Brandstichters stoken elkaar op op Hyves - 21-04-2009

Auteur Topic: Brandstichters stoken elkaar op op Hyves - 21-04-2009  (gelezen 1412 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 21 april 2009, 12:59:40
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3748106/__Kritiek_op_Hyvessite__.html?p=1,1

Brandstichters stoken elkaar op op Hyves
door John Hagens

5 uren geleden P2000: het verhaal achter de meldingenAMSTERDAM, dinsdag -  Er is forse kritiek op vriendennetwerksite Hyves dat middels de site http://piromanen4life.hyves.nl een platform lijkt te bieden aan jeugdige pyromaantjes. Gisteren werden twee jongens uit Bussum van respectievelijk vijftien en zestien jaar, en een zestienjarige Hilversummer aangehouden op verdenking van brandstichting. Er woedden in totaal drie heidebranden tussen Bussum en Hilversum.

Wat ten minste twee van deze jongens met elkaar gemeen hadden was dat ze lid waren van de omstreden Hyvessite: http://piromanen4life.hyves.nl/leden/.

De brandweerkorpsen uit de regio Hilversum moesten maandagmiddag om half vijf massaal uitrukken voor een groot stuk brandende heide bij de Laarderweg in Bussum. Omdat de heide zeer droog was en er veel wind stond, gaf de brandweer het alarm 'zeer grote brand' af.

Bij de brand gingen honderden vierkante meters Goois Natuurreservaat (GNR) verloren. Om vijf uur werd een tweede heidebrand ontdekt, ook aan de Laarderweg. Snel ingrijpen van de brandweer kon voorkomen dat deze brand zich kon uitbreiden en de brandweer zag kans deze brand snel de kop in te drukken. Even na half zes was er opnieuw sprake van een heidebrand. Dit keer ging het om een stuk heide aan de Bussumergrindweg, achter de Wereldomroep in Hilversum.

De brandweerwagen die hier vanuit Bussum naartoe ging, werd gevolgd door een hele karavaan auto's en scooters van nieuwsgierigen. Ook hier kon het vuur snel gedoofd worden door de brandweer.

De jongens zijn met behulp van een boswachter van het GNR ingerekend. De rook van de branden trok heel veel belangstelling van kijkers. Ook vanuit de lucht werd de brand vanuit een vliegtuigje gevolgd.

Er zijn inmiddels veel reacties van mensen die van de verantwoordelijken achter het Hyves vriendennetwerk verwachten dat men de omstreden site op hele korte termijn zal sluiten.

Kort na het plaatsen van dit artikel werd overigens automatisch de Hyvessite uit de lucht gehaald...




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 21 april 2009, 13:58:10
de site doet het al weer hoor!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #2 Gepost op: 21 april 2009, 15:51:48
jah moeten we de sensationele berichtgeving van de telegraaf 100% vetrouwen. Volgens mij zijn dit gewoon een paar jongens, die het leuk vinden om wat kattekwaad uit te halen, maar zich niet beseffen waar ze werkelijk mee bezig zijn. Ik vind de hyves er persoonlijk erg onschuldig uit zien, maarja wie ben ik... 8)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2009, 17:54:00
Hyves is een mooie visvijver voor de politie. Zat sukkels die denken dat je met een blufpraatje of een foto van jezelf met een verboden wapen geen aandacht krijgt van de sterke arm.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2009, 18:02:53
Ach, als je het woord 'pyromaan' al niet goed kan spellen....
Arts  www.alphalog.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 21 april 2009, 18:48:03
Ach, als je het woord 'pyromaan' al niet goed kan spellen....

Maar ze weten wel hoe een aansteker werkt... ::)