Binnenzijde nieuwe LAPV T5 uit Gelderland-Zuid.Heb gisteren even in dit voertuig kunnen zitten, hij behoort trouwens inmiddels tot team Tiel.
Naast het genoemde wat handige snufjes:
De full tekst matrix wordt 'overruled' door Stop Politie achter als je die indrukt op de dakset bedienpaneel (de fulltekstmatrix bediening scrollt dan heel snel terug naar 'stop politie' en laat die zien. Voor is geen full tekst aanwezig, de knop van 'voor' is ook niet verlicht. Overige teksten kon ik zo snel niet zien.
Het zoeklicht wordt op dezelfde manier bediend als bij de 'studentenbus', het merk ben ik ff vergeten maar had ik eerder gepost. De bedienunit zit op het plafond van de auto. Dat is gelijk aan de studentenbus, al heeft die laatste ook nog een krulsnoer aan dat bedienpaneel met een afstandsbediening op het dashboard.
Daarnaast zit in het plafond een TACTLD1 van Whelen om de trafficadvisor in de dakset op de achterzijde aan te sturen. Daar komt een bult licht vanaf niet te zuinig. Daarnaast heeft 'ie -ook- nog 'gewone' amber signalering dus om dit gebakje kun je niet heen als 'ie in fend off staat. Hij heeft helaas wel VEEL meer amber dan blauwblauw dat is wel jammer. Verder een manco van al deze bussen dat de voorzijde helemaal geen amber signalering heeft.
Verder is de opbouw tussen de voorstoelen anders dan wat we tot nu toe zagen. De opbouw is er wel maar is eigenlijk bestaande uit wat vakken op de vloer zelf. Tegen de achterwand achter de stoelen zitten de maglites en de mobi speaker. En er zit dus een cabine verdeling tussen de bestuurder/bijrijder en de verdachte. Die kan echt op geen mogelijheid bij de voorin zittende agenten komen....... Wat communicatie dan weer niet ten goede komt helaas...
Foto's had ik even geen tijd voor helaas...