Vrouw dronken bestuurder krijgt ook bon - 19-04-2009

Auteur Topic: Vrouw dronken bestuurder krijgt ook bon - 19-04-2009  (gelezen 3689 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #10 Gepost op: 19 april 2009, 17:50:49
Kan me ook voorstellen dat mevrouw heel vriendelijk, behulpzaam en aardig geweest is tegen de boze agenten die haar betrouwbare echtgenoot zomaar op de bon slingerden.

Ik kan me voorstellen dat een agent verder gaat kijken als hij voor rotte vis uitgemaakt wordt.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2009, 23:14:05
Maar daar ís toch dit forum voor? Om vragen te stellen?

Dank voor je 'bijval', Franc ;) Mijn vraag is inderdaad opdrecht wat er nu strafbaar is of niet, mon3aantje :) Weet dat ik al ingezetene op de hoogte hoor te zijn van alle ins en out van de wetgeving, maar deze situatie is mij verre van bekend.

Zoals ik zelf al aangaf begrijp ik dat er een verschil zit in 'zwaarte'. Ook kan ik me voorstellen dat een agent verder kijkt dan zijn neus lang is bij een staandehouding in een context zoals door Enrique en CKMaat wordt geschetst. Maar blijft de vraag of het strafbaar is; blijft het overeind in de rechtzaal? Uit (al dan niet begrijpelijke) frustratie een bon uitschrijven omdat een bijrijder niet bepaald meewerkt kan iedere agent, maar uiteindelijk lijkt een bon voor belediging van een ambtenaar in functie me dan steekhoudender. Maar waren we er waarschijnlijk geen van allen bij dus wat er in Rotterdam gebeurt is zal gissen blijven :)

Blijft wel staan mijn (mogelijke) strafbaarheid waar ik erg benieuwd naar ben. Artikel 5 (b)lijkt niet van toepassing te zijn en als bijvoorbeeld ehv'er bij een evenement kan ik m.i. niet gelijk gesteld worden met een beziter/kentekenhouder/houder van een motorvoertuig zoals het geciteerde Artikel 30 weergeeft. De vraag die Franc stelt zie ik als zo'n zelfde situatie:
Maar hoe zit dat als ik weet dat mijn straalbezopen buurman met zijn auto op pad gaat? In hoeverre ben ík dan in overtreding?
Ook ik zou dat uiteraard proberen te voorkomen, maar is dat genoeg? Kan ik gerust naar bed, of ben ik zoals Michelle1983 stelt 'medeplichtig'? :)