Agent uit de kleren

Auteur Topic: Agent uit de kleren  (gelezen 17828 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #50 Gepost op: 20 april 2009, 18:41:21
Eén en ander aan berichten bij elkaar geveegd ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #51 Gepost op: 20 april 2009, 18:56:48

Dan denk ik alleen maar... tja... en maar blijven pappen en nathouden en het gek vinden dat er weinig respect is voor de politie....

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

We moeten oppassen dat we nederland straks niet meer inkunnen omdat het er zo stinkt !



Ik ''kom net kijken''....ik ben geen ouwe rot. Maar, ik roep het wel al jaren. Ik heb in schoolklasjes gezeten, waar ik ''mij eerst moest bewijzen, d.m.v. het beroven van blanke jongetjes''. (nuff said  ;) ) Ik ben dan ook een groot voorstander van ''hard'' politieoptreden.  Hard, doch rechtvaardig. Uiteraard, moet men eerst de sadistische fanatiekelingen eruit filteren, die TE graag de lat hanteren...Dan gaan we richting een heuse ''Guardia Civil''. Busjes met ''lange latten'' die eerst rammen, dan vragen. Ik ben VOOR.  ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #52 Gepost op: 21 april 2009, 01:15:47
Ook bij de guardia civil zullen ditsoort  'geintjes' voorkomen. helemaal uitbannen doe je het toch niet. het is en blijf mensenwerk. waarom zou de guardia civil meer 'gezag' hebben dan de politie? misschien komt het omdat het 'korps' een bepaalde reputatie heeft opgebouwd onder het publiek. dat laatste heeft o.a. maar niet alleen met het uniform te maken.

keerpunt is wel dat er ook praktijken zullen voorkomen als in de VS, of  bijvoorbeeld laatst in Engeland. als ik mijn gedachten hierover laat gaan denk ik aan krantenkoppen te noemen: "jongen doodgetrapt door agent"  "scooter omvergereden door politie" "politie lost burenruzie op. 2 doden" .  maw waar leg je dan de grens. volgens diverse forumlezers zijn er mogelijkheden zat, maar mag het van leidinggevenden niet omdat iedereen bezig is zijn eigen straatje schoon te houden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #53 Gepost op: 21 april 2009, 13:49:04
Vroegah... toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies deelde oom agent nog weleens een corrigerende tik uit.
Liep je als ontvanger vervolgens met een buil op je harses over straat en was je gewoon een eikel die het verdient had.

In deze tijd waarin zelfs ouders niet eens meer hun kinderen mogen tuchten met een ouderwets pak slaag zijn we inderdaad de weg kwijt geraakt.
We verheerlijken tuig, de politie heeft het altijd fout.
Dus vandaar: Jammer, gemiste kans!

Klopt en als je het thuis vertelde kon je van je ouders er nog 1 achteraan krijgen om het nog even goed in te peperen dat je je moet gedragen tegen "oom" agent.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #54 Gepost op: 21 april 2009, 14:59:28
ik denk dat het de volgende keer gewoon het bekene schopje wordt... ofwel het tuintje van de buren in... en dan zijn de rapen gaar !!

Bedoel je zoiets als wat Charel van Blik op de weg doet in onderstaande filmpje ??
Achtervolging begint op 21:50 en Charel helpt hem met stoppen omstreeks 22:55

Blik Op De Weg van 12-12-2006
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/blikopdeweg/bb.20061212.asf
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #55 Gepost op: 22 april 2009, 11:26:22
keerpunt is wel dat er ook praktijken zullen voorkomen als in de VS, of  bijvoorbeeld laatst in Engeland. als ik mijn gedachten hierover laat gaan denk ik aan krantenkoppen te noemen: "jongen doodgetrapt door agent"  "scooter omvergereden door politie" "politie lost burenruzie op. 2 doden" .  maw waar leg je dan de grens. volgens diverse forumlezers zijn er mogelijkheden zat, maar mag het van leidinggevenden niet omdat iedereen bezig is zijn eigen straatje schoon te houden.

Het ontbreekt gewoon aan respect voor de politie. En ik heb al vaker aangegeven voorstander te zijn van de wat amerikaansere aanpak.
De tazer vind ik een geweldig middel. Diegene bij wie het toegepast wordt heeft het er zondermeer naar gemaakt.
Zulke snotjongens op scooters zouden ze in de USA dwars door de banden knallen. Een diender kan daar door zijn wapen te richten wel 5 man op de grond laten liggen, want ze weten daar donders goed dat oom agent zo een loodkorrel in de kuiten knalt. Hier draait alles om assistentie vragen en de sociale aanpak. ASO's moet je gewoon ASO aanpakken. De gelijke munt, de bal terugkaatsen, hard om hard...

Als ik thuis was gekomen en ik zou een tik van een agent hebben gekregen, dan zou ik thuis alle hoeken van het huis nog een keer te zien krijgen.
Tegenwoordig zeggen paps en mams: "mijn kind doet zoiets niet".
DAAR zit het probleem. De opvoeding. Zo'n K%@#&-jong op zo'n scooter appelweek afmeppen en bont en blauw thuis afleveren. En paps en mams ook even uitnodigen op het bureau om even bijles te geven.

Wat ik al zei: De botte bijl erop. Dat tuig weet gewoon dat de politie toch niks mag doen...
En laten we wel wezen, 99% van de Nederlanders die WEL fatsoen en respect hebben voor de politie zouden een harde aanpak absoluut niet erg vinden.
Overigens wel weet opvallend dat het wéér om marokkaanse aso's gaat.  >:(


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #56 Gepost op: 22 april 2009, 11:44:54
En wat doen "we" weer  in Nederland... in plaats van hard aanpakken die gasten, de oorzaak van alles uitroken, waar een groot gedeelte het hier gezien onderstaande reacties mee eens is, gaan we het probleem weer bij de agent zoeken, die niet stressbestendig zou zijn...
Geen woord over de ECHTE oorzaak van de onmacht en frustratie, namelijk het feit dat die gasten in Nederland blijkbaar niet kunnen en mogen worden aangepakt.

Ongelooflijk...

-------------------------------
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/4856531/Ook-agent-opgefokt-van-stress.ece

'Ook agent opgefokt van stress'

door Rudi Buis. woensdag 22 april 2009 | 08:01 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 22 april 2009 | 08:26

Onmacht, frustratie. Jongens op snelle scooters veroorzaken overlast in de wijk Maarssenbroek in Maarssen en de surveillerende motoragent van het politiekorps Utrecht is het beu.

De agent stalt zijn motor op de stoep en in een vlaag van woede gooit hij zijn wapen en kogelwerend vest op de grond.

"Kom maar op", lijkt hij te zeggen tegen een jochie op de scooter. "Ik kan je zo ook wel aan." Een omstander filmt het incident dat zich eind vorige week afspeelde. Op internet is de opname honderdduizenden keren bekeken: de Utrechtse korpsleiding betreurt het optreden van de agent en stelt een onderzoek in.

Een typisch voorbeeld van stress en je niet meer kunnen beheersen, reageert oud-politieman Roel Zijlstra. "Je wordt boos. Doet domme dingen die helemaal niet kunnen, zeker niet in je functie als agent", vertelt Zijlstra, vakbondsman en eigenaar van Premotions, een bedrijf dat zich richt op stresspreventie bij hulpverleners. Hij wil maar zeggen, er kan van alles misgaan als agenten de stress niet meer in de hand hebben.

De Nederlandse Politiebond (NPB) eist actie van minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Het ziekteverzuim van de circa 55.000 agenten schommelt rond de 7 procent en stijgt licht, aldus Jan Willem van de Pol. Een tweejaarlijkse mentale check-up moet voorkomen dat jaarlijks honderden agenten met een burn-out of posttraumatische stressstoornis (ptss) lang thuis komen te zitten, doordat klachten te laat zijn opgemerkt.

"Er is veel winst te behalen. We hopen dat Ter Horst dat ook snapt", aldus Van de Pol. "Niet investeren, leidt op termijn tot meer uitval en kosten." De NPB vindt dat de focus nu te veel op de lichamelijke conditie van agenten ligt. De bond meent dat er binnen de politie-opleiding meer aandacht moet zijn voor het omgaan met stress. Ze pleit voor een goede registratie van geestelijke gezondheidsproblemen, die samenhangen met agressie en geweld tijdens de uitoefening van het beroep. Dat moet uiteindelijk leiden tot een regeling 'psychosociale beroepsziekten', vergelijkbaar met de regeling dienstongevallen. Die betreft schadevergoeding na het oplopen van letsel tijdens het werk. Veel onderzoek naar de psychische conditie van agenten is er niet. Rond de eeuwwisseling becijferde onderzoeksinstituut TNO dat iets meer dan 3 procent van de agenten, destijds circa 1.500 personen, zich in de gevarenzone voor een burn-out bevonden. In 2004 toonde een vervolgonderzoek een lichte verbetering aan, maar nog altijd liep politiepersoneel meer dan gemiddeld met depressieve klachten rond.

De meeste agenten kunnen nét iets meer hebben dan de gemiddelde burger, stelt stresscoach Zijlstra. Maar ze maken veel mee, zeker straatagenten. Ze treffen lijken aan en zien de gevolgen van verkeersongevallen. Ook worden ze veelvuldig geconfronteerd met agressie en geweld, wat zich soms zelfs tegen de politie keert. Zijlstra: "Als de stress te veel wordt, ontstaan angst, boosheid en frustratie. Je kan van stress enorm opgefokt raken. Als je dan in de surveillanceauto bij een incident arriveert en moet schieten, kun je niet meer goed mikken."

Van de Pol hoort dagelijks hoe groot de impact van ernstige incidenten op collega's is. Onlangs nog in de regio Utrecht, waar in korte tijd een agent werd neergestoken op het station Driebergen/ Zeist, en politieagenten in Veenendaal een 30-jarige man tijdens een bedreigende situatie doodschoten. "Dat grijpt een grote groep aan, zeker tachtig à negentig collega's die zich betrokken voelen bij hun maatjes." De NPB-bestuurder verwijst naar de moord op Theo van Gogh, waarbij dader Mohammed B. ook op agenten vuurde. Tijdens het strafproces braken enkele agenten in de rechtbank. "Dat zijn echt geen watjes."
Samen sterk in de hulpverlening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #57 Gepost op: 22 april 2009, 11:49:22
Het ontbreekt gewoon aan respect voor de politie. En ik heb al vaker aangegeven voorstander te zijn van de wat amerikaansere aanpak.
De tazer vind ik een geweldig middel. Diegene bij wie het toegepast wordt heeft het er zondermeer naar gemaakt.
Zulke snotjongens op scooters zouden ze in de USA dwars door de banden knallen. Een diender kan daar door zijn wapen te richten wel 5 man op de grond laten liggen, want ze weten daar donders goed dat oom agent zo een loodkorrel in de kuiten knalt.

Ik heb te veel filmpjes gezien van doorgeflipte, sadistische Amerikaanse cops. Daarbij komt dat ondanks de harde aanpak, de gevangenissen daar uit hun voegen barsten. Ook, als je naar de cijfers kijkt, zie je dat de harde aanpak vaak averechts werkt. De agressie wordt alleen maar groter. Ik ben zeker voor een hardere aanpak en minder betuttelen, maar je moet wel alle aspecten bekijken die erbij komen kijken. Oftewel; proportioneel. Nederland is het ene uiterste, Amerika het andere. Exact het tegenovergestelde. Ergens een ''gulden middenweg'' zou mooi zijn.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #58 Gepost op: 22 april 2009, 17:22:50
Daarbij komt dat ondanks de harde aanpak, de gevangenissen daar uit hun voegen barsten. Ook, als je naar de cijfers kijkt, zie je dat de harde aanpak vaak averechts werkt. De agressie wordt alleen maar groter. Ik ben zeker voor een hardere aanpak en minder betuttelen, maar je moet wel alle aspecten bekijken die erbij komen kijken. Oftewel; proportioneel. Nederland is het ene uiterste, Amerika het andere. Exact het tegenovergestelde. Ergens een ''gulden middenweg'' zou mooi zijn.

Dat gevangenissen uit hun voegen barsten is omdat je voor het bezit van een joint al een jaar de bak in draait.
Voor het kleinste vergrijp ga je daar de bak in. Amerika is meer een politiestaat. Dus qua dat geen goed voorbeeld.
Maar het mag van mij zeker wat harder en dan op dat vlak amerikaanser. Inderdaad de gulden middenweg!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #59 Gepost op: 22 april 2009, 22:22:08
Dat gevangenissen uit hun voegen barsten is omdat je voor het bezit van een joint al een jaar de bak in draait.
Voor het kleinste vergrijp ga je daar de bak in. Amerika is meer een politiestaat. Dus qua dat geen goed voorbeeld.
Maar het mag van mij zeker wat harder en dan op dat vlak amerikaanser. Inderdaad de gulden middenweg!

Ik denk dat het meeste gevangenis-volk ''bende-gerelateerd'' is...

http://thefinalhour.blogspot.com/2009/01/1-million-gang-members-have-america-in.html

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article795234.ece/Gevangenissen_VS_overvol,_criminaliteit_daalt

En een citaat uit die laatste link;

Opvallend is dat het optreden van de politie weinig invloed blijkt te hebben op de groei. Het aantal arrestaties is nauwelijks toegenomen. Wel is het aantal veroordelingen afgezet tegen het aantal arrestaties de laatste jaren toegenomen. Kortom, de gevangenen blijven langer zitten, terwijl misdadigers sneller naar de gevangenis worden gestuurd of teruggestuurd.
  Hoewel zwarten slechts 12 procent van de bevolking vormen, maken ze 41 procent van de gevangenisbevolking uit. Nog eens 41 procent is blank. Vrouwen nemen maar 6,4 procent van de gevangenisbevolking voor hun rekening.

Het groeiende aantal gevangenen baart sommige criminologen zorgen. Professor James Fox van de universiteit van Boston vraagt zich af wat er zal gebeuren als de golf van ex-gevangenen terugkomt in de maatschappij. 'Vaak komen ze er erger uit, want we besteden meer geld aan het bouwen van gevangenissen dan aan de behandeling in de gevangenis'.