Fiets of brommer parkeren in openbaar parkeervak.

Auteur Topic: Fiets of brommer parkeren in openbaar parkeervak.  (gelezen 18609 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

q300r_bc2

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2009, 15:17:08
Wellicht dat het slaan van een pin in het wegdek als vernieling van, dan wel als niet toegestane toevoeging aan, de openbare ruimte kan worden gezien.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2009, 20:04:24
En anders staat er in de APV van die gemeente nog wel wat beschreven.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 22 april 2009, 06:18:31
Ik zal wel weer een hoop negatieve reacties krijgen doormiddel dat ik zwart/wit kijk, onder een steen woon e.d. maar
toch reageer ik er op.

Je toont het verschil aan tussen stilstaan en parkeren.

Niet bereden fietsen en tweewielige bromfietsen worden niet als voertuigen beschouwd.
D.w.z. dat deze ook niet geparkeerd mogen worden op PP's voor voertuigen.
Dus men moet deze buiten de rijbaan opstellen, zonder andere weggebruikers te hinderen, incl. voetgangers.

Op plaatsen met de welbekende witte ''P'', blauw bord met onderbord met een fiets / bromfiets, mogen deze ook parkeren.

Waar is nu de hiaat?

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 22 april 2009, 09:02:45
doordat men over het voetuigen heeft in artikelen die over parkeren gaan kan je dus ook een fiets cq bromfiets parkeren

en het andere artikel heeft men het over fietsen en bromfietsen die je mag plaatsen

dat is het dubbele dus een hiaat in de wet

ik ben benieuwd waar staat dat niet bereden fietsen cq bromfietsen geen voertuigen zijn en dat als de (brom)fiets bereden word dan wel voertuigen zijn.  

En doe het eens zonder een steek onderwater, dingens

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 22 april 2009, 09:45:24
doordat men over het voetuigen heeft in artikelen die over parkeren gaan kan je dus ook een fiets cq bromfiets parkeren
en het andere artikel heeft men het over fietsen en bromfietsen die je mag plaatsen
dat is het dubbele dus een hiaat in de wet
ik ben benieuwd waar staat dat niet bereden fietsen cq bromfietsen geen voertuigen zijn en dat als de (brom)fiets bereden word dan wel voertuigen zijn.  
En doe het eens zonder een steek onderwater, dingens

Ik heb geloof ik per ongeluk wat Belgische wetgeving geraadpleegd.  ::) Dus het zou goed kunnen dat ik er naast zit met m'n beweringen. Ik kan er verder weinig over vinden. En wat zie je als een steek onder water dan?

O0

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 april 2009, 09:57:58
Is het niet zo dat je alleen motorvoertuigen kunt parkeren en dat bij brommers/fietsen sprake is van stallen?

Het stallen van een brommer in een parkeervak schreeuwt misbruik volgens mij.....maar vraag me niet naar artikelen e.d.
Zeker als je deze dan ook nog aan de grond verankerd.....wat zou er gebeuren als hier een ladderwagen/hoogwerker moet komen te staan om een pat af te hijsen....of een woningbrand?

Dit krijg je alleen afgeleerd wanneer er verbaliserend tegen wordt opgetreden cp brommer inbeslag wordt genomen, mensen die dit doen zijn niet voor rede vatbaar, en vinden zichzelf zo ontzettend belangrijk dat al je argumenten niet aankomen.

Ruud

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 22 april 2009, 10:16:30
Ik wilde het nu zeker weten en heb de RDW gebeld. Daar weet men niet veel en verwees me door naar Ministerie van verkeer en waterstaat. Hier werd ik doorgeschakeld met m'n vragen, vervolgens werd de verbinding verbroken. Nogmaals opgebeld, toen kreeg ik een geïrriteerde medewerkster aan de lijn die mij vertelde dat de persoon die erover gaat, zijn toestel had uitgeschakelt.  

I give up... ;D

(*speelt met gedachte een winkelwagentje te verankeren op PP voor z'n deur*)
 ;D

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 3 mei 2009, 23:35:05
Weet iemand wat? Of kunnen we met z'n allen parkeerplaatsen reserveren / bezetten?  ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2009, 17:24:08
Als die fiets er staat.... gewoon een extra slot van jezelf eraan vastmaken....  :D ;) Kijken of ze er dan de politie bij halen...  ;D