Agent uit de kleren

Auteur Topic: Agent uit de kleren  (gelezen 17835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #40 Gepost op: 19 april 2009, 13:24:09
;D ;D ;D ;D  hier kan ik de humor ook wel van inzien, als deze jongen zijn bekerung heeft gehad zullen de agenten op het bureau er ook wel om kunnen lachen en vertellen  ;)
Ja lachen na een levensgevaarlijke scooterachtervolging, niet he...


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #41 Gepost op: 19 april 2009, 13:33:46
die agenten bepalen zelf wat ze verantwoord vinden en wat niet, als ze het  te gevaarlijk vonden braken ze de rit wel af  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #42 Gepost op: 20 april 2009, 00:31:35
Wat jammer dat die motoragent in dat achtervolgingsfilmpje niet daar juist raak trapt en dat stuk verdriet wheelie-end en al het juichende publiek in jaagt.

Gemiste kans. Echt jammer.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 20 april 2009, 11:07:55
Ben je helemaal geen vreemde in, je hebt groot gelijk.
Het is hoog tijd dat er is een hele hoop veranderd in Nederland  >:(
Helemaal mee eens!!!
Ik ben dan geen Agent, maar ben er wel voorstander van dat een agent van deze tijd harder moet kunnen optreden.
Nu is het zo dat een hoop agenten het ook wel willen, maar het gewoonweg niet mogen.
Mensen moeten maar eens leren wat respect is voor opsporingsambtenaren en eigenlijk ook voor de overige mensen.


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #44 Gepost op: 20 april 2009, 12:22:34
MAARSSEN - De burgemeester moet de agent die vorige week zijn wapen aflegde en een scooteraar uitdaagde, steunen. Dat vindt de wijkcommissie Zwanenkamp.

De commissie noemt de frustratie van de agent herkenbaar. Een steeds grotere groep jongeren drijft agenten en wijkbewoners tot het uiterste. "Wij als wijkcommissie Zwanenkamp staan volledig achter onze wijkagent, die veel voor de veiligheid van Zwanenkamp heeft betekend."

De korpchef en de burgemeester zouden de agent moeten steunen, aldus de commissie. "Uit de wellicht wat impulsieve actie van onze wijkagent, blijkt dat hij ook maar mens is, maar wel één die durft."

De agent zette vorige week zijn motor neer en ontdeed zich van zijn riem met dienstpistool en zijn steekvest. Hij daagde een scooteraar uit om de confrontatie aan te gaan, maar de jongen bleef rondjes om hem heen rijden.

Het incident is vastgelegd door amateurfilmers en lokte veel reacties uit.

"Inderdaad, in plaats van deze man kielhalen zoude de meerderen de hand in eigen boezem kunnen steken en zich afvragen hoe deze agent gecoacht wordt. Een agent wordt voortdurend uitgedaagd. Er was even geen veiligheid en hiërarchie meer. Dat is een symptoom. Dat ligt aan de algemene onveiligheid in het politie apparaat. De man stond daar helemaal alleen! Coachen en (mild) straffen dus. overigens geld dit ook voor de scooter jongens en voor de meerderen van de agent, want dit mag in een politie team nooit zover komen", zegt John.

* Waren er maar meer van dat soort mensen politie of burgers die zo afrekenen met dat soort gasten,deze man mag van mij een lintje en een bonus krijgen,deze man durft wel op te treden, zegt Theo.

* Inderdaad, dit is een (politie)man met ballen. Zover gaat het dus al dat een agent zijn spullen af moet doen ter zelf bescherming van de korpsleiding. Deze agent moet een beloning krijgen voor zijn lef, vindt Andre.

* Niet alleen de wijk Zwanenkamp steunt hun wijkagent. Ook in de andere wijken van de wijkagent, wordt hij geprezen voor zijn inzet om de wijken veiliger te krijgen. Hij heeft z\'n hart op de goede plek zitten.
Ik vind dat er vanuit RTVutrecht een verkeerd beeld van de agent is neer gezet, zeker door het geleverde comentaar van zo genaamde omstanders. Laat staan van de filmer. Zo\'n wijkagent willen wij voor geen goud kwijt, zegt Roy.





Zie ook:
- Motoragent Maarssen wil scooteraar te lijf
 


  reageer op dit artikel  |  print artikel
Laatste update: maandag 20 april 2009 11:30 uur
2593x getoond  | © RTV Utrecht


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 20 april 2009, 12:32:19
Wat jammer dat die motoragent in dat achtervolgingsfilmpje niet daar juist raak trapt en dat stuk verdriet wheelie-end en al het juichende publiek in jaagt.

Gemiste kans. Echt jammer.

ehh, ik kan je reactie deels snappen, maar is dit niet OOK een voorbeeld dat het echt de verkeerde kant opgaat met de normen en waarden in Nederland...  ::) ;)
Samen sterk in de hulpverlening!


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #46 Gepost op: 20 april 2009, 12:49:45
ehh, ik kan je reactie deels snappen, maar is dit niet OOK een voorbeeld dat het echt de verkeerde kant opgaat met de normen en waarden in Nederland...  ::) ;)

Ongeveer 25 tot 30 jaar geleden reed bij mij in de stad een motoragent rond die toen ook al met een welgemikte trap brommertuig staande wist te houden.......heeft dus niets te maken met huidige normen en waarden.....althans wanneer dit nog steeds dagelijkse politie-protocol zou zijn denk ik dat het in dit land veel beter gesteld zou zijn met de normen en waarden van dat ontspoorde tuig van tegenwoordig. Als zo'n ventje toendertijd thuis kwam janken dat hij klappen had gehad van die agent, kreeg hij van pappie ze nog eens dunnetjes overgedaan omdat hij dat dan wel verdiend zou hebben.....Toen had je al deze problemen niet....gek hè

Complimenten voor deze getergde agent, dat hij nog zoveel zelfbeheersing kan opbrengen om dat tuig niet met zijn wapens te bestrijden....

Ruud


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #47 Gepost op: 20 april 2009, 13:14:11
Net als 95% van het nederlandse publiek ... groot respect voor de durf van deze diender.
Persoonlijk denk ik dat ik deze situatie op een dermate manier had opgelost dat één van ons een spontane aanval van gravel rash had opgelopen. (niet degene die bija 20 jaar zijn rijbewijs  heeft)

Maar ja ... dat is heel makkelijk gezegd vanachter je computertje. :-\
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #48 Gepost op: 20 april 2009, 14:26:14
Helemaal mee eens!!!
Ik ben dan geen Agent, maar ben er wel voorstander van dat een agent van deze tijd harder moet kunnen optreden.
Nu is het zo dat een hoop agenten het ook wel willen, maar het gewoonweg niet mogen.
Mensen moeten maar eens leren wat respect is voor opsporingsambtenaren en eigenlijk ook voor de overige mensen.


Het probleem is dat er gerust wel ruimte in de wet is voor harder optreden, echter op het moment dat dat gebeurd, zoals bij ons in de horeca, dan zijn er direct chefjes die bang zijn voor hun carriere (dat idee krijg ik dan) en dan gaan lopen roepen dat het niet zo hard hoeft, dat we geen handschoen tijdens de horeca mogen dragen omdat dit aggresiviteit uitstraalt... ::)

Dan denk ik alleen maar... tja... en maar blijven pappen en nathouden en het gek vinden dat er weinig respect is voor de politie.... idt n

Het spreekwoord luidt niet voor niets

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

We moeten oppassen dat we nederland straks niet meer inkunnen omdat het er zo stinkt !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 20 april 2009, 16:26:26
Vroegah... toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies deelde oom agent nog weleens een corrigerende tik uit. Liep je als ontvanger vervolgens met een buil op je harses over straat en was je gewoon een eikel die het verdient had.

In deze tijd waarin zelfs ouders niet eens meer hun kinderen mogen tuchten met een ouderwets pak slaag zijn we inderdaad de weg kwijt geraakt.

We verheerlijken tuig, de politie heeft het altijd fout.

Dus vandaar: Jammer, gemiste kans!