Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 174231 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #110 Gepost op: 29 mei 2010, 09:47:09
Nee ... Hij vraagt wat er met de spullen gebeurd tijdens de aanrijding ...
O oke,
Licht eraan wat voor aanrijding dan he. misschien is veel spullen kapot maar misschien ook weer niet:D


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #111 Gepost op: 29 mei 2010, 10:35:04
oke het hoeft niet eens zo hard te gaan maar een toetsenbord dat op het dashboard licht een beeld scherm dat los een telefoon die niet meer goed in de carkitt zit. Het zal maar los komen en dan. Maar anders bekeken, een burger schrijven we op voor artikel 5 ivm gevaar of hinder veroorzaken wat dacht je van de beeldschermen wordt jij daar niet door afgeleid.

Leuk en handig al die spullen maar je zichtveld (oké manier van plaatsten) wordt ook steeds kleiner. Denk daar eens aan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 29 mei 2010, 15:24:21
oke het hoeft niet eens zo hard te gaan maar een toetsenbord dat op het dashboard licht een beeld scherm dat los een telefoon die niet meer goed in de carkitt zit. Het zal maar los komen en dan. Maar anders bekeken, een burger schrijven we op voor artikel 5 ivm gevaar of hinder veroorzaken wat dacht je van de beeldschermen wordt jij daar niet door afgeleid.

Leuk en handig al die spullen maar je zichtveld (oké manier van plaatsten) wordt ook steeds kleiner. Denk daar eens aan.

Is het niet zo dat de bijrijder alle schermen bediend en dat de bestuurder alleen maar naar het navigatiescherm kijkt ? Of er dan een MDT, TomTom, VDO of weet ik veel wat inzit maakt natuurlijk niets uit....

We gaan er (gelukkig) steeds meer naar toe dat er vanuit de auto gewerkt kan worden, nu nog wat aan die papieren rompslomp en de politie kan nog eens gaan doen waarvoor ze zijn .....

Las toevallig vorige week dat in Turkije de politie met PDA'tjes loopt, zij kunnen personen op straat natrekken, korte verklaringen opnemen etc. etc. Dan heb je het niet over een ''Westers'' rijk land, maar dáár kan het allemaal wél en bovendien het geen wat ze daar hebben werkt ook nog eens feilloos
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #113 Gepost op: 29 mei 2010, 15:52:55
En daar stoor ik me inderdaad nu het meeste aan. De politie in dit land werkt met sterk verouderde apparatuur of loopt ver achter op de huidige trends/technieken/mogelijkheden. Er zijn zo ontzettend veel prachtige/bruikbare/praktische apparaten en anderen middelen om 'ons' werk zo veel sneller, makkelijker, beter, praktischer,gebruiksvriendelijker ( enz enz enz ) en vooral niet te vergeten: leuker te maken.

Wanneer wordt men nu eens wakker en geeft ons het personeel, voertuigen, apparatuur, kleding en alle andere middelen die we zo hard nodig hebben...!!


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #114 Gepost op: 29 mei 2010, 23:24:40
Klopt helemaal! Jammer dan wij hier altijd weer het wiel opnieuw willen uitvinden!
Kijk naar het buitenland en leer van hun ervaringen en oplossingen... Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn...  ::)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #115 Gepost op: 30 mei 2010, 00:50:34
De politie zou ipads in gebruik moeten nemen. En dan icm een autohouder zou dat binnen en buiten de auto bruikbaar zijn. en geloof me, als er maar de juiste applicaties voor gemaakt worden kun je er alles mee en het is lekker duidelijk.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #116 Gepost op: 30 mei 2010, 01:02:09
De politie zou ipads in gebruik moeten nemen. En dan icm een autohouder zou dat binnen en buiten de auto bruikbaar zijn. en geloof me, als er maar de juiste applicaties voor gemaakt worden kun je er alles mee en het is lekker duidelijk.

Pfoe, begin er niet aan.. Ik heb met m'n iPhone al genoeg problemen. Firmware etc, een heel gedoe. Ook is het niet heel betrouwbaar, hij crasht zeker 1 keer per week. Dat hoef je maar 1 keer te hebben in een politieauto en tjaa..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #117 Gepost op: 30 mei 2010, 22:55:37
Las toevallig vorige week dat in Turkije de politie met PDA'tjes loopt, zij kunnen personen op straat natrekken, korte verklaringen opnemen etc. etc. Dan heb je het niet over een ''Westers'' rijk land, maar dáár kan het allemaal wél en bovendien het geen wat ze daar hebben werkt ook nog eens feilloos

Ik zag bij een (nog niet zo oude) aflevering van Wegmisbruikers dat een van de agenten een PDA had waarop hij aan de bestuurder liet zien dat hij zijn rijbewijs in had moeten leveren.
Volgens mij hetzelfde apparaatje waarmee ze de mini's mee uitschrijven.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #118 Gepost op: 30 mei 2010, 23:51:47
Pfoe, begin er niet aan.. Ik heb met m'n iPhone al genoeg problemen. Firmware etc, een heel gedoe. Ook is het niet heel betrouwbaar, hij crasht zeker 1 keer per week. Dat hoef je maar 1 keer te hebben in een politieauto en tjaa..

Heb ik dus nog nooit gehad met mijn iphones en ipad.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #119 Gepost op: 31 mei 2010, 00:14:22
Heb ik dus nog nooit gehad met mijn iphones en ipad.

Zoals ik al zei, het hoeft er maar 1 te zijn.. Bovendien is het een commercieel bedrijf en daar moeten dan weer afspraken mee gemaakt worden etc.

Waar haal je trouwens dat geld vandaan?! ;D
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..