Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 174376 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #240 Gepost op: 29 februari 2012, 09:45:09
Mooi die binnezijde van de nieuwe dienstauto van de VP AA.  998765  998765


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #241 Gepost op: 29 februari 2012, 09:52:28
Mooi die binnezijde van de nieuwe dienstauto van de VP AA.  998765  998765
:o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #242 Gepost op: 29 februari 2012, 15:58:45


Uploaded with ImageShack.us

Binnenzijde Golf 6 Variant KMAR.
Bovenop het dasboard zie je nog net de dashboard flitser LED van Whelen liggen.
Verder van boven naar beneden :
-Pioneer Audio/USB/DVD/NAVIGATIE systeem.
-Mobilofoon nieuwe Motorola versie voorgeprogrammeerd met meerdere kmar en politie regios.
-Verder onder de airco/climate controle weggewerkt het bedieningspaneel van HONAC voor de transparanten aan de voor en  achterzijde op het dak, voorzien van diverse teksen in diverse talen + teksten als bijv. afstand houden, matig snelheid, glad wegdek, ongeval, verkeerscontrole, ETC en pijlen.
En aan de rechtzijde zie je de mic voor de speaker nog zitten.

Bedieningsunit HONAC voor OGS Blauw blauw etc is niet op de foto te zien, deze zit bovenin ingebouwd.
Helaas slechte kwaliteit foto, gemaakt met telefoon.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #243 Gepost op: 1 maart 2012, 06:01:32
Nice! Bedoel je de nieuwe transporter niet toevallig?

Nope, vorige week hebben we een nieuwe VW Golfs erbij gekregen. Deze hebben een Sepura mobilofoon, welke het zelfde werkt als de nieuwe Sepura porto die iedereen binnenkort krijgt (onze brigade werkt er al een tijdje mee). In deze auto zit tevens 1 maglite oplader aan de bestuurderszijde, verder is de auto hetzelfde op de versnellingspook na.
Deze mobi oogt wel een beetje goedkoop, ik vind zelf dan ook de motorola mobi beter functioneren, maar goed..


Die gaat ZHZ op termijn ook krijgen. Eerst nieuwe portofoons ( eveneens Sepura ).

Bedoel je deze?:  Die hebben wij nu ook en worden over de gehele KMar verspreid.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #244 Gepost op: 1 maart 2012, 10:56:11
Nope, vorige week hebben we een nieuwe VW Golfs erbij gekregen. Deze hebben een Sepura mobilofoon, welke het zelfde werkt als de nieuwe Sepura porto die iedereen binnenkort krijgt (onze brigade werkt er al een tijdje mee). In deze auto zit tevens 1 maglite oplader aan de bestuurderszijde, verder is de auto hetzelfde op de versnellingspook na.
Deze mobi oogt wel een beetje goedkoop, ik vind zelf dan ook de motorola mobi beter functioneren, maar goed..

O echt ! Wist ik niet! Ben inderdaad wel benieuwd naar een plaatje :)! Hoop trouwens de binnenzijde van de nieuwe TRAPO ook nog niet gezien. Ook sepura mob?
Jullie werken al met die nieuwe porto's dus, Drenthe Ijsselstreek zeker ;)?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #245 Gepost op: 1 maart 2012, 12:30:33
Drenthe heeft alleen Mot's 800 en 850.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #246 Gepost op: 1 maart 2012, 16:52:20
O echt ! Wist ik niet! Ben inderdaad wel benieuwd naar een plaatje :)! Hoop trouwens de binnenzijde van de nieuwe TRAPO ook nog niet gezien. Ook sepura mob?
Jullie werken al met die nieuwe porto's dus, Drenthe Ijsselstreek zeker ;)?
Hier een paar foto''s van de binnenzijde van de Trapo



Deze foto is niet helemaal scherp, maar geeft een duidelijkere weergave van de indeling.


Het bedienpaneel voor de tekstmatrix.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #247 Gepost op: 1 maart 2012, 18:33:53
Deze foto is niet helemaal scherp, maar geeft een duidelijkere weergave van de indeling.

Ik weet niet of er bij de KMAR ook 'solodiensten' zijn op de trapo, maar als je in je eentje rijdt en je gaat een rit met toestemming rijden moet je goed elastisch zijn om de knopjes te kunnen bedienen zo lijkt het.

Zit de spreeksleutel voor C2000 onder de spreeksleutel voor de omroep, of op een andere locatie?


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #248 Gepost op: 1 maart 2012, 19:07:02
De spreeksleutel zit rechts van het lampje, het ronde knopje. Deze is te gebruiken, maar ook de "handset" kan worden gebruikt.

Hoe het in den lande is geregeld weet ik niet, op Schiphol zijn er in principe geen solodiensten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #249 Gepost op: 1 maart 2012, 19:10:56
De inrichting van een onopvallende auto van Gelderland-Midden. De wagens zijn zo uitgerust dat ze na gebruik zonder al te veel schade aan het interieur afgebouwd kunnen worden en dus een hogere restwaarde hebben.

(de auto is een beetje vies e050)



De aansturing van de OGS zit weg gestopt in de normaal lege knopjes achter de pook. Van links naar rechts krijg je aansturing van blauwblauw, stop voor, stop achter en volgen achter.


Dit kastje kan je gebruiken als spreeksleutel voor de uitpraatprocedure en is ook voor de bediening van de sirene. Deze is tijdens het rijden beter te bereiken dan de aansturing van de stopbordjes. Het witte knopje is voor de knipperende koplampen welke op alle onopvallende auto's zit. Het zwarte kastje heeft te maken met de zwarte doos.



"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein