Beter lezen heren, niet iedereen die op de auto meerijdt heeft ook zijn rijbewijs en verdere chauffeursopleiding voor die auto nodig.
Hetzelfde geldt onverkort voor de bemensing van de boot.
Kees
Dat is wel zo, maar niet iedereen die in de auto rijdt doet wat, aan boord van de boot wel. Om de beurt het stuur nemen, marifoon uitluisteren, navigeren. Vind je niet dat de bemanning van een reddingsboot zo veel/snel mogelijk daarin gelijkwaardig moet zijn, zodat de taken verdeeld kunnen worden? Wat de basisvaardigheden betreft bedoel ik. We hebben 4 nieuwe leden, die gaan eerst voor Medic First Aid, daarna (na het seizoen) voor vaarbewijs I en II en O2.
Het jaar daarop mogen/gaan ze het marifoon bedieningscertificaat halen. Buiten onze eigen woensdagavond trainingen om. Ik denk dat er veel RB met minder genoegen nemen, maar er zijn er ook steeds meer die wel eisen stellen. Je moet dat afstemmen op je taak en doelstelling, en ik geef toe die is voor iedere vereniging weer anders. Ik vind persoonlijk dat je niet hoog genoeg opgeleid bent. Als je als eerste bij je SO aankomt en je kan alleen maar met je hoofd schudden van oh oh oh! wat is dit erg kun je beter thuisblijven.
Niet iedereen hoeft meteen van alle markten thuis te zijn, maar je moet er wel naar streven dat je dat zo snel mogelijk voor elkaar hebt.
Henk