Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 174233 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #90 Gepost op: 24 mei 2010, 23:41:49
In Zaanstreek-Waterland en Noord Holland Noord komt er een proef.
In Kennemerland is deze proef alreeds begonnen op 2 voertuigen.

Werkt via het VDO-Dayton navigatiescherm, dmv ingebouwde computer met toetstenbord.

Zhz werkt ( gelukkig ) al jaren met bevragingssystemen voertuigen.
Werkt over het algemeen goed.
Tegenwoordig gecombineerd systeem: bevraging -en meldingen op 1 scherm.
Melding komt automatisch in het scherm en stuurt navigatie aan. Complete GMS melding is te lezen, werkt perfect!
Ik vind het persoonlijk erg prettig werken om zelf de bevragingen te doen, je bevraagt veel meer dan dat je bij de centralist(e) zou doen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #91 Gepost op: 27 mei 2010, 10:51:43
Foto van de indeling van een van onze nieuwe dienstbussen. Helemaal door Honac opgebouwd.


Middenin zit de statusbox, waar je kan statussen. Dit gaat beter dan via de mob. Het zit allemaal net wat meer in bereik. Daarboven natuurlijk de knopjes voor de dakset en ook zoals standaard nu met knipperende koplampen. De radio zit in het dashboard kastje weggestopt.


Navigatiesysteem


Achterin de standaard lades, plus 2 vesten, AED, brandblusser en wat grotere pylonnen. Als je goed kijkt zie je links ook nog een buis zitten, die voor de passagiers van het voertuig is. Hier kan de lange lat worden opgeborgen. De stoelen staan tegenover elkaar en er zit een uitklapbaar tafeltje tussen. Eigenlijk is van allerlei korpsen wat meegepakt en dat gecombineerd in deze bus.

Overigens rijden er bij ons ook twee Tourans rond die het voorbeeld voor de toekomst moeten worden. Daarin zal de statusbox uitgebreid worden met mobiele bevraging, ANPR, navigatie en bediening van de lichtbalk allemaal in 1. Mooi spul, alleen het werkt nog niet helemaal goed ;) O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #92 Gepost op: 27 mei 2010, 12:03:22
Ziet er strak uit zeg die binnenzijde!
Geen radio zo te zien?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #93 Gepost op: 27 mei 2010, 12:08:42
Ziet er netjes uit.
Is het alleen niet vervelend dat de navigatie aan de bestuurderskant zit en niet in het midden?
Vind ik persoonlijk namelijk prettiger werken ( als regelmatige bijrijder en bestuurder ;) )

ANPR is mooi meegenomen, dat is hier al weer wegbezuinigd helaas.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #94 Gepost op: 27 mei 2010, 12:14:38
Ziet er strak uit zeg die binnenzijde!
Geen radio zo te zien?


De radio zit in het dashboard kastje weggestopt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #95 Gepost op: 27 mei 2010, 12:21:35
Ziet er strak uit zeg die binnenzijde!
Geen radio zo te zien?

Het was even zeuren want hij was eruit gehaald maar inmiddels weer ingebouwd.

Navigatie links vind ik zelf wel prettig maar ik heb het in mijn eigen auto ook zo zitten. Het is voor de bijrijder minder prettig omdat die de bestuurder nu niet kan helpen de juiste kruisingen te bepalen en omdat het bereik van de afstandsbediening niet optimaal is omdat er geen zicht is op de nav.
ANPR zit niet in deze bus, maar komt wel op de Tourans.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #96 Gepost op: 27 mei 2010, 15:15:45
Foto van de indeling van een van onze nieuwe dienstbussen. Helemaal door Honac opgebouwd.
Van welke regio zijn deze bussen?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #97 Gepost op: 27 mei 2010, 17:38:33
Van welke regio zijn deze bussen?

Volgens mij van Gelderland Midden, althans, daar rijden de twee Tourans volgens het nieuwe concept wel op proef.

@ Stef, waar zijn het knopje rechts naast de aansturing van de dakset en het rode en het groene knopje op het dashboard voor?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 27 mei 2010, 17:46:51
@ Stef, waar zijn het knopje rechts naast de aansturing van de dakset en het rode en het groene knopje op het dashboard voor?

Het ''knopje'' naast de OGS aansturing is van de blackbox.
Een van de twee (rood/groen) zal ongetwijfeld van de wig/wag zijn ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #99 Gepost op: 27 mei 2010, 19:37:56




Bijzonderheden: zit geen radio in maar je kunt hem wel nog via het stuur bedienen,navigatie en mobipol en windows XP
Dienst VHT

Gr