Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 177451 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #480 Gepost op: 18 mei 2013, 12:44:43
Overigens ben ik wel benieuwd wat nou de verhouding is van dit systeem t.o.v. het integrale systeem dat in het kader van de landelijke aanbesteding werd ontwikkeld (incl. ANPR en al die fratsen). Of is dat al een stille dood gestorven?
Ben bang dat die gedachte nog lang gaat duren

Lees hier meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21576636/__Politie_in_standaardauto__.html
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #481 Gepost op: 18 mei 2013, 13:15:30
Ben bang dat die gedachte nog lang gaat duren

Gelukkig maar :) Zo'n totaaloplossing moet je helemaal niet willen, dat is veel te kostbaar en kwetsbaar. Faalt je integrale systeem, dan heb je gelijk niets meer. Heb je nieuwe systemen, dan kost het klauwen met geld om dat te verwerken in je integrale systeem.

Wat dat betreft valt er het één en ander te leren van de krijgsmacht, die werken met modulaire systemen. Vertaald naar een politiewagen zou je dan de OGS, mobilofoon, MDT, eventueel ANPR als aparte modules kunnen beschouwen. Dan moet je alleen zorgen dat je basis (het voertuig) geschikt is om die modules te plaatsen, dus ruimte reserveren en bedrading voorbereiden bijvoorbeeld. Komt er dan een nieuw systeem, dan hoef je alleen die betreffende module te vervangen. Gaat een module kapot idem dito.

En je krijgt niet van de gekke fratsen dat je voor al je spullen afhankelijk bent van één importeur, terwijl andere bedrijven beter spul aanbieden. Op die manier krijg je het beste van meerdere werelden in plaats van het acceptabele uit één wereld.

Zonde van het geld dat hieraan is verspild. Was / is een integraal systeem nou echt wenselijk? ??? Naar mijn idee niet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #482 Gepost op: 18 mei 2013, 13:51:32
Ja en toch blijf ik het wel raar vinden dat men het wiel opnieuw wilde uitvinden. Want al jaren word het idee, wat nu helemaal nieuw was binnen politie nederland, geimplementeerd in de USA. En daar lukt het blijkbaar wel wat in nederland niet lukt, maar goed dat zijn maar 2 centjes in een miljoenen kwestie
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #483 Gepost op: 24 februari 2014, 16:19:45
Deze prachtige nieuwe video wagen gaat ons echt helpen bij evenementen, opsporing, orde handhaving! #trots



moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #484 Gepost op: 24 februari 2014, 23:21:28
Citaat van: StevenQ link=msg=1246124 date=1393255185
Deze prachtige nieuwe video wagen gaat ons echt helpen bij evenementen, opsporing, orde handhaving! #trots


 :-X
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #485 Gepost op: 25 februari 2014, 10:18:07
Zijstapje, wellicht al vaker gevraagd maarrr we hebben nu een aanbesteding voor de voertuigen. Waarom geldt dit niet voor de binnenzijde? Kortom: waarom rijden we in Zeeland ook in de nieuwe voertuigen met een verouderde TomTom die we handmatig moeten instellen en rijden ze in Haaglanden met een VDO Dayton die zichzelf automatisch naar de melding navigeert door de koppeling met AVLS?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #486 Gepost op: 25 februari 2014, 11:47:40
Citaat van: silque link=msg=1246249 date=1393319887
Zijstapje, wellicht al vaker gevraagd maarrr we hebben nu een aanbesteding voor de voertuigen. Waarom geldt dit niet voor de binnenzijde? Kortom: waarom rijden we in Zeeland ook in de nieuwe voertuigen met een verouderde TomTom die we handmatig moeten instellen en rijden ze in Haaglanden met een VDO Dayton die zichzelf automatisch naar de melding navigeert door de koppeling met AVLS?
Nou ja dan ook echt Haaglanden, elders in de regio motten we t ook gewoon doen met de pielepiele kleine schermpjes.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Odin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #487 Gepost op: 25 februari 2014, 12:28:52
Citaat van: silque link=msg=1246249 date=1393319887
Zijstapje, wellicht al vaker gevraagd maarrr we hebben nu een aanbesteding voor de voertuigen. Waarom geldt dit niet voor de binnenzijde? Kortom: waarom rijden we in Zeeland ook in de nieuwe voertuigen met een verouderde TomTom die we handmatig moeten instellen en rijden ze in Haaglanden met een VDO Dayton die zichzelf automatisch naar de melding navigeert door de koppeling met AVLS?

AVLS met pushed navigatie, MDT's e.d. vallen onder de zgn. maatwerkafspraken.
Het betreft afspraken die aan het begin van het LAPV-contract zijn gemaakt met de afzonderlijke regiokorpsen.
Niet ieder korps had vanuit het verleden beschikking over deze apparatuur en er is/was veel diversiteit in merken en typen.
Om de impact voor zowel het proces binnen een korps als de financiële impact op landelijk niveau te beperken, is er gekozen voor deze korpsgebonden maatwerkafspraken.
Was een dergelijke optie vóór de LAPV standaard binnen een korps, komt het nu terug als maatwerk binnen de LAPV.
Had een korps deze apparatuur niet, komt het er momenteel ook niet in.

Op termijn zal het korpsgebonden maatwerk uitfaseren en  terugkomen als landelijke standaard of in zijn geheel verdwijnen. Afhankelijk van de behoefte van het proces.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #488 Gepost op: 25 februari 2014, 12:47:47
Duidelijk. Das mooi bagger dus.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #489 Gepost op: 26 februari 2014, 00:20:16
Overigens zijn bij ons alle VDO Daytons vervangen voor een ander geïntegreerd scherm, met ingebouwde navigatie, bevraging etc. Groter scherm, touchscreen en soms bijzonder inaccuraat maar het leest wel makkelijker af :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein