Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 177351 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #250 Gepost op: 1 maart 2012, 19:39:56
De inrichting van een onopvallende auto van Gelderland-Midden. De wagens zijn zo uitgerust dat ze na gebruik zonder al te veel schade aan het interieur afgebouwd kunnen worden en dus een hogere restwaarde hebben.

(de auto is een beetje vies e050)



De aansturing van de OGS zit weg gestopt in de normaal lege knopjes achter de pook. Van links naar rechts krijg je aansturing van blauwblauw, stop voor, stop achter en volgen achter.


Dit kastje kan je gebruiken als spreeksleutel voor de uitpraatprocedure en is ook voor de bediening van de sirene. Deze is tijdens het rijden beter te bereiken dan de aansturing van de stopbordjes. Het witte knopje is voor de knipperende koplampen welke op alle onopvallende auto's zit. Het zwarte kastje heeft te maken met de zwarte doos.




Leuke kleine foto repo  O0 Thnx
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #251 Gepost op: 4 maart 2012, 12:26:25
Oudere voertuig van Brabant-Noord


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #252 Gepost op: 4 maart 2012, 23:14:02
Alle (losstaande) berichten over de nieuwe mobi's en porto's even afgesplitst. http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=61332.0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #253 Gepost op: 5 maart 2012, 14:21:45
Nav wat ik gister mee heb gemaakt (achter in een Volvo V70 van de WPR Brabant (België) gezeten)...

Zij hadden het reservewiel in de houten "kast" in de achterbak staan. Goed toegankelijk mocht het nodig zijn. Verder hadden ze een fotocamera in een stevige kunststof koffer.

Hoe zit het met reservewielen op Nederlandse auto's? Als ik zo de foto's bekijk is het haast onmogelijk om in zo'n Touran bij het reservewiel te komen... En hebben alle auto's een fotocamera bij zich om kleine dingen vast te leggen?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #254 Gepost op: 5 maart 2012, 14:31:40
Hoe zit het met reservewielen op Nederlandse auto's? Als ik zo de foto's bekijk is het haast onmogelijk om in zo'n Touran bij het reservewiel te komen... En hebben alle auto's een fotocamera bij zich om kleine dingen vast te leggen?

Als we ook nog eens het reservewiel goed toegangkelijk moeten houden hebben we helemaal geen ruimte meer om alles mee te nemen.  :|
Over het algemeen liggen die reservewielen gewoon onder de vloer en kun je er redelijk bij. Er zijn wat voertuigen waarbij je het een en ander moet uitbouwen.
Foto-camera behoort tot de standaard uitrusting van een noodhulpvoertuig, als het goed is  098uo
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #255 Gepost op: 5 maart 2012, 14:33:09
Ik weet niet hoe het bij deze touran zit. Misschien kunnen de banden daar gewoon niet lek?  >:D
Bij onze tourans hebben we een brede alu-kast waarvan je de onderste klep met daarachter de vesten, eruit kunt halen met een schroefknop.
Daarna vesten eruit. Plank van de vloer eruit. En zo kun je bij je reservewiel. Werkt prima. Band wisselen is zo met 2 personen nog geen 5 minuutjes.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #256 Gepost op: 5 maart 2012, 18:53:46
Als we ook nog eens het reservewiel goed toegangkelijk moeten houden hebben we helemaal geen ruimte meer om alles mee te nemen.  :|
Over het algemeen liggen die reservewielen gewoon onder de vloer en kun je er redelijk bij. Er zijn wat voertuigen waarbij je het een en ander moet uitbouwen.
Foto-camera behoort tot de standaard uitrusting van een noodhulpvoertuig, als het goed is  098uo

Wij hebben helaas geen camera standaard aan boord, en dat mis ik soms wel. Ook het reservewiel vraag ik me af of wij daar goed bij kunnen....... de keren dat ik met een lekke band aan de kant heb gestaan zijn we door de politiekraan opgepikt en naar het bureau gebracht, daar liggen een stuk of 15 'reserve' banden in de garage om te gaan wisselen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #257 Gepost op: 21 maart 2012, 09:18:24
Hier een foto van de achterkant van de KMAR Transporter. Op de kist is reflecterende striping aangebracht. in de achterklep zijn een viertal LED-armaturen aanwezig, 2x amber en 2x blauw, zodat, als de klep openstaat, de verlichting goed te zien is.



5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #258 Gepost op: 21 maart 2012, 10:52:22
Mooi! SPL ook aan de VW bus dus?


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #259 Gepost op: 21 maart 2012, 17:46:05
Mooi! SPL ook aan de VW bus dus?
Inderdaad, op het moment slechts één.