Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 174207 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #290 Gepost op: 11 juni 2012, 17:24:11
Dat maakt wel degelijk uit, maar dit is een technisch verhaal. Juist groepen die niet standaard over de mast gaan zorgen voor belasting. En nogmaals, ik wil niet muggenziften, maar als men allemaal een randapparaat op een andere groep heeft staan dan waarop standaard gewerkt wordt kan dat zeker wel gebeuren... e050

Inderdaad.... en daarom controleren wij op de MK regelmatig wie er van onze regio in de INRAP zit... en die wordt hier op aangesproken en eruit gehaald.

Het hele probleem is juist dat de meeste denken "Ach, wat maakt 1 randapparaat nou uit?".... maar zo denkt bijna elke hollandse diender....zie maar weer het voorbeeld van de Poldercrash.... zoals tcf al zegt, het is een technisch verhaal maar kan wel degelijk kwaad...

En ik snap jouw voorbeeld  Dinozzo over een evt achtervolging die naar de regio komt.... maar dan vindt ik het eerder het niet goed anticiperen van de MK...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #291 Gepost op: 11 juni 2012, 17:28:06
Inderdaad.... en daarom controleren wij op de MK regelmatig wie er van onze regio in de INRAP zit... en die wordt hier op aangesproken en eruit gehaald.

En ik snap jouw voorbeeld  Dinozzo over een evt achtervolging die naar de regio komt.... maar dan vindt ik het eerder het niet goed anticiperen van de MK...

Gevoelig onderwerp.... Ik ken in ieder geval 1 meldkamer die (te) langzaam (/laks) is met het doorgeven naar andere regio's (of een ander district) in geval van een risico-melding of gepleegd feit  :-X Dus lekker met twee groepen mee luisteren  998765 98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #292 Gepost op: 11 juni 2012, 17:53:54
Gevoelig onderwerp.... Ik ken in ieder geval 1 meldkamer die (te) langzaam (/laks) is met het doorgeven naar andere regio's (of een ander district) in geval van een risico-melding of gepleegd feit  :-X Dus lekker met twee groepen mee luisteren  998765 98uiye

Meldkamers zijn afhankelijk van de info die aan elkaar gegeven wordt....
Als het goed is gaat de informatievoorziening straks beter worden met de nieuwe landelijke meldkamer-gespreksgroep, bedoeld voor onderlinge informatie uitwisseling. Overigens niét met randapparatuur mee te luisteren.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #293 Gepost op: 11 juni 2012, 17:56:19
Ik ken ook een meldkamer die slecht meeluistert.

Een bekend voorbeeld is een ramkraak waarbij de daders zijn gevlucht in een auto. De regio waarin het gebeurt is achtervolgt de auto en komt recht op ons af. Uiteindelijk moet de eerste regio lossen vlak voor onze regio. Door het meeluisteren kon een auto van ons anticiperen en achter de auto komen waarna de achtervolging vervolgt kan worden.

Netjes als ze zijn melden ze dit ook aan onze meldkamer waarna de meldkamer reageert dat ze niet weet waar het over gaat terwijl zelfs vanuit Limburg-noord het bericht komt dat er auto's tactisch weggezet worden. En onze meldkamer maar vragen wat er gebeurd is en wat er nu aan de hand is. Limburg is minimaal 2 andere politieregio's door.

En dat is maar 1 voorbeeld. Ik kan er tientallen geven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #294 Gepost op: 11 juni 2012, 22:14:46
Volgens mij heeft hij er zelfs 2 ! Tussen de Parrot en ANPR-scherm zit volgens mij in het dashboard een Volvo RTI navigatie:

JA, die zit er dus niet in. Wat je achter het scherm ziet is de ANPR-camera. O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #295 Gepost op: 11 juni 2012, 22:19:46
JA, die zit er dus niet in. Wat je achter het scherm ziet is de ANPR-camera. O0

Aaah oke, thanks !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #296 Gepost op: 11 juni 2012, 22:27:08
Ik ken ook een meldkamer die slecht meeluistert.

Een bekend voorbeeld is een ramkraak waarbij de daders zijn gevlucht in een auto. De regio waarin het gebeurt is achtervolgt de auto en komt recht op ons af. Uiteindelijk moet de eerste regio lossen vlak voor onze regio. Door het meeluisteren kon een auto van ons anticiperen en achter de auto komen waarna de achtervolging vervolgt kan worden.

Netjes als ze zijn melden ze dit ook aan onze meldkamer waarna de meldkamer reageert dat ze niet weet waar het over gaat terwijl zelfs vanuit Limburg-noord het bericht komt dat er auto's tactisch weggezet worden. En onze meldkamer maar vragen wat er gebeurd is en wat er nu aan de hand is. Limburg is minimaal 2 andere politieregio's door.

En dat is maar 1 voorbeeld. Ik kan er tientallen geven.

Het kan gelukkig ook anders  998765 Heb de Inrap vaak al gekoppeld aan de noodhulp als ik ook maar -denk- dat er een achtervolging gaat ontstaan. Kunnen de andere regio's alvast de laatste berichtgeving meeluisteren. Maar inderdaad er zijn GMK's die enorm slecht uitluisteren.

Wat ik weer f*cking irritant vind is dat als zeg GLZ de inrap aan de noodhulp koppelt dat een ander korps dan de inrap in zijn scherm niet meer aan zijn noodhulp kan koppelen.

Owja en de kracht van herhalen: over INRAP << NIET >> statussen ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #297 Gepost op: 12 juni 2012, 00:04:59
Dat is heel erg vaag en zou niet moeten. Als kerninstructeur van C2000 mag ik zeggen dat ik er best wel wat vanaf weet en dit is echt opmerkelijk. Juist zenden en ontvangen in een voertuig met porto wordt ten zeerste afgeraden. Dit in verband met de zogenaamde ' Kooi van Faraday '. De mobilofoon heeft doorgaans een antenne op of in ieder geval aan het voertuig waardoor dat effect van de ' Kooi van Faraday ' er niet of nauwelijks is. Een porto met carkit heeft dan ook alleen nut als deze is verbonden met een externe antenne.

Dus een tip voor een ieder, zend met de mobilifoon en niet met de portofoon als je in een voertuig zit ( tenzij dit kennelijk niet werkt natuurlijk  :P )

Dat is dus ten niet wenselijk, al is het wel begrijpelijk. Weet in ieder geval wat het effect is van extra groepen bijzetten. Door die gespreksgroepen bij te zetten die op dat moment wel/niet gebruikt worden, zoals inrap 1 t/m 3, belast je het netwerk extra. Kijk ook maar eens op portogewoon.nl, daar wordt dat nog eens uitgelegd.
Het lijkt muggenziften maar dat was een van de redenen dat de communicatie faalde bij bijv. de ramp met Turkish Airlines: veeeeeeeeel te veeeeeel gespreksgroepen 'in gebruik/werd op meegeluisterd'. Voertuigen uit andere regio's lieten hun randapparatuur staan op hun eigen groepen, dat weer een enorme belasting op het netwerk gaf.....

even mijn naam er eer aan doen: dat is dus het verschil tussen praktijk en theorie. Wij werken op twee kanalen en hebben maar een houder voor een porto met een externe antenne... en het werken op twee kanalen is tegenwoordig gewoon echt nodig omdat de meldkamers niet meer snappen wat ether discipline is en het boevengilde zich niet meer houdt aan de regio grenzen. (deden ze ook al niet in de tijd van de bokkenrijders maar goed...)

Welke topic je ook aanklikt: het blijft een verschil tussen werkvloer en theorie. En dat is het trieste van het verhaal, wij zitten achter de verdachte aan, niet die jadokus die een auto in elkaar schroeft, of een computersysteem verzint of C2000 in de lucht houdt. Als die theoritici nou eens snappen dat een boef vangen begint bij de troep die zij in elkaar zetten, dan accepteer ik dat ik geen salaris verhoging krijgt tot 2014.

Het mooie van het verhaal is dat ik (persoonlijk) de zo'n N***** aan de balie heb gehad voor het stelen van zijn autoradio, terwijl hij er tientallen zelf had gejat
het mooie van het verhaal is dat ik (persoonlijk) zo';n tering O** aan de balie heb gehad omdat zijn radio was gejat, en vervolgens geeft zo'n zelfde O** de dief een taakstraf....

hoe simpel is deze wereld??

En dan klaagt de theoriticus ook nog dat knipperende koplampen erg hinderlijk zijn in zijn woonkamer, dat de sirene niet ineens aangezet moet worden als er voetgangers in de buurt zijn en dat we vééééél te hard rijden als we een prio 1 opdracht hebben

Wat dat betreft hangt de politie in Nederland echt van amateurisme aan elkaar.

aldus moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #298 Gepost op: 12 juni 2012, 00:09:31
Like
+1
With ^


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #299 Gepost op: 12 juni 2012, 14:11:58
De VW Golf is inmiddels voorzien van blauw aan de achterzijde.
2x Whelen TIR3 met zwarte pant, zodat ze niet opvallen als ze uit staan. ;-)





Foto's zijn van CopVR3

En wederom een update van de onopvallende Golf uit Assen.
Er zit nu een AVLS / Navigatie / Kenteken bevraging systeem in de auto.




Goed materieel aanschaffen kan dus wel in NL.  O0
Je moet dat dan alleen wel zelf regelen vanaf de werkvloer...

Foto ontvangen van CopVR3.