Algemeen topic brandstichtingen omgeving Veendam en Groningen - 2009/2010/2011

Auteur Topic: Algemeen topic brandstichtingen omgeving Veendam en Groningen - 2009/2010/2011  (gelezen 25604 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
@Shave :

Je moet mij er niet aan ophangen, maar volgens mij zitten we nu op 36 verdachte branden in een ruim jaar tijd.
Dit is inclusief de wat "kleinere" branden, zoals coniferen, schaftketen, enz.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Misschien wel een idee om helemaal geen pers in het gebied rond te laten rijden en lopen!
Lopen toch maar de plaatselijke overheid in de weg!

*Mompelt iets over een kam en scheren*

Verder zou je voor verwarring kunnen zorgen bij de overheidsdiensten,als de gehele nederlandspers
door het dorpje Veendam heen en weer rijd. Wij hebben zo incidentje zelf in de regio gehad,de politie
vond het maar niks al die pers en sensatiezoekers! Ze voelden zich juist belemmerd in hun werk door de pers!

De politie bij jullie vind dat.. Dat betekend niet dat het landelijk zo is ::)

Daarbij hoef je als pers niet de hele tijd rond te rijden dus dat zal ook niet iedereen doen.. Ik weet nog wel in 't Zand dat media huizen huurden/kochten om er zo dicht mogelijk bij te zijn..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
En, is de dader vannacht gepakt?  ::) :)


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Citaat
En, is de dader vannacht gepakt?

Dan had je dat ongetwijfeld nu wel ergens gelezen of gehoord.
Was voor de bewoners gelukkig een rustige nacht.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
even een algemeen topic aangemaakt


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Citaat
VEENDAM - De politie heeft vrijdagavond in Veendam twee jongens aangehouden in verband met de brandstichtingen in de parkstad.
De arrestaties werden vlak na de autobrand in de Schoenerstraat verricht. Buurtbewoners vonden dat de jongens zich verdacht gedroegen en waarschuwden de politie.
Beide jongens zijn na verhoor vrijgelaten. Ze zouden niets met de branden te maken hebben.

Bron : RTVNoord.nl
URL : http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=90134


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Dat klopt helemaal.
Daarom zorg ik er ook voor dat :
- Ik duidelijk herkenbaar ben als pers.
- Ik alle benodigde papieren bij mij heb.
- En als het mogelijk is, dan schiet ik van te voren al even een agent/surveillant aan.
- Daarnaast ben ik geen onbekend gezicht voor hun.

Bovenstaand werkwijze heb ik ook toegepast tijdens de branden in 't Zandt.
Was een goede samenwerking met de politie daar.



Hmm of dat nu een positieve referentie hoeft te zijn:
Medewerkers 112 Maastricht opgepakt voor 40 brandstichtingen - 15-07-2009

Je kan ook te bekend zijn ;D
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Citaat
VEENDAM - De politie gaat Twitter gebruiken om mensen te informeren over de branden in Veendam.
Personen, die zich aanmelden als volger op www.twitter.com/brandenveendam krijgen een melding op het moment dat er een nieuw bericht wordt geplaatst. Volgers kunnen hun informatie twitteren naar de politie.
De politie heeft ook een speciale internetpagina gemaakt met informatie over de branden: www.politie.nl/groningen/brandenveendam.

Bron ; RTVNoord
URL : http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=90139


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Om hoeveel branden gaat het nu eigenlijk, voor zover ik kan nagaan zijn er 3 of vier brandjes(en) geweest na de dodelijke brand?

Het gaat ook om een flink aantal branden voor de dodelijke brand. Het rommelt daar al een tijdje in Veendam met branden. De laatste tijd zijn daar veel coniferen, containers en andere dingen in vlammen op gegaan.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Politie gebruikt Twitter in onderzoek Veendam

VEENDAM - De politie gaat Twitter inzetten bij het onderzoek naar de reeks brandstichtingen in Veendam. Dat meldde de politie Groningen maandag.

Volgens een woordvoerder wil de politie de bewoners van Veendam zoveel mogelijk betrekken bij het onderzoek. Via twitter.com/brandenveendam kunnen twitteraars nieuws volgen en tips doorgeven.
De politie hoopt via Twitter vooral informatie te krijgen van bewoners die anders niet zo snel reageren op nieuws dat via de klassieke media als radio, tv en krant wordt verspreid.

De politie waarschuwt tipgevers wel om op te passen dat er geen vertrouwelijke informatie 'getweet' wordt, omdat de informatie dan openbaar op internet staat. In plaats daarvan kunnen twitteraars de informatie beter via de optie 'directmessage' versturen.
Eerder maakte de Groningse politie al gebruik van YouTube in het onderzoek naar de brandstichtingen in Veendam. Dat leverde meerdere tips op. Beelden van de bewakingscamera die op de filmpjessite zijn te zien, zijn 125.000 keer bekeken, aldus de politie.

bron: www.nu.nl