Politie haalt vechtende groepen uit elkaar

Auteur Topic: Politie haalt vechtende groepen uit elkaar  (gelezen 2870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2009, 22:00:51
Situatie in Nederland:

Dronken kerel is verrekte lastig op straat, bralt iedereen verrot, is handtastelijk. Politie komt en begint eens rustig met meneer te praten of hij alsjeblieft wil stoppen en naar huis wil gaan want hij is lastig. Die gaat dus niet weg en begint een fijne discussie. Uiteindelijk staan er 15 man om heen en het wordt matten. Politie trekt zich terug om de situatie niet verder te laten escaleren. Een half uur later komen ze weer eens kijken en kunnen nog net zien hoe de café uitbaters hun terrassen weer enigszins proberen te fatsoeneren.

Situatie in Spanje:

Duitser strontlazerus in Lloret de Mar. Bralt iedereen verrot, is handtastelijk. Een busje van de Guardia Civil stopt en er stapt 1 klein opdondertje uit. Die zet zijn steek eens recht, trekt zijn koppel eens omhoog, pakt zijn knuppel en veegt die Duitser met 2 slagen k.o. Vervolgens stappen 3 collega's uit het busje en met vereende krachten wordt de zak hooi achter in de bus geflikkerd en de rust keert weder. Wat heet: het is die hele avond nog niet zo rustig geweest!

Vertel mij nou eens: Wat is hier mis aan dit verhaal?

wat er mis is aan dat verhaal ? politie/rechter en beul in een... over politie staat gesproken... hard optreden prima... maar t kan ook heel anders... openbare dronkenschap, aanhouden, insluiten ter ontnuchtering... zelfde doel bereikt... gaat iemand dan lastig doen heb je al het recht om gepast geweld te gebruiken om iemand aan te houden...

Massale vechtpartijen zijn altijd erg lastig om met ze tweeen te beteugelen en dan ook nog mensen aan te houden... geloof me... ik heb er in burger nu een paar meegemaakt, en ben blij dat mijn maatje en ik het er redelijk zonder kleerscheuren heb afgebracht... redelijk zonder kleerscheuren... als je nagaat dat je mensen op afstand moet houden met je vuurwapen tot er versterking is... soms is het beter om afstand te houden... al is dat lastig als je ziet dat er mensen met knuppels en kettingen worden bewerkt... ik kan het iig niet om dan terug te trekken... of het altijd verstandig is... nee ik denk het niet.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....