alle masten, er ontbreken er nog een flink stel, zoals bijv. in Zeeland.
En gezien het feit dat de verbinding op diverse plaatsen nog steeds te wensen overlaat zullen er op termijn ook nog wel enige worden bijgeplaatst.

Kees  8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2009, 12:56:16
op http://www.c2000masten.nl/ kun je alle masten zien en er staan er best wat!

Er staan er maar drie in de directe buurt.

Gaat de apparatuur automatisch door naar een volgende mast als de dichtsbijzijnde 'vol' is? Hoeveel porto's / mob's kunnen op één mast aangemeld staan? Hoeveel gesprekken kunnen er gevoerd worden over één mast?


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2009, 12:56:51
Reken er ook maar niet op dat het naar buiten komt als C2000 bij een ramp helemaal plat ligt..
**Niet via de officiele manier iig**

Als in het analoge tijdperk een regio plat lag merkten we dat gauw genoeg..
Nu is het makkelijk verstoppertje spelen nu we nooit meer mee kunnen luisteren.

Mee luisteren hè...

Het zal best wel voorkomen dat er iets plat ligt door veel dataverkeer..
Maar wat niet weet wat niet deert..
Groetjes, Marco


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #7 Gepost op: 11 april 2009, 13:57:35
Was dat vroeger óók niet zo in  bijvoorbeeld het oosten van Duitsland,pakweg  twintig jaar geleden alweer ;)


nvdw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #8 Gepost op: 11 april 2009, 14:49:30
In het blad Melding! staat om precies te zijn het volgende:

Artikel: Bijstand Rotterdam-Rijnmond - Rotterdam kwam in één lange colonne

Citaat: "Waarschijnlijk door de overbelasting van C2000 was de meldkamer in Rotterdam even het contact met haar ambulances kwijt, maar in Kennemerland had men eveneens korte tijd last van dit euvel omdat er te massaal gebruik gemaakt werd van één zendmast."


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #9 Gepost op: 11 april 2009, 19:08:25
Er staan er maar drie in de directe buurt.

Gaat de apparatuur automatisch door naar een volgende mast als de dichtsbijzijnde 'vol' is? Hoeveel porto's / mob's kunnen op één mast aangemeld staan? Hoeveel gesprekken kunnen er gevoerd worden over één mast?

Dit is volledig afhankelijk van de inrichting van de kast waar de mast aanverbonden is.
In de kast zitten diverse racks welke de verbindingen verzorgen tussen diverse gebruikers en gebruikersgroepen.
Afhankelijk van de gemiddelde/verwachte drukte worden er meerdere racks geplaatst.
Omdat C-2000 gebruik maakt van trunking zend/ontvangt ieder C-2000 randapparaat niet continu maar in bursts. Hierdoor wordt behoorlijk efficient gebruik gemaakt van de bandbreedte.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.