Agent uit de kleren

Auteur Topic: Agent uit de kleren  (gelezen 17840 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 17 april 2009, 17:32:04
De reactie van de motoragent uit het navolgende filmpje kan ik zeer zeker begrijpen. Iedereen heeft z'n grens. Soms is je geduld gewoon op. Maar ik vrees voor de betrokken motordiender dat dit nog een staartje zou kunnen krijgen..  :-X

http://www.dumpert.nl/mediabase/473391/9e7a88f0/motoragent_vs._scooterklootzakje.html

is mij ook een keer overkomen dinges, alleen toen was het een jochie wat wel stoer ging doen voor ze maatjes...

koppel afgedaan, in de pitauto gegooid, en het jochie aan het oor de auto in getiefd ivm hartig gespek aan het bureau... ze vriendjes hadden het hier meer, het joch ook niet, tegenwoordig een duim van de jongens als je langs rijdt... soms moet je...

Ik kan me dus de reaktie van deze motorrijder voorstellen, t zijn namelijk net mensen die politie-agenten...

t zegt voor de rest meer over de scooterlul en het volkje wat dit filmt...

De filmer gaat waarschijnlijk morgen weer klagen dat er zoveel herrie makende brommertjes door zijn straat rijden...  ::)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #11 Gepost op: 17 april 2009, 18:27:06
Hij had van mij nog wel meer mogen uittrekken  :P


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #12 Gepost op: 17 april 2009, 18:36:13
Ik hou meer van amerikaanse taferelen.
Zo'n snotjong op kop van de scooter knallen... dat helpt beter.
De politie is geen pispaal... Dat moeten ze gewoon een keer voelen.
Gewoon met de botte bijl erop. Aanpakken dat tuig.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #13 Gepost op: 17 april 2009, 18:49:00
Ik hou meer van amerikaanse taferelen.
Zo'n snotjong op kop van de scooter knallen... dat helpt beter.
De politie is geen pispaal... Dat moeten ze gewoon een keer voelen.
Gewoon met de botte bijl erop. Aanpakken dat tuig.

dat schijnt niet te mogen in NL..........


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #14 Gepost op: 17 april 2009, 18:59:13
Motoragent daagt scooterrijder uit (filmpje)
Geplaatst door Redactie op vrijdag 17 april 2009 12:15

Maarssen - Een motoragent heeft donderdag in de Utrechtse wijk Antilopespoor een bestuurder van een scooter uitgedaagd om met hem de confrontatie aan te gaan. De motoragent kreeg de jongen niet te pakken, aldus het commentaar van een ooggetuige bij het filmpje.

Hij parkeerde zijn motor, trok vervolgens zijn jas en kogelwerend vest uit, gooide zijn riem af met daaraan het dienstwapen en liep in de richting van de jongen.

Uitdagen
De scooterrijder bleef vervolgens de agent uitdagen door rondjes om de man te rijden. De motoragent kleedde zich na een tijdje maar weer aan. Het incident is vastgelegd door een amateur-filmer en heeft deze geplaatst op dumpert.nl.

Een woordvoerder van de politie noemt de manier van handelen van de motoragent ‘absoluut geen goede actie’. Volgens de woordvoerder zal er dan ook met de betrokken motoragent worden gesproken. De politie wil verder op dit moment geen mededelingen doen over het incident.

www.blikop112.nl


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #15 Gepost op: 17 april 2009, 19:38:02
Agent 'ontwapent' zich na treiterij
UTRECHT -
Een motoragent heeft in Maarssenbroek zijn kogelwerende vest én zijn koppel met daaraan vuurwapen, pepperspray en handboeien op de grond gegooid. Een filmpje van de actie in de wijk Antilopenspoor is geplaatst op internet. Daarop is te zien hoe hij zijn koppel - zware riem met daaraan al het politiegereedschap - en vest naast de motor afdoet en midden op straat gaat staan. Hij maakt het gebaar van 'kom maar op jongens.' Omstanders roepen dat hij het hele politiekorps te kijk zet.

Volgens politiewoordvoerder Bernhard Jens was de agent op surveillance door de wijk toen hij op een groepje scooteraars stuitte. Hij wilde ze aanspreken op hun hinderlijke rijgedrag, maar kreeg geen gehoor. In plaats van de provocerende jongens te achtervolgen, koos hij een onconventionele manier van benaderen.

De politie Utrecht vindt het gedrag van de agent ontoelaatbaar. ,,Geweldsmiddelen zoals een wapen en pepperspray mag je nooit onbeheerd achterlaten. Dat behoeft geen uitleg'', aldus woordvoerder Bernhard Jens.

Op het moment dat de agent zich ontdoet van zijn vuurwapen passeert een jongen die alle gelegenheid heeft er met het politiegereedschap van door te gaan, zo is op het filmpje te zien.

De woordvoerder van het Nederlands Politie Instituut Jelle Egas, noemt de actie van de motoragent 'zeer wonderlijk'. Er zijn geen regels waar en wanneer agenten hun koppel mogen afdoen, maar geweldsinstructies over de omgang met het vuurwapen zijn strikt. Het zomaar neerleggen op straat is uit den boze. ,,Het is nog wat anders als dat gebeurt in een afgezet gebied, rondom een plaats delict. Dit behoeft absoluut uitleg'', aldus Jelle Egas.

De motoragent kan rekenen op een gesprek, bevestigt politiewoordvoerder Jens. De man surveilleert vaker in Maarsenbroek en kent de jeugd van de straat. ,,We weten nog niet precies wat er aan het incident vooraf is gegaan. De agent heeft in ieder geval besloten de scooterrijders niet wild door de wijk te achtervolgen. Op zich een goede keus in een drukke buurt. Wat rest is zijn uitleg over het vervolg.''

Bron: http://www.ad.nl/utrecht/3156306/Agent_ontwapent_zich_na_treiterij.html


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 17 april 2009, 20:43:36
En hij laat zich wel heel erg kennen. Ik weet dat ze af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen, maar om je zo uit je tent te laten lokken en onprofessioneel te gedragen vind ik persoonlijk te ver gaan! En zo'n pestjong is dat allemaal niet eens waard....

Het is tenminste een diender met KLOTEN!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 17 april 2009, 20:47:51
Iemand die tenminste doet wat íe zegt!


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #18 Gepost op: 17 april 2009, 20:54:58
en dat zielige ventje bleef maar "stoer" rond rijden op zijn scooter.........


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 17 april 2009, 21:01:31
Hallo allemaal,

Laat ik even voorop stellen dat ik het persoonlijk jammer vind dat zo'n filmpje op internet gezet wordt om de politie in een kwaad daglicht te zetten.
Zoals ook in het verslag van het AD te lezen valt is dus niet bekend wat hieraan vooraf ging.
Mogelijk krijgen we dit nog eens te horen.
Wel vind ik dat we hier in het forum op moeten passen met de reacties.
Het is best mogelijk dat de bedoelde agent van politie een lid is van het forum en ik kan me dan voorstellen dat hij het niet zo leuk zal (gaan) vinden wat hier allemaal over geschreven wordt.
Ik denk dat door zijn superieuren voldoende (corrigerend) wordt gesproken. Dit hoeven wij dus ook niet te doen.
Wat mij betreft is deze discussie op een laag pitje zetten al een hele stap vooruit om de man in kwestie niet nog verder onderuit te helpen.
Wie weet kom je zelf ook ooit eens in een situatie dat je even niet de juiste oplossing voor een probleem hebt. En dan hoop ik niet dat er iemand met een camera in de buurt is.


Met vriendelijke groet,
Jan (uut Emmen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.