Dat is heel erg vaag en zou niet moeten. Als kerninstructeur van C2000 mag ik zeggen dat ik er best wel wat vanaf weet en dit is echt opmerkelijk. Juist zenden en ontvangen in een voertuig met porto wordt ten zeerste afgeraden. Dit in verband met de zogenaamde ' Kooi van Faraday '. De mobilofoon heeft doorgaans een antenne op of in ieder geval aan het voertuig waardoor dat effect van de ' Kooi van Faraday ' er niet of nauwelijks is. Een porto met carkit heeft dan ook alleen nut als deze is verbonden met een externe antenne.
Dus een tip voor een ieder, zend met de mobilifoon en niet met de portofoon als je in een voertuig zit ( tenzij dit kennelijk niet werkt natuurlijk )
Dat is dus ten niet wenselijk, al is het wel begrijpelijk. Weet in ieder geval wat het effect is van extra groepen bijzetten. Door die gespreksgroepen bij te zetten die op dat moment wel/niet gebruikt worden, zoals inrap 1 t/m 3, belast je het netwerk extra. Kijk ook maar eens op portogewoon.nl, daar wordt dat nog eens uitgelegd.
Het lijkt muggenziften maar dat was een van de redenen dat de communicatie faalde bij bijv. de ramp met Turkish Airlines: veeeeeeeeel te veeeeeel gespreksgroepen 'in gebruik/werd op meegeluisterd'. Voertuigen uit andere regio's lieten hun randapparatuur staan op hun eigen groepen, dat weer een enorme belasting op het netwerk gaf.....
even mijn naam er eer aan doen: dat is dus het verschil tussen praktijk en theorie. Wij werken op twee kanalen en hebben maar een houder voor een porto met een externe antenne... en het werken op twee kanalen is tegenwoordig gewoon echt nodig omdat de meldkamers niet meer snappen wat ether discipline is en het boevengilde zich niet meer houdt aan de regio grenzen. (deden ze ook al niet in de tijd van de bokkenrijders maar goed...)
Welke topic je ook aanklikt: het blijft een verschil tussen werkvloer en theorie. En dat is het trieste van het verhaal, wij zitten achter de verdachte aan, niet die jadokus die een auto in elkaar schroeft, of een computersysteem verzint of C2000 in de lucht houdt. Als die theoritici nou eens snappen dat een boef vangen begint bij de troep die zij in elkaar zetten, dan accepteer ik dat ik geen salaris verhoging krijgt tot 2014.
Het mooie van het verhaal is dat ik (persoonlijk) de zo'n N***** aan de balie heb gehad voor het stelen van zijn autoradio, terwijl hij er tientallen zelf had gejat
het mooie van het verhaal is dat ik (persoonlijk) zo';n tering O** aan de balie heb gehad omdat zijn radio was gejat, en vervolgens geeft zo'n zelfde O** de dief een taakstraf....
hoe simpel is deze wereld??
En dan klaagt de theoriticus ook nog dat knipperende koplampen erg hinderlijk zijn in zijn woonkamer, dat de sirene niet ineens aangezet moet worden als er voetgangers in de buurt zijn en dat we vééééél te hard rijden als we een prio 1 opdracht hebben
Wat dat betreft hangt de politie in Nederland echt van amateurisme aan elkaar.
aldus moppersmurf