Agent uit de kleren

Auteur Topic: Agent uit de kleren  (gelezen 17832 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #60 Gepost op: 25 april 2009, 07:30:59
Mensen,

Ongeacht of het nou geoorloofd was of niet... die agent heeft echt een partij kl%ten om U tegen te zeggen :)
Door rondjes te blijven rijden en niet naar die agent toe te gaan bewijst ie wederom wat ie is: een snotneus 1e klas
Aangezien alles werd vastgelegd is het voor die agent denk ik wel beter dat die snotneus er niet op in is gegaan.
Qua leeftijd zit ik veel dichterbij die snotneus in de buurt dan bij die agent en ik vraag me af wat er allemaal is misgegaan in Nederland..
Als ik op die leeftijd thuis kwam en ik vertelde alleen al dat de politie achter me aan had gezeten (en dan had ik dus nog niet verteld waarom..) dan zat ik
zwaar in de problemen.. zoals het hoort ! en het is nooit gebeurd, (tenminste niet in het echt,) maar als ik ooit klappen had gehad van een agent dan hadden
mijn ouders niet gevraagd waarom...shit, die hadden dan afgemaakt waar de politie aan begonnen was.. nogmaals.. zoals het hoort.

Ik vraag me af hoe het in Nederland zou zijn als elke agent zo zou (mogen..) reageren in soortgelijke situaties. heb zo'n vermoeden dat o.a. de overlast op straat een stuk minder zou zijn


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #61 Gepost op: 13 mei 2009, 18:03:25
Het ontbreekt gewoon aan respect voor de politie. En ik heb al vaker aangegeven voorstander te zijn van de wat amerikaansere aanpak.
De tazer vind ik een geweldig middel. Diegene bij wie het toegepast wordt heeft het er zondermeer naar gemaakt.
Zulke snotjongens op scooters zouden ze in de USA dwars door de banden knallen. Een diender kan daar door zijn wapen te richten wel 5 man op de grond laten liggen, want ze weten daar donders goed dat oom agent zo een loodkorrel in de kuiten knalt.
Wat ik al zei: De botte bijl erop. Dat tuig weet gewoon dat de politie toch niks mag doen...
En laten we wel wezen, 99% van de Nederlanders die WEL fatsoen en respect hebben voor de politie zouden een harde aanpak absoluut niet erg vinden.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2009/05/man_in_coma_na_aanval_sheriff.html

http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2009/05/gewelddadige_aanhouding_op_cam.html

 ::)


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #62 Gepost op: 13 mei 2009, 20:32:59
http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2009/05/man_in_coma_na_aanval_sheriff.html

http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2009/05/gewelddadige_aanhouding_op_cam.html

 ::)

Het zijn voorbeelden, maar de tweede is weer een eigenwijze oelewapper die niet wil luisteren.
De eerste (een verdachte tackelen die tegen een muur valt, wordt gezegt in het filmpje) net zo.
Waarom moet een agent tackelen? Waarschijnlijk omdat die gast niet meewerkt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #63 Gepost op: 14 mei 2009, 00:36:03
Het zijn voorbeelden, maar de tweede is weer een eigenwijze oelewapper die niet wil luisteren.
De eerste (een verdachte tackelen die tegen een muur valt, wordt gezegt in het filmpje) net zo.
Waarom moet een agent tackelen? Waarschijnlijk omdat die gast niet meewerkt.


Bazzz, ik kijk zojuist de filmpjes pas  met  geluid en v.w.b. die eigenwijze pastoor moet ik je gelijk geven. Dat is gewoon een eigenwijze drol die moet luisteren en het toegepaste geweld vind ik geoorloofd.

Maar mijn doel was enkele voorbeelden te geven, hoe het er in dat land aan toe kan gaan. Die paar filmpjes die zo af en toe opduiken op het internet, zijn nog niet eens het topje van de ijsberg...dat wilde ik er mee zeggen. O0


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #64 Gepost op: 14 mei 2009, 21:17:01
Bazzz, ik kijk zojuist de filmpjes pas  met  geluid en v.w.b. die eigenwijze pastoor moet ik je gelijk geven. Dat is gewoon een eigenwijze drol die moet luisteren en het toegepaste geweld vind ik geoorloofd.

Maar mijn doel was enkele voorbeelden te geven, hoe het er in dat land aan toe kan gaan. Die paar filmpjes die zo af en toe opduiken op het internet, zijn nog niet eens het topje van de ijsberg...dat wilde ik er mee zeggen. O0

Ah, maar je hebt wel een puntje, tuurlijk gaat het ook wel eens fout.
Maar ja, als we over amerika of USA praten, da's een groot land heh, dus als we de percentages zouden bekijken zou het wel meevallen denk ik...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #65 Gepost op: 14 mei 2009, 21:31:47
Ah, maar je hebt wel een puntje, tuurlijk gaat het ook wel eens fout.
Maar ja, als we over amerika of USA praten, da's een groot land heh, dus als we de percentages zouden bekijken zou het wel meevallen denk ik...

Weet je wat het is? Meestal denk ik ook; ach, harde aanpak, en dan heb je zo nu en dan een onschuldige te pakken? So what? Collateral damage....who gives a fuck?

Maarrr...stel dat jij nu eens die onschuldige bent?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #66 Gepost op: 14 mei 2009, 22:20:26
ik ben het wel met dinges eens...


vergis je niet op de impact sommige dingen hebben....


K heb eens een voertuig aan de kant gehad waarvan het kenteken genoemd was bij een overval... zaten toevallig drie personen in.... dus auto-procedure...

getrokken pistolen...etc. etc... de hele rim ram....

Bleek achter af dus niet degenen te zijn geweest die die overval hebben gepleegd.... Ja ze snapten waarom wij zo handelde... maar dat betekend niet dat de schrik er minder in zit... reken maar dat die mensen een trauma daar van over houden...

Misschien niet helemaal het juiste voorbeeld aangezien het geweld gerechtvaardigd was gezien de info die we hadden.... maar dan nog....

Als het hard kan dan hard... maar t kan dus niet altijd... Zo kut jong van ze bromfiets trappen... tuurlijk... komt ie ongelukkig neer en raakt ie zwaar gewond... is dat proportioneel voor een overtreding als rijden zonder helm en overlast veroorzaken ?

Ik denk het niet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #67 Gepost op: 14 mei 2009, 22:40:25
Weet iemand wat voor "straf" deze agent heeft gekregen???


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #68 Gepost op: 15 mei 2009, 11:55:10
Ik hoop dat hij een tij op de vingers met een knipoog heeft gekregen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #69 Gepost op: 26 augustus 2009, 16:52:18
Berisping voor agent die pistool afgooide

De agent die uitgedaagd werd door een scooteraar en zijn pistool en steekvest afgooide, heeft een berisping van de korpsleiding gekregen.

De motoragent uit Maarssenbroek had de pech dat het gefilmd werd en op Dumpert.nl terecht kwam.

www.spitsnieuws.nl